Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket trevligt att se dig använda denna. Tegimenterad f-länk, bara en sån sak.Grosse Flieger idag med
![]()
Har dessutom fått länken att passa bra. Tung rackare så med bilhandlarhäng skulle hela armen riskera vobblaMycket trevligt att se dig använda denna. Tegimenterad f-länk, bara en sån sak.
Har ju Chronissimo till en annan klocka och kassaskåpskänslan i det bandet är magiskt.Chronissimo får lite av den looken då bandet är utformat som det är i lug-änden. Ska nog undvika bund på denna då jag inte tycker det är riktigt rätt stil.
Såklart. Jag menar, hur skulle det se ut om man lyckats undkomma upptäckt hela tiden fram tills man ska byta band på klockan, då helt plötsligt liksom: Där är han! Hade det inte varit för den där ljusa bandsprinten hade vi aldrig spottat honom!Fun fact om Sinns svarta hårdvara är att även fjäderpinnen till c-spännet, som inte ens syns för att den är i lädret sas, är svart.
![]()
Bra attention to detail. Sådana smågrejer går jag igång på. Samma sak när Sinn använder AR på insidan av sina transparenta baklock för maximal insyn.Fun fact om Sinns svarta hårdvara är att även fjäderpinnen till c-spännet, som inte ens syns för att den är i lädret sas, är svart.
![]()
SuperstealthSåklart. Jag menar, hur skulle det se ut om man lyckats undkomma upptäckt hela tiden fram tills man ska byta band på klockan, då helt plötsligt liksom: Där är han! Hade det inte varit för den där ljusa bandsprinten hade vi aldrig spottat honom!
Nu kan du liksom bara glida förbi![]()
Jag är åt det hållet också. Därför jag gillar Sinn. UX tex är extrem. Min har ingen 5000m text på boetten. Stod bara "any reachable depth" i manualen. Såklart skit samma i verkligheten men i love it.Bra attention to detail. Sådana smågrejer går jag igång på. Samma sak när Sinn använder AR på insidan av sina transparenta baklock för maximal insyn.
Dock har jag aldrig fått svarta bandstift till mina länkar eller integrerade silikonband?! Är ändå uppe i fyra olika nu och alla har varit stålfärgade.![]()
Ohhhh 104 Classic 12
Inte en dag för tidigt!
Tack! Kunde ju inte låta bli när de äntligen gjort nåt mellanting av tool/finanz.Inte en dag för tidigt!
Grattis!
Bytt bransch?Tack! Kunde ju inte låta bli när de äntligen gjort nåt mellanting av tool/finanz.
Japp, men inte helt. Fick barn och var tvungen att ändra om lite. Jobbar närmare din hemort nu.Bytt bransch?
Se där! Kanske dags för en Sinn GTG igenJapp, men inte helt. Fick barn och var tvungen att ändra om lite. Jobbar närmare din hemort nu.![]()
Vore hur trevligt som helst! Kanske fler i tråden som funderat på en Sinn-GTG/AW?Se där! Kanske dags för en Sinn GTG igen![]()
Thread 'Sinn 556A || Certina DS action chrono titan (såld) || Obris Morgan Nautilus (såld)' https://klocksnack.se/threads/sinn-...titan-såld-obris-morgan-nautilus-såld.202210/Jag är sugen på en 556A - Gärna ett fint exemplar och fullset - Hojta till om det är någon som vill sälja.
Tack! Jag har varit i kontakt med säljaren. Den är absolut en kandidat. Kollar för ytterligare alternativ där även verktyget till länken finns med.Thread 'Sinn 556A || Certina DS action chrono titan (såld) || Obris Morgan Nautilus (såld)' https://klocksnack.se/threads/sinn-556a-certina-ds-action-chrono-titan-såld-obris-morgan-nautilus-såld.202210/
Bra val, kör! Mattsvarta tavlan i kombo med sifforna är kanon. Precis så en flygare ska se ut.Jag är sugen på en 556A - Gärna ett fint exemplar och fullset - Hojta till om det är någon som vill sälja.
Insexnycklar finns på Amazon för en billig peng. Det är 1,5 mm du ska ha.Tack! Jag har varit i kontakt med säljaren. Den är absolut en kandidat. Kollar för ytterligare alternativ där även verktyget till länken finns med.
Tre ”Sinn” insexnycklar för 350 spänn annarsInsexnycklar finns på Amazon för en billig peng. Det är 1,5 mm du ska ha.
Edit: Eller var det skruvmejseln du menade?
Sinnessjukt.Tre ”Sinn” insexnycklar för 350 spänn annars![]()
Word.Sinnessjukt.Jag gav 68 kr för två stycken på Amazon. Då kunde jag till och med välja mellan stålfärgade eller pvd (till UX S måste man såklart ha svarta insexnycklar, hur skulle det annars gå).
Riktigt läcker! Är det inne på lager hos Erikssons nu? Har inte hängt helt med på senaste.