• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om solglasögon

frasse

Cartier
Sjukt sugen på ett par AO nu, väldigt osäker på storleken dock. Ingen som har ett par i valfri storlek till salu så man kan testa sig fram lite? Eller finns det någon ÅF i GBG eller Borås?

Finns nog bara en åf som jag köpte av det är på nätet. Det finns 3storlekar. 52mm 55 mm samt 57mm jag har 57mm men då har jag 60cm runt huvet med. :facepalm:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Här är min samling, men det är nästan bara Moscot Lemtosh som används.


Cutler & Gross D-frame (i princip oanvända - till salu om någon är sugen)

Cutler&Gross.1007.jpg


Moscot Lemtosh tortoise

Moscot.jpg


Oliver Peoples Gregory Peck

Oliver peoples.jpg


Ray Ban Wayfarer tortoise

Ray.ban.jpg

Varför blir Cutler & Gross liggande? Ser ju svingrymma ut!

Hur är dom i size?
 

Såkkett

Omega
Så otroligt nöjd med mina Maui Jim (tror dom heter stingray) från förra året då jag aktivt sökte mig utanför luxotticas utbud för att vidga mina vyer, blir det några nya i år så blir det samma modell med lite ljusare linser.

Arkivbild från förra året
image_zpskemt6eha.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Så otroligt nöjd med mina Maui Jim (tror dom heter stingray) från förra året då jag aktivt sökte mig utanför luxotticas utbud för att vidga mina vyer, blir det några nya i år så blir det samma modell med lite ljusare linser.

Arkivbild från förra året
image_zpskemt6eha.jpeg
Dom ser sköna ut :) Själv har jag ett par Cliffhouse med tonade HCL Bronze linser. Vad är det för linser i dessa som du tycker är för mörka?
Deras Maui HT är ganska ljusa, men lite för mycket gult i det gröna för att jag skulle gilla dom. Mina tonade HCL Bronze är bruna med grå toning upptill. Väldigt behagliga. Dom gör att himlen blir extra blå och molnen extra vita, medans allt på marken får en varm ton.
 

Skeeter

Panerai
Har 2 par AO och är mycket nöjd, riktigt glas är suveränt. Är dock sugen på att skaffa ett par Dillon Optics, mest för att de ser coola ut (matta glas är coolt iaf enl mig) och att de har lite annan teknik i ytbehandlingen på glasen som kunde vara kul att testa.
cobra_mb_b.jpg
cobra_mb_gold.jpg
cobra_sg_blu.jpg


Någon på forumet som har testat?
 

Såkkett

Omega
Dom ser sköna ut :) Själv har jag ett par Cliffhouse med tonade HCL Bronze linser. Vad är det för linser i dessa som du tycker är för mörka?
Deras Maui HT är ganska ljusa, men lite för mycket gult i det gröna för att jag skulle gilla dom. Mina tonade HCL Bronze är bruna med grå toning upptill. Väldigt behagliga. Dom gör att himlen blir extra blå och molnen extra vita, medans allt på marken får en varm ton.
tror dom heter grey något, steget mörkare än hcl bronze som då skulle vara alternativet, mina är inte jättemörka men skulle kunna ta ett par liiite ljusare för t ex bilkörning och liknande där det inte alltid är stark sol
 

Psykel

Patek
Hur är Maui Jims japantillverkade modeller? Spanat lite och ser rätt spännande ut.
Iofs ska optikern runt hörnet från jobbet sälja Maui Jim, så jag kanske bara får kila dit och testa, helt enkelt... :D
 

GlennG

Cartier
Jag kör ett par clips till mina Oliver Peoples-glasögon. Snygga, väldigt sköna och praktiska utomhus men lite fjantiga uppfällda inomhus. Om man inte bär glasögon finns modellerna att köpa som bara solglasögon också.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Kör mest RayBan jag. Köpte nyligen ett par rounds som jag verkligen gillar, och har sedan tidigare ett par svarta Aviators, svarta Clubmasters (och ett par upphittade bruna CMs). Bytlånar lite med farsan så ibland lånar jag hans 80-tals Randolphs, guldiga Signet o Aviators och genomskinliga frogskins med blått glas (oklart varför han köpte dem, coola men han är över 50.. :D så jag använder dem mest hehe). Mycket Raybans har det blivit för båda! Fastnat för kvalitén i kombination med utseendet o historian i guess. G-15 glaset är mumma!
IMG_0312.JPG
 
Topp