Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm, jag vet inte riktigt om jag hänger med, men Panerai använde Cortébert-verk vilka finisherats av Rolex i vissa modeller, men också 8-dagars-verk från denna tillverkare som jag hoppas att du känner igen (det är din klocka ):
Tillverkaren av mitt urverk/klocka och din klocka är för övrigt främst känt för sina kronografer.
Var det Gallet eller? Jag fattar nada som vanligt.Ha, ha! De gamla järnvägsklockorna!! Nu hänger jag med! Den var klurig! Ännu en gång snöade man in på boetterna!
Kör igen Warwian!
Det var min minipanna som jag trodde du menade! Den tidiga Oysterboetten som senare Panerai använde i sina jätteklockor! Tyckte också att verket liknade en Precision!
Du är inte ensam Trodde det var Angelus.Var det Gallet eller? Jag fattar nada som vanligt.
Du är inte ensam Trodde det var Angelus.
När jag läste järnvägsklocka tänkte jag det var en Mondaine
Ja vi får nog be om ett förtydligande haha
Var det Gallet eller? Jag fattar nada som vanligt.
Du är inte ensam Trodde det var Angelus.
Warwian får nog sammanställa den här soppan! Alla har vi mer eller mindre fel eller rätt är jag rädd
Oj här har man missat mycket.
Men svaret på senaste är Angelus cal 251.
När jag läste järnvägsklocka tänkte jag det var en Mondaine
Ja vi får nog be om ett förtydligande haha
Är det en tidig Daytona (Valjoux 22)?
Det är väl en rotor vi ser där?
Vet inte, men jag tycker också det ser ut som Rolex-finishering. Tidig perpetual, bubbleback kanske?
Hittade en skaplig bild över själva urverket som rotorn sitter på, och det är alltså tillverkare och caliber jag är ute efter.
Korrekt! Drömmen vore om jag kunna få tag i en patent pending 630.Rolex 630?
En Eterna och en Zenith, vad har dessa klockor gemensamt?
Hmm, denna var otroligt svår. Är de tillverkade samma år? Har de lika stora verk? Har du burit båda under cykelrelaterade olyckor? Visar båda samma tid? Är de båda sålda i Sverige? Har verken i båda ersatts med japanska quartzverk? Ge gärna en ledtråd eller två!
Båda har GF-länkar?Nu kan det vara så att de är tillverkade samma år (1947), men det fanns ingen baktanke med det. Det har ingenting med urverken eller ens detaljer på insidan att göra.
Båda har GF-länkar?
Tänkte inte ens på att det satt en bamboo-länk på den ena!
Haha, har blivit så van att tänka på insidan att jag helt glömde bort utsidan.
theargonaut, blir det någon fräsig bild eller? Jag är gissningssugen!
Correctomundo Hade även godkänt C028 som också visar djup i meter.Eftersom det utsepelar sig i Europa så gissar jag C026, eftersom att den visar djup i meter och inte fot?