Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var inte allt som var snyggt på 70-talet men kronograferna fick de rätt på!
Riktigt fina!Är lite småsvag för 70-tals kronografer
Tycker du har det bästa, Tropic, då den är vattentät. Annars tycker jag Flucos rally i cordovan ser lovande ut. Hade undvikt modeband utan riktig kantsöm.Sökte efter "Hjälp mig välja band-tråden" men hittade inget, utan bara enstaka förfrågningar. Så istället för att starta ytterligare en tråd i ämnet ställer jag frågan här, hoppas att det är ok.
Sitter och ska beställa två band av @MickeJ , ett svart och ett brunt och har nu gått igenom hela tråden men blir inte klokare.
Tycker framförallt att det är färgen på det bruna bandet som är svårt. Har aldrig haft den här typen av vintageklocka och har inte några bruna band hemma att jämföra färger med. Är inne på ett relativt enkelt svart band med tvärliggande off-white söm, och att det bruna ska vara ett rally-band liknande det här:
https://www.instagram.com/p/Bayiyd5nk1M/?taken-by=mjleather
Eller så beställer jag helt båda banden i svart. Kanske lite trist men svart är ju svart och svårt att gå fel med.
Tycker du har det bästa, Tropic, då den är vattentät. Annars tycker jag Flucos rally i cordovan ser lovande ut. Hade undvikt modeband utan riktig kantsöm.
Ogillar de utan kantsöm som jag kallar modeband för att det är just vad det är. Band har typ aldrig sett ut så förr, det är ett nytt påfund som ser lite konstlat enkla ut i många fall. Tidstypiskt skulle säkert även vara ett Corfam-rally. Du gillar inte det klassiska Tropicbandet?Tack. Det är dock lite långt och börjar även få lite sprickor så jag litar inte helt på det.
Jag vill verkligen ha något tidstypisk som lika gärna hade kunnat säljas tillsammans med klockan. Är kantsöm mer i stil med det, eller är det på grund av bättre hållbarhet som du rekommenderar det?
Ogillar de utan kantsöm som jag kallar modeband för att det är just vad det är. Band har typ aldrig sett ut så förr, det är ett nytt påfund som ser lite konstlat enkla ut i många fall. Tidstypiskt skulle säkert även vara ett Corfam-rally. Du gillar inte det klassiska Tropicbandet?
Tycker ju iofs att detta typ är ett dykarur, hur täta var de? Corfamstilen nyproduceras också, heuerfantaster är storkunder. Tror vi har ett par på forumet men kommer inte ihåg vem.Nja, jag förknippar det lite för mycket med dykare. Corfam Rally gillar jag verkligen...har ett sådant till min Certina Chronolympic Regatta, bra tips!
När jag tittar på cormaf-banden med kantsöm så blir det huvudet på spiken vad jag har haft lite svårt för när jag försöker visualisera hur det kommer att se ut med läderband. Jag gillar verkligen hur sömmen rundar av bandet och ett läder utan kantsöm har ju samma tjocklek i mitten som ute i kanten. Nu blev det ännu mer att tänka på.
Tycker ju iofs att detta typ är ett dykarur, hur täta var de? Corfamstilen nyproduceras också, heuerfantaster är storkunder. Tror vi har ett par på forumet men kommer inte ihåg vem.
På kronografer kan det vara tvek, men det beror ju helt på. Har man delar till kronan och tryckknapparna bör den ju trycktestas.Det var 10atm. Hm, jag undrar urmakaren kommer att trycktesta den i samband med service, eller gör man inte det per automatik med äldre klockor?
På kronografer kan det vara tvek, men det beror ju helt på. Har man delar till kronan och tryckknapparna bör den ju trycktestas.
Ogillar de utan kantsöm som jag kallar modeband för att det är just vad det är. Band har typ aldrig sett ut så förr, det är ett nytt påfund som ser lite konstlat enkla ut i många fall.
Den här trycktestades ok till 50m i samband med service. Men jag vågar inte duscha med den ändåJag får maila och fråga. Det skulle ju så klart vara en bonus om den kom tillbaka med godkänt trycktest.
Ingen minns en fegis, just sayin'....Den här trycktestades ok till 50m i samband med service. Men jag vågar inte duscha med den ändå
Får se om jag får iväg min 6202 till service, är lite perverst sugen på att blöta ner den sedan.Den här trycktestades ok till 50m i samband med service. Men jag vågar inte duscha med den ändå
En gammal Movado som skall på spa
Wow vilken läckerbit!En gammal Movado som skall på spa
Eh - dibs? Lækker Taubert & fils boett!!