Enoch
Basic
Det är en schweizisk nitad oyster från 1960. Innan 1963 så var de omärkta. Ref efter 1963 på dessa är antingen 6636 eller 7206 beroende på om de är fjädrande eller ej och det är märkt på sista länkbiten innan en end. Om denna är fjädrande så hade jag benämnt den som en 6636. Fördelen med tidiga är ju att de är enkla att konvertera om man så önskar.
58 ends är vanligast på gmts och explorers. Men den funkar också fint på subbar, datejusts etc. Ganska universiella.
Fin länk i trevligt skick. Värd en hel del pengar i dagens värld.
Edit: Mellan 25-40k beroende på hur motiverad köpare du har. 25 är billigt. Renovera antingen hos Michael Young i Hongkong eller via tex rollieworks i USA. Hongkong billigare (300usd) men lite sämre enligt min erfarenhet. Rollieworks tar lång tid och uppemot 7-800usd. Jag snålar oftast.
Jag vet knappt vad jag ska säga, min uppfattning stämde verkligen, du har stenkoll. Tack så jättemycket!
Verkligen en fin länk på alla sätt. Var lite osäker när jag hittade den ifall det var en med 19 eller 20mm ändlänkar. Tänkte att jag kanske skulle ta och leta reda på en prisvärd OP eller något men det blir väl lite svårt nu...
Ifall den nu inte kommer till användning blir ju försäljning rätt aktuellt men då är frågan om det är värt att renovera den? Och vilka säljkanaler bör man använda?