Mikaelfornaeus
Basic
Tack för ert svar. Uppskattas.
Har du någon uppfattning om värdet på Eternan?
Har du någon uppfattning om värdet på Eternan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Va tror du om värde på den här klockan då? Har den inne på service och original kartong medföljer..Sorgligt men vi ser att man inte hittar eller har råd med kompetenta värderare på auktionsfirmorna. Det som är tur är väl att när de väl går upp på auktion så sätter marknaden priset. Är trots allt inte auktionsfirmornas jobb att värdera objekt till oss men för att sälja in sin tjänst borde de i många fall kunna göra bättre värderingar.
Va tror du om värde på den här klockan då? Har den inne på service och original
kartong medföljer.. Inte dom bästa bilderna, men har den som sagt på service å hämtar ut den i dagarna..
Ingen aning.
Va tror du om värde på den här klockan då? Har den inne på service och original kartong medföljer..
Skicka till Kaplans? Ett helvete att prissätta nuförtiden.Har haft min Speedy ute ett tag på Säljes men då jag inte får den såld till ett pris som jag tycker är rimligt så undrar jag vad ni tycker? Här är länken till annonsen:
https://klocksnack.se/threads/omega...12-67-lagt-till-bytes-scope-2018-11-10.99787/
Tja, det börjar väl luta åt det Annars så har jag lutat mig mot:Skicka till Kaplans? Ett helvete att prissätta nuförtiden.
Stämmer säkert. Men KS är trots allt en tämligen begränsad marknadsplats. Och alla som köper/säljer vill göra en bra deal.Tja, det börjar väl luta åt det Annars så har jag lutat mig mot:
http://speedmaster101.com/price-chart-2/
Som jag trott är en bra prisindikator när det kommer till vintage Speedy, bedömer min vara "Good on Good", priserna där är head-only.
Den är ju fin men med en liten skada på tavlan och ändå nära en 105.012 eller 105.003 (utan länk) i pris kombinerat med att KS är litet så är det svårt tror jag.Har haft min Speedy ute ett tag på Säljes men då jag inte får den såld till ett pris som jag tycker är rimligt så undrar jag vad ni tycker? Här är länken till annonsen:
https://klocksnack.se/threads/omega...12-67-lagt-till-bytes-scope-2018-11-10.99787/
Tack för ditt svar Ja, KS är en liten marknadsplats och det finns väl inte alltför många vintage Speedy fans här så jag förstår att det är svårt att sälja klockan. Håller dock inte med att den är nära en "Good" 105.012 eller 105.003 i pris.. Om man läser i http://speedmaster101.com/price-chart-2/ så sätts värdet till en Good 105.012 till ca. 113k SEK och en Good 105.003 till ca. 154k SEK vilket är avsevärt mer än de 85k SEK jag begär för min (head-only priser samtliga).Den är ju fin men med en liten skada på tavlan och ändå nära en 105.012 eller 105.003 (utan länk) i pris kombinerat med att KS är litet så är det svårt tror jag.
FakeHitta denna på ebay, billigt(!). Men jag har dålig kunskap om märket och modellen. Ser skadad ut. Så min fråga är väl mer eller mindre - den är fejk, eller hur?
Kan du förklara hur du vet? Så jag kan veta till nästa gång.
Ser ut som metallen reagerat, inte ens stål? Tavlan fel. Boetten vid glasets hörnor ska vara spetsiga osv.Kan du förklara hur du vet? Så jag kan veta till nästa gång.
Det är sant. Men man ska nog inte ta speedmaster101 price chart som någon sanning (vilket han även säger i förordet till prislistan) Sen har jag fått för mig att det ska vara väldigt bra för att klassas som Good.Tack för ditt svar Ja, KS är en liten marknadsplats och det finns väl inte alltför många vintage Speedy fans här så jag förstår att det är svårt att sälja klockan. Håller dock inte med att den är nära en "Good" 105.012 eller 105.003 i pris.. Om man läser i http://speedmaster101.com/price-chart-2/ så sätts värdet till en Good 105.012 till ca. 113k SEK och en Good 105.003 till ca. 154k SEK vilket är avsevärt mer än de 85k SEK jag begär för min (head-only priser samtliga).
Nej, jag tar givetvis inte hans prislista för den absoluta sanningen, tycker däremot att den är en bra indikation på vad en vintage Speedy kan vara värd Tack för din välgångsönskan gällande min försäljningDet är sant. Men man ska nog inte ta speedmaster101 price chart som någon sanning (vilket han även säger i förordet till prislistan) Sen har jag fått för mig att det ska vara väldigt bra för att klassas som Good.
Med det sagt så hoppas jag du får sålt din för det du begär.
Vad är fel på tavlan?Ser ut som metallen reagerat, inte ens stål? Tavlan fel. Boetten vid glasets hörnor ska vara spetsiga osv.
Vad sägs om att hela tavlan är knas!Vad är fel på tavlan?
Allt? Hittat en till likadan?Vad är fel på tavlan?
Försökte hitta nåt liknande på Chrono24 som referens, går bet, riktigt dåligt fejkat och uselt målat!Allt? Hittat en till likadan?
Nope.Allt? Hittat en till likadan?
Dressur i ädelmetall har tyvärr inte påverkats allt för mycket av den senaste tidens vintagehype. Runt 10k är ett rimligt pris för modellen men med tanke på att din är nyservad kanske du kan få 10-12k för den.Hej alla! Jag är ny på forumet även om jag följt det till och från under många år.
Jag funderar på att släppa min Seamaster De Ville i 18K guld. Verket (cal. 552 s/n 1961xxxx) är nyservat, tavlan är i mina ögon perfekt, boetten rengjord - EJ polerad - och den fick nytt originalglas och originalkrona (gamla delarna följer med). Bandet är ursprungsbandet från 1962-63 med guldpläterat originalspänne. I övrigt orörd.
Vad är ett rimligt pris på den månntro?
Ingen? Svårt att hitta färska försäljningar som är i bra skick och priset skiljer rejält mellan objekten jag hittat.Vad kan vara ett rimligt pris för denna? Förra ägaren servade den 2017 via forummedlem. Originallänk och mycket bra skick. Kronan är antagligen ej original.
De som gått på forumet har väl legat på typ 6kkr om jag inte minns fel? Går väl att söka på.Ingen? Svårt att hitta färska försäljningar som är i bra skick och priset skiljer rejält mellan objekten jag hittat.