Om du inte vill ha den så är jag intresserad!Jag kan plocka den där för billigare än den på tratten , ska hämta den imorgon kan slänga upp nån bild på verket då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du inte vill ha den så är jag intresserad!Jag kan plocka den där för billigare än den på tratten , ska hämta den imorgon kan slänga upp nån bild på verket då
Skicka ett PMOm du inte vill ha den så är jag intresserad!
14/18k?![]()
![]()
![]()
Värde på en sån här?
18k14/18k?
En likadan Longines?Fick 4k för en jag sålde på tratten
Inte riktigt min hade pärlemo tavla ,En likadan Longines?![]()
Pärlemotavla? Bild?Inte riktigt min hade pärlemo tavla ,
Är de en Quartz din?
Har ingen bild kvar sålde den på tratten förra året :/Pärlemotavla? Bild?
Aldrig sett på äldre herrur.Har ingen bild kvar sålde den på tratten förra året :/
Pärlemo är de inte så de kallas?
Okej då kanske de kallas nått annat men har sett endel som kallar omega de ville tavlorna pärlemo , My bad.Aldrig sett på äldre herrur.
Sunburst? Pärlemo är ju ett material, snäckskal.Okej då kanske de kallas nått annat men har sett endel som kallar omega de ville tavlorna pärlemo , My bad.
Min är manuell. Med "sunburst-isch" tavla.Inte riktigt min hade pärlemo tavla ,
Är de en Quartz din?
Okej, bra å vetaSunburst? Pärlemo är ju ett material, snäckskal.
Finns de som tror att vissa tavlor är pärlemo iom att de blänker och ibland kan de skimra i lite olika färger. Har man däremot en tavla i äkta pärlemo är det inte något man missar, ett helt annat djup och lyster i de tavlorna.Okej, bra å veta
Tack för de !
Måste ha stått pärlemo färgad tavla då kanske.
Jo nu när du säger de , har för mig jag såg en omega dam i pärlemo även sjöö Sandström har väll gjort nånFinns de som tror att vissa tavlor är pärlemo iom att de blänker och ibland kan de skimra i lite olika färger. Har man däremot en tavla i äkta pärlemo är det inte något man missar, ett helt annat djup och lyster i de tavlorna.
jo, ett fynd absolut... Din, så beror på vad som är fel. Skulle ändå säga att den iaf är värd 2500 och kanske mer, men det beror lite på hur den ser ut och invändigt (dåliga bilder).
Enligt speedmaster101 så ligger dom kring 3100$, så drygt 26k. *edit: Det är visserligen för en relativt nyservad, så en med okänd servicehistorik som går och har tidskorrekta delar bör gå för kring 2000$. Sidan är relativt väluppdaterad men räkna på 2-3k$ så har du väl ett rimligt prisspann.Har nog bestämt mig för att sälja Speedyn. 145.022 (troligen 80-tal) i riktigt bra skick med tidsenlig länk i samma skick. Okänd servicehistorik men håller sig under 15 sek/dygn senast jag kollade. Vad tror ni? Internationellt verkar de ligga på dryga 30(?) men kanske väl häftigt här? 27-29 rimligt?
![]()
![]()
![]()
![]()
Intressant länk, tack!Enligt speedmaster101 så ligger dom kring 3100$, så drygt 26k. *edit: Det är visserligen för en relativt nyservad, så en med okänd servicehistorik som går och har tidskorrekta delar bör gå för kring 2000$. Sidan är relativt väluppdaterad men räkna på 2-3k$ så har du väl ett rimligt prisspann.
Det är väl bara en helt vanlig speedmaster utan några spexiga detaljer?
http://speedmaster101.com/price-chart-2/
BilderJag hör gärna fler åsikter om prisbilen här, jag är lite jävig då jag funderar på att låta min sm300 gå till förmån för en speedy.
@Andersbackstrom
PrecisPå min?
(sm300 alltså)