Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är lite svag för de stora platta kronograferna Nu ska jag bara hitta en bezel/insert till den högra vilket känns i princip omöjligtVilken handfull ! Öppen för byte Navigator mot Navigator när som helst
Men Zacke jäklar vad jag gillar den där! Fler bilder eller kommer den kanske med på lördag?Passar på att slänga in en throw-back när vi satt ett gäng på ett tak och drack öl innan vintage-GTGn i maj. Jäkla varm dag med mycket fint mögel. Hade med mig min minerva
Den kan nog få följa med på lördagMen Zacke jäklar vad jag gillar den där! Fler bilder eller kommer den kanske med på lördag?
Har du kollat med @ERIKSON URHANDEL ? Dom är ju ÅF.Werner på ABC avböjde vänligt men bestämt att skruva Sinn-kronografer. Någon som har tips i Svedala eller är det kanske Tyskland som gäller?
Har du kollat med @ERIKSON URHANDEL ? Dom är ju ÅF.
Vanliga eller skruvade pushers? Vill tro att skruvade pushers i den storleken är riktigt ovanligt och mycket dyrt.Någons om har ett bra förslag på en vintage krono liknande Daytona?
36-38mm, helst manuell pga av tjocklek.
edit: under 30-40k
Skruvade. Jag misstänker också att allt är väldigt dyrt.Vanliga eller skruvade pushers? Vill tro att skruvade pushers i den storleken är riktigt ovanligt och mycket dyrt.
Minervan ovan är samma verk som Daytonan och ligger på 37mm, finns lite andra också. @Aurum har rätt bra koll på fina kronografer i denna storlek.Någons om har ett bra förslag på en vintage krono liknande Daytona?
36-38mm, helst manuell pga av tjocklek.
edit: under 30-40k
Finns knappt, blir ett udda krav.Skruvade. Jag misstänker också att allt är väldigt dyrt.
Kan du gå upp i storlek så kika Tudor. Annars tänker jag på typ UG Space Compax på 38mm, men det är dyra klockor...Skruvade. Jag misstänker också att allt är väldigt dyrt.
Det var det jag misstänkte.Finns knappt, blir ett udda krav.
Har lite svårt för dom "roterade" subdialsen på Tudor samt tjockleken.Kan du gå upp i storlek så kika Tudor. Annars tänker jag på typ UG Space Compax, men det är dyra klockor...
Det är väl inte samma verk på Tudorsana?Kan du gå upp i storlek så kika Tudor. Annars tänker jag på typ UG Space Compax på 38mm, men det är dyra klockor...
Sitter väl V72 i både Space Compax och manuella Daytona?Det är väl inte samma verk på Tudorsana?
Det var inte dom jag syftade påSitter väl V72 i både Space Compax och manuella Daytona?
Jaså, nej Tänker på Big Block/Tiger-Tudors så sitter väl 7750 i båda?Det var inte dom jag syftade på
Ja precis vad jag trodde också och det är väl det som gör dem omöjliga att bära, de blir för tjocka och klumpigaJaså, nej Tänker på Big Block/Tiger-Tudors så sitter väl 7750 i båda?
Ja, det härliga öknamnet "Big Block" kommer väl dessvärre inte utan anledning.Ja precis vad jag trodde också och det är väl det som gör dem omöjliga att bära, de blir för tjocka och klumpiga
FABUNA 70-tal. Valjoux 7733. Antagligen NOS, eller nästan i alla fall!
Ja precis vad jag trodde också och det är väl det som gör dem omöjliga att bära, de blir för tjocka och klumpiga
Ja, det härliga öknamnet "Big Block" kommer väl dessvärre inte utan anledning.
Tack för det! Kul att höra att de menade att de grundade sig i marknadsföring, hehe.Och enligt Tudor själva satte de tjocka case på sina modeller för att locka ”ungdomar”. Nätta och tunna klockor va för äldre män, en köttigare och sportigare klocka som klarade hårda tag va deras mål för att nå yngre kunder
Som vanligt med Rolex/TudorTack för det! Kul att höra att de menade att de grundade sig i marknadsföring, hehe.