Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vintage = 25 år. Conquest VHP är betydligt nyare.Jag kostade på min Longines (i titan) en reparation och ett batteribyte. Det var spännet som gått sönder och det skulle kosta 1900 att byta. Den kan heta Conquest och det står "VHP" på urtavlan. Såg en likadan på Tr*der* som hade utropspris 7000. Och när räknas klockan som vintage? Kan jag sälja den för 5000 kronor, eller?
Conquest VHP finns väl från början av 80-talet? Hur länge det funnits i titan vet jag dock ej...Vintage = 25 år. Conquest VHP är betydligt nyare.
Ingen som vill ge ett utlåtande?Vad tror ni om värdet på den här?
Vet inte riktigt ålder men gissar 70-tal. Quartz och någon slags mineralglas.
Funkar fint, lite mögel på tavlan men inget extremt.
Mäter lite över 35 mm, lite under 7 mm tjock.
Fin! Dålig koll på värdet men hade lämnat in den till Werner på ABC vid Hornsgatan.En vän till mig har fått denna efter sin farfar, Omega anno 1964, guld(?).
Vad kan den tänkas vara värd och var i Stockholmsområdet kan man serva den?
En vän till mig har fått denna efter sin farfar, Omega anno 1964, guld(?).
Tack!Fin! Dålig koll på värdet men hade lämnat in den till Werner på ABC vid Hornsgatan.
Tack för input!Vilket fint arv. Den ser ut att ha haft betydelse för hans farfar med tanke på graveringen och den påkostade länken, så man hoppas att den uppskattas även i nästa led. Håller med ovan om att lämna in den för service. Bra skick på urtavlan dessutom. Bara klockan är värd över 10k + guldvärdet på länken.
Väldigt vacker! Tror snarare runt 1954 än 1964, har dock inget kol på prisläget, känns som den ska vara dyr.En vän till mig har fått denna efter sin farfar, Omega anno 1964, guld(?).
Yes box.Tack!
Håller Werner fortfarande igång alltså?
4-5 lök?Någon med bra koll på Longines som kan sätta ett ungefär-pris på denna? Ska eventuellt sälja. Ignorera länken som sitter på. Ska vara en ref 5411 från 1946. 33mm Stålboett. Svart tavla med radiumsiffror. Tavlan är inte i toppskick (se bilder). Boetten har lite dings. klockan tappar cirka 1 timme per dygn och har servicebehov.
All input och hjälp är mycket uppskattat.
Svårt att avgöra tavlan eller skicket överlag på dessa dåliga bilder men en bra guld på stål 168.005 kostar väl typ 15k, kanske 20k om den är väldigt bra. En halvbra typ 10k ish. Fel krona drar säkert ner priset 1-2k då original är svåra att få tag på, iaf de i stål vet inte hur tillgången till de guldbelagda kronorna är.Hej!
Har varit på jakt efter en piepan ett tag nu och hittade en på tradera. Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för denna?.
hur mycket skulle ni säga att en ”no name” krona drar ner priset?
Tack för input!
Hälsningar,
Runt 2,5-3k kanske? Med tanke på fläckiga tavlan och att boetten ser ut att ha blivit poleradTjena allihopa!
Vad tycker ni jag kan begära för den?
Inte många kronor.Någon som har en aning om värde på denna? Ni får ursäkta bilden, inte jag som tagit den.
Någon som har en aning om värde på denna? Ni får ursäkta bilden, inte jag som tagit den.
+1Inte många kronor.
Min ringa åsikt är att den absolut är värd den pengen, men att marknaden känns väldigt sval just nu?! Så klart, inte värd mer än vad någon är villig att betala men fått känslan av att priser stannat av o kanske t.o.m. sjunkit senaste! Nyfiken på om någon tänker desamma eller kanske tvärtom!?Jag vill gärna diskutera denna - ni har förmodligen sett den på K&S där den legat ett tag. Är jag så pass fel ute prismässigt (9-10k), eller är intresset för kompressordykare bara noll? Vad säger ni? Jag är nyfiken på hur ni resonerar
Tjena, jag har en del klockor men exakt denna vintage guld Omega'n är jag osäker på pris.
Förmodligen 20k +.
Har inte lyckats hitta någon liknande model! Någon som känner igen denna modellen?
Jag tycker att priset känns rimligt och att klockan är fin. Men det känns som att det ibland är svårt att få sålt udda vintage via KS. Ha lite is i magen så går det nog. Annars kanske EBay är ett alternativ?Jag vill gärna diskutera denna - ni har förmodligen sett den på K&S där den legat ett tag. Är jag så pass fel ute prismässigt (9-10k), eller är intresset för kompressordykare bara noll? Vad säger ni? Jag är nyfiken på hur ni resonerar
Mycket förvånad att den ej gått. Tycker den är både fin och billig sett till vad blanka svarta verkar kosta på bukten osv.Jag vill gärna diskutera denna - ni har förmodligen sett den på K&S där den legat ett tag. Är jag så pass fel ute prismässigt (9-10k), eller är intresset för kompressordykare bara noll? Vad säger ni? Jag är nyfiken på hur ni resonerar
Tackar för hjälpen @URsinne! Skall be en urmakare jag känner öppna upp den. Bifogade en till bild rak framifrån.Svårt att se på de bilderna hur den ser ut.
Vad är det för verk i den?
De där Teddington med stjärnan borde det väl vara 30T2 i vad jag förstått men kanske fortsatte de med det på 50-talet i andra verk. Det lär finnas många fejk där man satt dit en stjärna i efterhand också. Tror inte det betalas nåt särskilt extra för det.