Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Några hundringar styck, skulle jag tro. Kan du lägga upp bilder på baksidorna också?Halloj!
Värda något?
Cool länk! Inte värda så mycket som redan sagts, men den rektangulära med cool länk kan du säkert få 600 - 800 kr för.Halloj!
Värda något?
Vad är det för ref?Halloj!
Värda något?
Det är en 6530-4500 (står alltid längst ner på Seiko tavlor)Vad är det för ref?
Ganska trevligt
Tackar o bockarDet är en 6530-4500 (står alltid längst ner på Seiko tavlor)
Det är en 6530-4500 (står alltid längst ner på Seiko tavlor)
Vill inte skriva nån på näsan, men om jag inte är helt ute och cyklar så brukar dom 4:a sista siffrorna på tavlan vara tavel-layouten,Tackar o bockar
I beg to differ. Modellnumret/referens beskriver dock vad modellen består av, så du har lite rätt.Vill inte skriva nån på näsan, men om jag inte är helt ute och cyklar så brukar dom 4:a sista siffrorna på tavlan vara tavel-layouten,
6530 är verket, dom fyra sista på bakboetten är själva modellen.
Men det vanligaste man anger är nog det som står på bakboetten om någon frågar efter en ref. antar jag, hittar i o f s inget om dial codes i din länk, och undrar om det inte är lite specifikt för just Seiko GS, men det viktigaste här är ju att frågeställaren får ett svar gissar på en 6350-5500.I beg to differ. Modellnumret/referens beskriver dock vad modellen består av, så du har lite rätt.
https://thegrandseikoguy.com/product/grand-seiko-6146-8000/
Kan inte tillägga så mycket mer än att Colibri är en tändartillverkare (notera flammorna som bildar prick över i, samt det eldsprutande lejonet). Lite skoj, eftersom Dunhill och ST Dupont också har/har haft klocktillverkning.Halloj, nån som kan säga något om detta Colibri fickur? Verkar vara från 80-talet ungefär. Har läst någonstans att det sitter ETA-verk i dessa. Vet inte mer om klockan än att jag inte behöver den och vill sälja den...
Som info eftersom det verkar råda allmän begreppsförvirring som ger upphov till missuppfattningar:Hej, jag har en Heuer Solunar ref. 279.603 jag funderar på att sälja. Jag har dock svårt att hitta särskilt många exemplar på marknaden. Klockan är i NOS-skick förutom låset på armbandet. Vad tror ni är rimligt pris?
Här är en till salu, vet dock inte hur eftertraktade de är.Hej, jag har en Heuer Solunar ref. 279.603 jag funderar på att sälja. Jag har dock svårt att hitta särskilt många exemplar på marknaden. Klockan är i NOS-skick förutom låset på armbandet. Vad tror ni är rimligt pris?
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3628/vara/1585787 här gick en i höstas för för 36500 @OlefHär är en till salu, vet dock inte hur eftertraktade de är.
https://www.watchpool24.com/en/30734546/heuer-solunar-279-603
Såldes en väldigt fin för 36500 kr (+ slag 20 %) hos Kaplans i höstas. Samma referens, kanske samma ex?Hej, jag har en Heuer Solunar ref. 279.603 jag funderar på att sälja. Jag har dock svårt att hitta särskilt många exemplar på marknaden. Klockan är i NOS-skick förutom låset på armbandet. Vad tror ni är rimligt pris?
Verkar rimligt så 30-40k är värdethttps://www.kaplans.se/sv/auktioner/3628/vara/1585787 här gick en i höstas för för 36500 @Olef
Nej, det är inte samma exemplar men intressant att det finns en till i så gott skick.Såldes en väldigt fin för 36500 kr (+ slag 20 %) hos Kaplans i höstas. Samma referens, kanske samma ex?
40-50 talare vadå? Vad ska det vara för stil, material?Kanske fel men är på jakt efter en 40-50 talare som ska köpas i present, Pronto! Helst mellan 0-2000 kr. Tveka inte på att dra iväg ett meddelande.
Så länge klockan inte är issued/militärmärkt kan du nog inte hävda militär. Hur stor är klockan? Ju större desto bättre värdemässigt är min erfarenhet. På rak hand hade jag sagt 500-1000kr.Hur mycket kan man begära för en Eterna Mita (militär?) I väl fungerande skick?
Skulle gissa på runt en tusenlapp.Hej!
Grävde fram den här ur byrålådan igår.
Finns det något värde i den?
Vad kan en sån här gammal quartz dinka va värd. Normalslitage, plus ett jack på baksidan som inte syns vid användning. Fungerar och går som den ska