Ska vi göra ett försök på Tradera då?Ok, såg inte att det var krom. Tror ändå att den skulle gå för över 1200kr på Tradera.
Någon som vill spela över eller under på Criss Cross gissning? ;D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska vi göra ett försök på Tradera då?Ok, såg inte att det var krom. Tror ändå att den skulle gå för över 1200kr på Tradera.
Nu la jag upp den på tradera.Ska vi göra ett försök på Tradera då?
Någon som vill spela över eller under på Criss Cross gissning? ;D
Nja ganska tveksamt. Det finns ju mängder av dykare från den tiden med lågkvalitetsverk och kromboett. Håller med om Erikssons bedömning, särskilt med tanke på servicebehovet.Ok, såg inte att det var krom. Tror ändå att den skulle gå för över 1200kr på Tradera.
Tippar på 436kr.Nu la jag upp den på tradera.
Ska vi gissa vad den går för? Bara ära som vinst för att undvika manipulation
He he, ja vi får se. Trodde tidshållningen var ok åtminstone. Du kanske skulle mäta ett dygn och lägga in det i annonsen? Skulle ge lite bättre underlag för budgivare.Jag gissar på 397kr!
Äh! Jag har lagt ribban ganska lågt, priset borde motsvara den låga informationsnivån. Alltså är äran mer intressant än 50kr.He he, ja vi får se. Trodde tidshållningen var ok åtminstone. Du kanske skulle mäta ett dygn och lägga in det i annonsen? Skulle ge lite bättre underlag för budgivare.
Det är ju en superidé!Tror det här kan bli återkommande. Fråga pris, lägg ut på tradera och se vem som gissar bäst
Tror det här kan bli återkommande. Fråga pris, lägg ut på tradera och se vem som gissar bäst
Kanske i en egen separat tråd isf?Det är ju en superidé!
Ja, absolut.Kanske i en egen separat tråd isf?
Ja det blir nog svårt att hålla isär annars!Kanske i en egen separat tråd isf?
Tror den kommer gå för runt 900Nu la jag upp den på tradera.
Ska vi gissa vad den går för? Bara ära som vinst för att undvika manipulation
Ja varför inte. Jag måste ju stödbjuda nu för att inte skämmas allt för mycketTror det här kan bli återkommande. Fråga pris, lägg ut på tradera och se vem som gissar bäst
Tjena,
Vad kan ett rimligt pris vara på en svart tritiumtavla + matchande tritiumvisare till en dj 16014 från -79. Tavla och visare orginal till klockan och i mycket fint skick.
Tack på förhand!
Svart är ganska ovanligt så 3-3500 kr känns helt ok.
Har letat mig galen om boxen utan resultat... Om ngn har en blekaste hade det varit grymt! Med tanke på utformning tänker jag att klockan var på läder, typ cellini eller Bubbleback. Tänker jag tokigt? Kan länken och boxen höra ihop? Om ej, vad kan boxen vara värd löst? 2k?Rimligt pris för nitat oyster i skapligt skick. 19mm (60-ändlänkar)
Och följande Box?
Tack på förhand!
Hej,Har letat mig galen om boxen utan resultat... Om ngn har en blekaste hade det varit grymt! Med tanke på utformning tänker jag att klockan var på läder, typ cellini eller Bubbleback. Tänker jag tokigt? Kan länken och boxen höra ihop? Om ej, vad kan boxen vara värd löst? 2k?
Ca 5.000 kr. Har sett annonspris gå från 4.000 kr till 6.000 kr de senaste åren.Vad är rimligt pris för en Vantage Chronograph med ett Landeron 248 verk?
Internationellt ver jag 3 från 1200 EUR och uppåt..Ca 5.000 kr. Har sett annonspris gå från 4.000 kr till 6.000 kr de senaste åren.
Internationellt ver jag 3 från 1200 EUR och uppåt..
Internationellt ver jag 3 från 1200 EUR och uppåt..
Är inte det optimistiska Chrono 24 priser?
Ja fy fan. Min 2 reg kronograf har också stigit i värdeJag tyckte också att 5k skulle vara möjligt efter lite förhandling, baserat på lite googlingar och priser de senaste två åren. Dock så hittade jag helt andra priser i de annonser jag såg nu så därav frågan till forumet...
Jag har under natten fått lite respons från säljare och det verkar som att det varit en stor uppgång i efterfrågan (med direktpåverkan på deras utgångspris) efter en Hoodinkee artikel i somras om en Hamilton Chrono. Den verkar ha dragit med sig en massa andra 2 registers Pandor uppåt också.
Jag antar att det bästa blir att hoppa in i tidsmaskinen och åka tillbaka ett år eller så och se vad jag hittar där...
Nu har jag träffat vännen igen och lyckades fota hans mobil i brist på vettig täckning. Be rom ursäkt för kvaliten, men han lyckades inte få iväg mms eller mejl från sin antika iphoneDu måste visa rätt modell, kan skilja oerhört mycket beroende på boett och verk.
Nix.. dessa är från entusiaster som säljer, som ibland har riktigt bra priser på andra klockor. Köpt en klocka till något som skulle kunna liknas vid "underpris" av en kille som säljer en Vantage för 14k..
Är inte det optimistiska Chrono 24 priser?