• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

Wesslan18

Omega
IMG_6620.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Werner på ABC avböjde vänligt men bestämt att skruva Sinn-kronografer. Någon som har tips i Svedala eller är det kanske Tyskland som gäller?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Någons om har ett bra förslag på en vintage krono liknande Daytona?
36-38mm, helst manuell pga av tjocklek.

edit: under 30-40k
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Någons om har ett bra förslag på en vintage krono liknande Daytona?
36-38mm, helst manuell pga av tjocklek.

edit: under 30-40k
Minervan ovan är samma verk som Daytonan och ligger på 37mm, finns lite andra också. @Aurum har rätt bra koll på fina kronografer i denna storlek.
Edit: Skruvade pushers på liknande kronografer har jag nog aldrig sett
 
  • Like
Reactions: JLW

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Ja precis vad jag trodde också och det är väl det som gör dem omöjliga att bära, de blir för tjocka och klumpiga

Ja, det härliga öknamnet "Big Block" kommer väl dessvärre inte utan anledning.

Och enligt Tudor själva satte de tjocka case på sina modeller för att locka ”ungdomar”. Nätta och tunna klockor va för äldre män, en köttigare och sportigare klocka som klarade hårda tag va deras mål för att nå yngre kunder :)
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Och enligt Tudor själva satte de tjocka case på sina modeller för att locka ”ungdomar”. Nätta och tunna klockor va för äldre män, en köttigare och sportigare klocka som klarade hårda tag va deras mål för att nå yngre kunder :)
Tack för det! Kul att höra att de menade att de grundade sig i marknadsföring, hehe.
 
  • Like
Reactions: JLW
Topp