• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Jag ställer mig i kö för både viggen och YG ;)

images
 

_jonte

Patek
Med bakgrund av alla fina kronografer som finns på forumet tänkte jag att vi samlar så mycket av det som möjligt i den här (förhoppningsvis) stora kronograftråden. Här kan vi kronografnördar gotta oss i bilder, frågeställningar samt allmänt nörderi:)

Jag börjar med mina nuvarande kronisar.
IMG_20160812_201407.jpg
IMG_20160805_174723.jpg
IMG_20160812_084723.jpg
IMG_20160805_142903.jpg
Ruskigt bra kvadrupel där, blir inte mycket bättre än så!
 

Klasvegas

Omega
Jag vet inte om detta inlägg förtjänar en egen tråd eller ej. Men jag försöker här till att börja med!

Jag är just nu på jakt efter en vintage kronograf, tyvärr har jag ju blivit minst sagt förälskad i Heuer Autavia. Men den ligger inte riktigt i min prisklass i dagsläget. Någon som har förslag på något fint som man kan hitta (utan flera månaders trålande på eBay) för vi säger, 4-6 tkr? Med möjlighet att gå både upp och ner någon tusenlapp, såklart!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag vet inte om detta inlägg förtjänar en egen tråd eller ej. Men jag försöker här till att börja med!

Jag är just nu på jakt efter en vintage kronograf, tyvärr har jag ju blivit minst sagt förälskad i Heuer Autavia. Men den ligger inte riktigt i min prisklass i dagsläget. Någon som har förslag på något fint som man kan hitta (utan flera månaders trålande på eBay) för vi säger, 4-6 tkr? Med möjlighet att gå både upp och ner någon tusenlapp, såklart!
Vantage chronon i tråden brukar ligga därikring. Yema ligger nog strax över i dagsläget.
 

frere

Audemars
2-Faktor
image.jpeg

Vintagekronografer är ju min favoritnisch, så självklart får jag bidra med de två jag har just nu. Känns som potentiella keepers, faktiskt:) Funderar på om de ska få bli tre framöver, båda dessa är i riktigt bra skick och det vore nice med typ en härjad croton/nivada aviator sea diver (ett tips, @Klasvegas!) eller liknande att slita på till vardags. En viss yema-hunger har också infunnit sig under sommaren, det kan vi tacka TS för...
 

Solvik

Panerai
image.jpeg

Vintagekronografer är ju min favoritnisch, så självklart får jag bidra med de två jag har just nu. Känns som potentiella keepers, faktiskt:) Funderar på om de ska få bli tre framöver, båda dessa är i riktigt bra skick och det vore nice med typ en härjad croton/nivada aviator sea diver (ett tips, @Klasvegas!) eller liknande att slita på till vardags. En viss yema-hunger har också infunnit sig under sommaren, det kan vi tacka TS för...
Alltså Movadon, flightmastern oxå strålande fin naturligtvis, men Movadon..:hungry::hungry::hungry:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag vet inte om detta inlägg förtjänar en egen tråd eller ej. Men jag försöker här till att börja med!

Jag är just nu på jakt efter en vintage kronograf, tyvärr har jag ju blivit minst sagt förälskad i Heuer Autavia. Men den ligger inte riktigt i min prisklass i dagsläget. Någon som har förslag på något fint som man kan hitta (utan flera månaders trålande på eBay) för vi säger, 4-6 tkr? Med möjlighet att gå både upp och ner någon tusenlapp, såklart!
Beror på vad det är som lockar med Autavian och vilken variant så klart...

s-l1600.jpg

http://www.ebay.co.uk/itm/172279045179?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

s-l1600.jpg

http://www.ebay.co.uk/itm/351763681650?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

s-l1600.jpg

http://www.ebay.co.uk/itm/252451637836?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jag vet inte om detta inlägg förtjänar en egen tråd eller ej. Men jag försöker här till att börja med!

Jag är just nu på jakt efter en vintage kronograf, tyvärr har jag ju blivit minst sagt förälskad i Heuer Autavia. Men den ligger inte riktigt i min prisklass i dagsläget. Någon som har förslag på något fint som man kan hitta (utan flera månaders trålande på eBay) för vi säger, 4-6 tkr? Med möjlighet att gå både upp och ner någon tusenlapp, såklart!
Det närmaste du kan komma de manuella är yema daytona.... går nog loss på en 10k..
 
Topp