Favoritsportisen idag, nu på länk!
Riktigt finfin klocka du har, även om vikt oysterlänk känns och ser rasslig ut så är dom sköna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Favoritsportisen idag, nu på länk!
Tackar! Jo, gott om rassel, men ruggigt bekvämt!Riktigt finfin klocka du har, även om vikt oysterlänk känns och ser rasslig ut så är dom sköna.
Tjusig! Gillar sekundvisaren! Rätt ovanligt med lumad sekundvisare på den tiden.Sportur vars visare verkar vara hemmafixade med något som ska efterlikna lysmassa. Ser mest genomskinligt ut, men lite charmigt ändå.
Tack! Ja det stämmer nog. Har faktiskt aldrig tänkt på det, men efter att ha kollat igenom samlingen så är denna ensam om det. De flesta från den tiden har förstås inte ens centrumsekund.Tjusig! Gillar sekundvisaren! Rätt ovanligt med lumad sekundvisare på den tiden.
Dåligt drag i tråden! Nån som sportar en sportis mer än jag idag?
Klart det ärDåligt drag i tråden! Nån som sportar en sportis mer än jag idag?
Grymt bra, även fast bandet kanske inte var det vackraste!Ganska så lika min Air-king på sportigt orange band. ( Även om det är mer finur än sportur)
Grymt bra, även fast bandet kanske inte var det vackraste!
En Air-King finns på önskelistan!
Tack! Supernöjd med den. Går inom några sekunder per dag, jämn fin patina och den blånerade sekundvisaren är pricken över i!Att vara "luft-kung" är ju grymt.
Har fått mycket skit för mitt sommarband här på Klocksnack
Ska på något annat när jag vet vad jag vill ha/passar.
Din Rolex är ju sådär härligt ingånge/använd, gillar också sekundvisaren helt underbar på din klocka.
Fin! Känns den för liten kan jag rekommendera att testa nåt annat band på den, för att se ifall det hjälper.Fick för mig imorse att vilja prova på 30mm-storleken; förhoppningsvis hinner denna hel-stålade bekantskap dyka upp hemma under veckan
Gott råd. Länken kommer förmodligen bytas ut. Är sugen på ett cordovan eller liknande, men knepigt att hitta i 16mm (som jag förmodar denna mäter mellan bandhornen)Fin! Känns den för liten kan jag rekommendera att testa nåt annat band på den, för att se ifall det hjälper.
Mja, borde inte vara omöjligt. Kolla eBay. Finns ju en bra tråd där du säkert kan få tips och hjälp här: https://klocksnack.se/threads/tråden-där-vi-får-hjälp-att-välja-band-till-våra-vintageklockor.96009/Gott råd. Länken kommer förmodligen bytas ut. Är sugen på ett cordovan eller liknande, men knepigt att hitta i 16mm (som jag förmodar denna mäter mellan bandhornen)
Ruggigt fin!Här har vi då den lilla ”Record Watch Co” som kom i förra veckan. Hel-stål och skruvlock. Glaset har jag putsat då det var grumligt. Vore kul att sätta på en bamboo-liknande länk med lite häng..
Bra bump! Skulle absolut kalla den för sportur. Klart godkänd mängd radium också!Andas lite liv i denna trevliga tråd. Nog får väl detta ses som ett sportur? Stål, vattentät och i behändig storlek om 32 mm.
En liten läckerbit! Älskar den boettypen! Har sett varianter på 30mm från Tissot, Longines, Zenith och Omega, bland andra. Skulle gärna ha nån sån variant!29 mm, ovan storlek för mig men jag börjar vänja mig