• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag måste erkänna att jag hade väldigt svårt att bestämma mig för om det skulel vara I eller A-modellen. Ibland vill ha båda.

Vad tror ni om californa-dial på 556?
Gemini_Generated_Image_gwxik9gwxik9gwxi.png

Nu har jag nog brutit mot någon helig regel, genom att använda Gemini-genererad bild! :)
Hu vad hemsk den blev!
Finns ju redan?

Posta i tråden 'Den stora tråden om Sinn'
https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/post-4702745

Börjar bli sugen på att testa en Sinn 556 I med blå urtavla, men man ser alldeles för få på forumet. Föredrar ingen den blåa framför den svarta?

Börjar bli sugen på att testa en Sinn 556 I med blå urtavla, men man ser alldeles för få på forumet. Föredrar ingen den blåa framför den svarta?

Har den blåa och har även haft den svarta. Beror lite på vad man är ute efter, den blåa är betydligt mer dressad jämfört med den svarta. Iaf för egen del en rolig kontrast mot mina andra Sinn klockor. Använder frekvent och gillar skarpt tavlan, tycker den gör sig riktigt bra på f länken 🙂

En arkivbild från i somras.
IMG_1026.jpeg

Jo, absolut. Den blå är nog den bästa tavla jag haft på någon av mina klockor. Den är dessvärre lite för liten för mig, annars hade jag aldrig sålt den!! Hittar du en så tycker jag absolut du ska testa 👍

Är 434 Sinns minst omskrivna klocka? Tycker ändå den har något. Fungerar bra som liten och tunn dressare. 34 x 8 mm, 100 m WR, ETA HAQ. Den marknadsförs som damklocka, men jag gillar både stora och små klockor, så jag skulle inte ha något emot att testa den (dock inte till nypris). Det enda jag inte gillar är [Q] på urtavlan.

1000023319.jpg

Är 434 Sinns minst omskrivna klocka? Tycker ändå den har något. Fungerar bra som liten och tunn dressare. 34 x 8 mm, 100 m WR, ETA HAQ. Den marknadsförs som damklocka, men jag gillar både stora och små klockor, så jag skulle inte ha något emot att testa den (dock inte till nypris). Det enda jag inte gillar är [Q] på urtavlan.

1000023319.jpg

Mjaa, det är en sån typ av design som precis alla märken har en version av. Väldigt anonym. Men absolut, bra spec.

God morgon på er alla sinners!
Jag är på jakt efter en 556 Altherr så om nån sitter på en och känner att det är dags att rotera i lådan så hör av er.

Frukost med tysken. Har ju bara haft den några dagar, men slits mellan att tycka den förbannat stilren och känna att det är den enda klocka man behöver, till att plötsligt känna att den lite tråkig... 🤷‍♂️ Förhoppningen var att känna det förstnämnda hela tiden, jag är typen som inte prioriterar att ha mer än omkring 10K avsatt för klockflippandet, och skulle vilja känna att jag hitta en klocka to rule them all för de pengarna. Ska ge den lite tid och hoppas den växer på mig, men får se. Fin är den onekligen hur som, storleken är perfekt, den passar till det mesta, gillar den satinerade looken, länken sitter som en smäck på mig, mkt bra läsbarhet vilket är trevligt när man är 40+, onekligen snygg klocka överlag. Så många plus finns det.
1000022916.jpg

Bytte bandstift idag. De gamla var ganska nötta och det ena hade tappat fjädringen helt, så det var verkligen på tiden. Inget konstigt med det eftersom det är en förbrukningsvara. Om man byter band ofta är det en god investering att byta ut bandstiften efter några år. Jag hade som tur var ett par oanvända 21 mm bandstift som jag fick till en Longines HydroConquest en gång i tiden. Extremt hög kvalitet, gissar att det är samma som Omega använder, för de ser snarlika ut. Som bonus sitter ändlänkarna tajtare mot boetten nu. Det var ett litet mikroglapp förut som nu är helt borta.

1000023364.jpg

Bytte bandstift idag. De gamla var ganska nötta och det ena hade tappat fjädringen helt, så det var verkligen på tiden. Inget konstigt med det eftersom det är en förbrukningsvara. Om man byter band ofta är det en god investering att byta ut bandstiften efter några år. Jag hade som tur var ett par oanvända 21 mm bandstift som jag fick till en Longines HydroConquest en gång i tiden. Extremt hög kvalitet, gissar att det är samma som Omega använder, för de ser snarlika ut. Som bonus sitter ändlänkarna tajtare mot boetten nu. Det var ett litet mikroglapp förut som nu är helt borta.

1000023364.jpg
Alltid gå ner 1mm på stiftet, blir ofta skitbra på länk.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp