Det är svårt att se från den där bilden, fråga om du kan få fler. Men jag tycker det ser ut som att boetten kan vara sönderpolerad, ser ut att ha väldigt ojämna kanter :S
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är svårt att se från den där bilden, fråga om du kan få fler. Men jag tycker det ser ut som att boetten kan vara sönderpolerad, ser ut att ha väldigt ojämna kanter :S
Från den vinkeln och den bilden såg det väldigt rakt och snyggt ut.
Nej, inget direkt. Vad gäller skicket till det yttre tycker jag den ser lovande ut.Från den vinkeln och den bilden såg det väldigt rakt och snyggt ut.
Dock svårt med folk som envisas med filter på bilderna.
Skulle oavsett det betala 6-8 tusen för den om jag var på jakt.
Vet du något om servicestatus?
Ja den ser väldigt fin utNej, inget direkt. Vad gäller skicket till det yttre tycker jag den ser lovande ut.
Ja det ser i alla fall ut som att kullagren du har på radbandet aspirerar på att sänka värdet ansenligt!Vad tror herrskapet denna betingar för värde?
Omega Constellation 18k guld från 1961 med caliber 561 tror jag det är. Index i onyx och nyservad för ca 6000 kr.
Tack på förhand.
Hallå jag gav 49 kr för det blåaJa det ser i alla fall ut som att kullagren du har på radbandet aspirerar på att sänka värdet ansenligt!
Haha jag menade inte att det skulle vara fult, jag menade bara att det såg ut som metallkulorna försökte gnaga på boettenHallå jag gav 49 kr för det blåa
Jag tror han åsyftar att armband av det där slaget har en tendens att repa boetten.Hallå jag gav 49 kr för det blåa
Haha jag menade inte att det skulle vara fult, jag menade bara att det såg ut som metallkulorna försökte gnaga på boetten
Jag vet, försöker bara göra mig rolig.Jag tror han åsyftar att armband av det där slaget har en tendens att repa boetten.
Edit: tvåa på bollen.
Det är vanliga än vad man tror att hitta dessa utan att de någonsin vart använda. Många "25-års klockor" åkte rakt in i byrålådan. Kanske kan göra ett par 100:- extra knappast mer än så.Det brukar ju vara så, just denna hade aldrig varit buren och därav priset enligt säljaren.
Dock även stor skillnad på quartz-certinor från 80-talet och de lite äldre med 25-651 automatverk som den det talas om här i tråden.Det är vanliga än vad man tror att hitta dessa utan att de någonsin vart använda. Många "25-års klockor" åkte rakt in i byrålådan. Kanske kan göra ett par 100:- extra knappast mer än så.
Då skulle jag säga att det gör mer på priset om det är Omegor av samma typ och aldrig använda.
Jo jag blandar ihop det lite. Men det är större skillnad procentuellt sett på quartz omegor kontra manuella/automatiska än vad det är om man tittar på quartz/manuella på Tissot och Certina.Dock även stor skillnad på quartz-certinor från 80-talet och de lite äldre med 25-651 automatverk som den det talas om här i tråden.
Ja det är det kanske? Men även en rätt stor skillnad mellan manuella och automatiska tissot/certina?Jo jag blandar ihop det lite. Men det är större skillnad procentuellt sett på quartz omegor kontra manuella/automatiska än vad det är om man tittar på quartz/manuella på Tissot och Certina.
7-10?När vi ändå är inne på Tissot-kronografer:
Ska snart sälja min Tissot Bullhead Sideral med Lemanias 872 urverk. Nyservad och nytt glas. ca +-2sek /dygn. Allt funkar och nollställer som det ska.
Ligger en ute för 18k på Ebay, men det låter lite mycket. Vad kan den gå för?
Tack! Där nånstans jag tänkt lägga mig också. Ovanlig modell, alltid ball med bullhead och fint urverk. Men svårt att avgöra..hade varit gött med budgivning på KS när man har en ovanlig klocka.7-10?
Edit: bara en gissning, men den är ju kanske inte lika gångbar som kronograferna tidigare i tråden trots bättre verk.
Säkert inget som blir sålt i första taget, men lägg ut den och var beredd att gå ner lite när någon verkar intresserad så blir den nog såld.Tack! Där nånstans jag tänkt lägga mig också. Ovanlig modell, alltid ball med bullhead och fint urverk. Men svårt att avgöra..hade varit gött med budgivning på KS när man har en ovanlig klocka.
Plastboett?När vi ändå är inne på Tissot-kronografer:
Ska snart sälja min Tissot Bullhead Sideral med Lemanias 872 urverk. Nyservad och nytt glas. ca +-2sek /dygn. Allt funkar och nollställer som det ska.
Ligger en ute för 18k på Ebay, men det låter lite mycket. Vad kan den gå för?
Jadå!Plastboett?
Ett par tusen känns ju rimligt. Fin tavla. Som sagt, skulle passa bättre med lite mer patina på visarna. Fint insert också. 2-3000krVad är rimligt att begära för denna?
Har garanterat servicebehov då datum byter dåligt. Visare är utbytta, fast, det behöver man nog inte ens berätta!
I övrigt i definitivt använt skick.
Får man över huvud taget något för denna eller gör den sig bättre i boxen?
Oj så mycket!? Jag svarade inte men tänkte 3-400:-Ett par tusen känns ju rimligt. Fin tavla. Som sagt, skulle passa bättre med lite mer patina på visarna. Fint insert också. 2-3000kr
Du har mer koll på vintageklockor än mig, men om den dök upp på annons för 2000kr skulle jag inte reagera. dykarstilen är ju populär.Oj så mycket!? Jag svarade inte men tänkte 3-400:-
I stålboett och etaverk skulle jag hålla med dig om 2-3000:-Du har mer koll på vintageklockor än mig, men om den dök upp på annons för 2000kr skulle jag inte reagera. dykarstilen är ju populär.
Tack för svaret, då får den fortsätta bo i klocklådanI stålboett och etaverk skulle jag hålla med dig om 2-3000:-
I krom och väldigt enkelt verk (som desutom inte fungerat som det ska) tycker jag den är värd max 3-400:-
Ok, såg inte att det var krom. Tror ändå att den skulle gå för över 1200kr på Tradera.I stålboett och etaverk skulle jag hålla med dig om 2-3000:-
I krom och väldigt enkelt verk (som desutom inte fungerat som det ska) tycker jag den är värd max 3-400:-