Laddar...

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Diskussion i 'Vintage' startad av JiiWe, 20 maj 2014.

Taggar:
  1. Hr_Proos

Hr_Proos Platina

Ja just det ja, tänkte inte på att det skulle vara 19mm. Det är klart det är det. Lite billigare i a f. :)

BCKSTRM gillar detta.
  2. PJW

PJW Guld

Några idéer kring denna Tissot Seastar -69 med Lemania 1277?

Kronan är bytt. Finns gör box, originalspänne och kul reklamblad (dock till en senare modell). Även en läcker coffinlänk, ej original.

IMG_3922.JPG
    IMG_3814.JPG IMG_4083.JPG

Rum Runner, Zacke, Brunleif och 2 andra gillar detta.
  3. Zacke

Zacke Platina Premium

Från:
    Vintageråtta
    Kan det vara 7205 som sitter på den?

Hr_Proos gillar detta.
  4. Hr_Proos

Hr_Proos Platina

Ja, kanske. Jag har för dålig koll på Rolexlänkar. Men visst är det samma länk som till tidiga daytona?

5. Pluto

Pluto Tantal

Vad är denna Omega Constellation värd idag ungefär?

Bifogade filer:

6. Aurum

Aurum Harsh but fair

Guld eller stål?

7. Pluto

Pluto Tantal

Stål

8. Johan S

Johan S Titan

Från:
    Stockholm
    IMG_0789.PNG Jag vet att klockan i sig är en raritet då den är gjord för olympiaden 1956 i Melbourne och att de som tillverkades med olika färger på de olympiska ringarna är mest svåråtkomliga. Dock verkar den här ha röda ringar så då är min fråga, är priset i överkant? Självklart har det betydelse beroende på skick och boxar mm och annonsen har lite att önska gällande den infon.

Senast ändrad: 3 oktober 2016
  9. Zacke

Zacke Platina Premium

Från:
    Vintageråtta
    Om det är 7205 så stämmer det ja. Den ska passa 6238-6241, och kanske passar fler refar också.

10. denjohan

denjohan Silver Premium

Vad är rimligt för en gulgulds 1803, mitten 70-tal, head only, servicetavla?

11. poormans

poormans Silver

ligger väl några servade ok exemplar här för runt 45k sen kan priset diffa kraftigt beroende på vad den har för urtavla, service historik och skick på boetten

Ako gillar detta.
  12. PJW

PJW Guld

Ingen som kan hjälpa mig med denna?

13. kalas

kalas Plast

Från:
    Stockholm
    theargonaut och PJW gillar detta.
  14. Pluto

Pluto Tantal

FullSizeRender 3. FullSizeRender. FullSizeRender 2. Hej! Är i stor hjälp av folk som har koll på vintage-klockor och dess värde. Ska kanske köpa denna klocka, hur mycket är denna breitling geneve värd? Det är stål (ej guld)
    Bilder: från säljaren

PJW gillar detta.
  15. eriksson850

eriksson850 Jek Porkins

Från:
    烏普薩拉
    Målad tavla, är det ens en breitling? @Aurum brukar kunna svara bra på sådana frågor... :)

Aurum och Pluto gillar detta.
  16. Aurum

Aurum Harsh but fair

Inte så övertygad om att den är äkta, läs på! Hittat en till likadan? Ser att det ska finnas fler ref 2914 men de håller väldigt låg kvalitet. Skulle jag gissa skulle jag säga fake, men kan också ha varit en av de sämre uren Breitling satt sitt namn på.

Pluto och eriksson850 gillar detta.
  17. Pluto

Pluto Tantal

Ok tack för infon! Myket hjälpsamt! :)

18. Highvalley

Highvalley Ghetto Living Friends Of KS

Från:
    Stockholm
    Är det den från K&S som också fanns på Facebook tidigare idag? Och ser jag fel eller står det "BARITLING" på verket?

Fadershan gillar detta.
  19. Johanejohansson

Johanejohansson Titan

Hittat denna som jag gillar skarpt. Baume et Mercier från 1960-tal. Nyservad och nyoljad. Inga uppgifter om guldet, men det är uppenbart någon plätering som börjar bli bortsliten.

Rimligt pris - 3K?

20. Johanejohansson

Johanejohansson Titan

Ligger ute för $650. Vad tror ni på den? Tycker den ser himla fin ut, men frågan är om den inte blivit pläterad aftermarket med tanke på slitaget. Gold capped känns också som inte helt solklart eftersom man ser stålet igenom vid ena luggen där guldet blivit nött?

Senast ändrad: 16 oktober 2016
  21. Aurum

Aurum Harsh but fair

Ommålad tavla också. Dock trevligt om det är ett kronometerklassat verk. Hade inte köpt.

eriksson850 gillar detta.
  22. Johanejohansson

Johanejohansson Titan

Tackar, tänkte inte ens på tavlan, men det har du givetvis helt rätt i.

23. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Silver

Från:
    Oskarshamn
    Vad är rimligt att behöva ge för en memovox stål i vettigt skick?

24. Criss Cross

Criss Cross Diamant

Från:
    Stockholm
    Jag har ju en själv och är väl därför lite jävig. Tror ca 15.000 kr för ett fint ex utan servicebehov. Servicen är ju ganska dyr numera har jag hört.

25. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Silver

Från:
    Oskarshamn
    Ok tack för svar, ungefär som jag misstänkte...om du är sugen på att avyttra lite längre framöver så får du gärna höra av dig om den är fin och relativt nyservad :)

26. theargonaut

theargonaut Diamant Premium

Från:
    Sthlm
    Vad kan vara ett rimligt pris för en Straight lug speedmaster, med "raka visare", kan de heta 105.003?, head-only, i normalt bruksskick? @Donkii @hejo @NiklasArvid @jakob.dala m.fl.

PJW gillar detta.
  27. hejo

hejo Brons

Nu har jag tyvärr legat av mig lite på priserna när det gäller Speedmasters. Men som vanlig så är ju skicket och originalstatus helt avgörande.
    En vild gissning är att beroende på skick så får du nog räkna med mellan 7-12000 dollar, övertygad om att övriga är bättre inlästa!
    Som sagt jag kan vara ute och cykla!

Zacke och theargonaut gillar detta.
  28. theargonaut

theargonaut Diamant Premium

Från:
    Sthlm
    Stort tack för input!

29. Donkii

Donkii Boushh

Från:
    Skåne
    Som @hejo är inne på så har prisbilden stegrats ganska snabbt de senaste åren, hittar du en för 7000usd så får man räkna med att skicket är därefter. En collectors item av 105.003 ligger idag på uppemot 20k usd och den senaste jag såg på ett forum, i ett riktigt bra skick för den delen, hade ett asking på 14k usd och var on hold bara timmar senare. Dessa speedmasters går under smeknamnet Ed White.
    "Reference 105.003 is dubbed the "Ed White" reference because it was indeed the watch he wore during his historic space walk, becoming the first American ever to do so. This reference was made for a short period of time before the 145.012 reference that was chosen by NASA to accompany White's colleagues to the moon."
    http://speedmaster101.com/price-chart-2/

Denna hade ett asking på 6000euro head only med box i april
    221800-8774d633d2bf314dbd3bee4f6b22496e. 222674-9ae6e8d3679694ec6bdf136109771872.

hejo och theargonaut gillar detta.
  30. NiklasArvid

NiklasArvid Mon Mothma

har dålig koll tyvärr, men detaljerna gör ju skillnaden, bra tavla och boett är säkert en faktor 3 mot ett risigt ex

theargonaut gillar detta.
Mollstedt