Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra, mycket bra!!! Fortsätt så!Eweco, Landeron 48/148 (?)
![]()
40-tal?Eweco, Landeron 48/148 (?)
![]()
Ja, det skulle jag tro.40-tal?
40-talet måste har varit guldåldern för telemetrar! Känns som det bara blir ovanligare och ovanligare ju närmare vi kommer idag.Ja, det skulle jag tro.
Din Tissot är nog en av de snyggare kronograferna jag sett faktiskt.Mina pärlor
Tissot 1946 med cal. C27.4H
![]()
Beleco troligen 50-tal med Landeron 148
![]()
Jag har några till salu i K&S avdelningen --> https://klocksnack.se/threads/vintage-kronografer-dykare-alarm-klockor.59149/Jag vet inte om detta inlägg förtjänar en egen tråd eller ej. Men jag försöker här till att börja med!
Jag är just nu på jakt efter en vintage kronograf, tyvärr har jag ju blivit minst sagt förälskad i Heuer Autavia. Men den ligger inte riktigt i min prisklass i dagsläget. Någon som har förslag på något fint som man kan hitta (utan flera månaders trålande på eBay) för vi säger, 4-6 tkr? Med möjlighet att gå både upp och ner någon tusenlapp, såklart!
Mina pärlor
Tissot 1946 med cal. C27.4H
Beleco troligen 50-tal med Landeron 148
Tack!Din Tissot är nog en av de snyggare kronograferna jag sett faktiskt.
Grymma chronos! Köar gärna upp på Elogan om du snubblar in i flipptankarMina vintagekronografer idag
![]()
Klockor från vänster;
Heuer Pasadena, sent sjuttiotal
Heuer Kentucky, sent sjuttiotal
Lauridiam, sjuttiotal
Porsche Design, sent sjuttiotal
Omega Speedmaster MK II (ref 145.034), tidigt sjuttiotal
Eloga, sent fyrtiotal (kanske tidigt femtio)
Snyggt! 944?![]()
Vintage Porsche x 2
I gränslandet till vintage (ospecificerat 80-tal), men här är min nyligen avyttrade ryss med telemeterskala. Torde ju ha varit en mycket mer användbar grej på flottans klockor än en tachymeter.Finns ju en hel del kronografer med tachymeter i denna tråd. Och det är ju allt trevligt, men jag har under en tid nu kollat lite mer åt telemeter-hållet. Nu är det väl så att det inte är lika vanligt med telemeter-kronografer men det vore kul att se fler. Så en uppmaning till er som har en, eller flera.
-Upp med bilder!
Pasadenan är för jävla snygg.Lite mer bilder
![]()
Gårdagens
![]()
![]()
Lago Magore (därav bandvalet)
![]()
![]()
![]()
Vintage Porsche x 2
![]()
Dagens![]()
Tack! Japp, en 944 Turbo. 1986 års modell (första året Turbo kom).Snyggt! 944?
Snygg 951! Najs, brutalt rolig bil!Tack! Japp, en 944 Turbo. 1986 års modell (första året Turbo kom).
![]()