• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

hjulmuttern

Omega
2-Faktor
Bukowskis är duktiga på att ragga budgivare och Suverän är inne i en alldeles otrolig hype.
Gick en svart för 19-ish för nån vecka sedan.

Grejen med denna är nog tavlan, som är lite ovanligare och väldigt fin.
Annars är det ganska ovanligt att de ljusa går för några jättepengar.

Det sagt så är nog tiden då ”andra Suverän verkar gå för 3-4kkr” för länge sedan förbi. Om de inte är rejält risiga, vill säga.
Kul, då kanske det inte är helt orimligt även om den på bukovskis känns lite dyr.
Finns ju några inlägg som diskuterar hypen av de militärliknande omegorna. Kanske bara var en tidsfråga innan det skulle smitta av sig.

Skräpig mobilbild på min (som går bra men förtjänar ett nytt plexi)
20181220_181003.jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kul, då kanske det inte är helt orimligt även om den på bukovskis känns lite dyr.
Finns ju några inlägg som diskuterar hypen av de militärliknande omegorna. Kanske bara var en tidsfråga innan det skulle smitta av sig.

Skräpig mobilbild på min (som går bra men förtjänar ett nytt plexi)
20181220_181003.jpg

Haha, likadan tavla ju! :)
Superfin!

Grattis till ett riktigt superfynd!
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

palkast

Breitling
Hei, folkens!
Kanskje dere kan hjelpe meg med en rimelig pris på denne?
Dette er en vintage Mido Radiator watch fra 20/30-tallet. Jeg var så heldig å finne den på et loppemarked :)
Klokken er sjelden og ettertraktet, men jeg har vanskligheter med å finne en riktig pris på den.
Samme modell bedre stand og med boks ble solgt for ca. 50 000,- på Christies i 2005. Markedet har forandret seg veldig siden den gang, og den prisen gir meg egentlig ikke så mye i dag.
3.jpg
4.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hei, folkens!
Kanskje dere kan hjelpe meg med en rimelig pris på denne?
Dette er en vintage Mido Radiator watch fra 20/30-tallet. Jeg var så heldig å finne den på et loppemarked :)
Klokken er sjelden og ettertraktet, men jeg har vanskligheter med å finne en riktig pris på den.
Samme modell bedre stand og med boks ble solgt for ca. 50 000,- på Christies i 2005. Markedet har forandret seg veldig siden den gang, og den prisen gir meg egentlig ikke så mye i dag.
3.jpg
4.jpg
Otroligt häftig modell! Ingen aning om värde. Skulle ja sälja den skulle det vara på en bättre auktion.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Hei, folkens!
Kanskje dere kan hjelpe meg med en rimelig pris på denne?
Dette er en vintage Mido Radiator watch fra 20/30-tallet. Jeg var så heldig å finne den på et loppemarked :)
Klokken er sjelden og ettertraktet, men jeg har vanskligheter med å finne en riktig pris på den.
Samme modell bedre stand og med boks ble solgt for ca. 50 000,- på Christies i 2005. Markedet har forandret seg veldig siden den gang, og den prisen gir meg egentlig ikke så mye i dag.
3.jpg
4.jpg
Otroligt cool klocka! Finns det någon koppling till något bilmärke?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Senast ändrad:

Master J

Audemars
2-Faktor
Imponerande.
Han hade faktiskt 2 st, sålde den ena på kaplans när han gick i pension 2013.
Så detta är "systerklockan"....
Dubbelt upp på 23 låter bra :)
Den är inte till salu.

Jonas
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet inte vad du pratar om, jag pratar om Heuern i tråden som på Kaplans klubbades för 23k för fem år sedan. Har inga problem med att tro att den skulle gå för 46k idag.
23*1,2*2 vilket blir 55’. Har sett i beg ok skick från 15’. Dvs ett ovanligt högt premium för en rätt oälskad modell?
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Det bör väl finnas resultat som ligger närmare i tiden så att ni slipper munhuggas och att manguess’a er fram till en slutsats.
Det är ju liksom det som är problemet - när såg du en NOS i 18k guld till salu senast? Eftersom det förmodligen är svårt att hitta någon som sålts sedan 2013 så är det i princip bara killgissningar som återstår. Det här är ingen vintage dussinrolle med fasta prislistor.
 

Salesmayne

Panerai
Det är ju liksom det som är problemet - när såg du en NOS i 18k guld till salu senast? Eftersom det förmodligen är svårt att hitta någon som sålts sedan 2013 så är det i princip bara killgissningar som återstår. Det här är ingen vintage dussinrolle med fasta prislistor.

En hel del nätbutiker har ju även kvar sina ”resultat” under sektionen såld så jag tänkte att man kanske har tur om man letar länge och noggrant. Generellt sett så hade jag litat på Aurums ord, herrn är kunnig.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Det bör väl finnas resultat som ligger närmare i tiden så att ni slipper munhuggas och att manguess’a er fram till en slutsats.
Det är vare sig fråga om munhuggandes eller killgissande utan en helt vanlig diskussion, lite av det som är poängen med ett diskussionsforum.

23*1,2*2 vilket blir 55’. Har sett i beg ok skick från 15’. Dvs ett ovanligt högt premium för en rätt oälskad modell?

Har också sett en för 15k men den hade en ommålad urtavla. I övrigt en snarlik i bra skick med med pläterad boett för runt 35k och en snarlik i sämre skick på C24 för dryga 50k. På en temaauktion för Heuer tror jag den skulle gå bra iaf men jag kan ju ha fel.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är vare sig fråga om munhuggandes eller killgissande utan en helt vanlig diskussion, lite av det som är poängen med ett diskussionsforum.



Har också sett en för 15k men den hade en ommålad urtavla. I övrigt en snarlik i bra skick med med pläterad boett för runt 35k och en snarlik i sämre skick på C24 för dryga 50k. På en temaauktion för Heuer tror jag den skulle gå bra iaf men jag kan ju ha fel.
Vi har förmodligen båda fel, frågan är bara vem som är närmast. Du kan mycket väl ha rätt, tyckte bara det lät lite högt. Sedan är ju priser på de stora auktionerna lite tombola.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Ligger en likadan på ebay för strax under 40. Inte NOS men i fint skick. Men givet vad andra guld-Heuer i samma storlek och ålder gått för under året på auktioner så skulle jag gissa runt 30. De är små och guld är inte så populärt. Men NOS drar givetvis upp priset för den som verkligen vill ha en i sin samling. Det är inte direkt modeller som dragits med i någon hype heller så jag tror inte priset ändrat sig så mycket sedan 2013 (lite har det säkert gått upp dock).
 

Salesmayne

Panerai
Det är vare sig fråga om munhuggandes eller killgissande utan en helt vanlig diskussion, lite av det som är poängen med ett diskussionsforum.



Har också sett en för 15k men den hade en ommålad urtavla. I övrigt en snarlik i bra skick med med pläterad boett för runt 35k och en snarlik i sämre skick på C24 för dryga 50k. På en temaauktion för Heuer tror jag den skulle gå bra iaf men jag kan ju ha fel.

När mina åsikter frångår normen eller någon av top dogs’ens åsikter så blir det värsta drevet och forummedlemmar blir helt till sig. Som sagt, Aurum m fl vet vad de talar om.

Det finns ju dock garanterat mer underlag att tillgå än auktionsslut.
 

JoakimH

Omega
Är det ngt värde i denna Beltime LED från 70-talet? Och är det någon som kan berätta ngt om den, hittar inte mkt på google.
 

Bilagor

  • 9DB83C27-5669-4D92-B358-2919E5F3FE57.jpeg
    9DB83C27-5669-4D92-B358-2919E5F3FE57.jpeg
    34.7 KB · Visningar: 1
Topp