Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Magisk!Idag kom den här gamla godbiten tillbaka från reparation. Nu har den fått en kronografsekundvisare, ett par nya delar i verket och verkar fungera precis som den ska.
Den är så jäkla fin! Är nog min favorit på forumet just nu.Idag kom den här gamla godbiten tillbaka från reparation. Nu har den fått en kronografsekundvisare, ett par nya delar i verket och verkar fungera precis som den ska.
Oj, det var inget dåligt betyg. Tack, kul att du gillar den!Den är så jäkla fin! Är nog min favorit på forumet just nu.
"Småtuff" är lite fel uttryck, hade jag sagt. Tvärtuff!Småtuff Jules Jurgensen med Landeron-verk. Länken som följde med är, förutom inte visuellt tilltalande, ett par bitar för liten. Blir att leta fram ett tropic tror jag.
Löjligt fet! Grattis!Idag kom den här gamla godbiten tillbaka från reparation. Nu har den fått en kronografsekundvisare, ett par nya delar i verket och verkar fungera precis som den ska.
Den där är lätt bland de bästa jag sett på KS. Så snygg!Löjligt fet! Grattis!
Den där vita datoran alltså!! Sätt gärna upp mig på listan om den ska vandra vidareHörde jag kronograf?
Riktigt fin! Vart servade du den om man får fråga?Idag kom den här gamla godbiten tillbaka från reparation. Nu har den fått en kronografsekundvisare, ett par nya delar i verket och verkar fungera precis som den ska.
Helt kanonfina, ser att du har ett helt gäng med godingar, Grattis.Vet inte om jag postat dessa här tidigare men shit va fina dessa är!!!!
Movado M95 Sub Sea
Vilken härlig urtavla, gillar den härliga bruna tonen, brons, koppar.Rymdhimmel
Visst är den mysig!Vilken härlig urtavla, gillar den härliga bruna tonen, brons, koppar.
Tack!!Helt kanonfina, ser att du har ett helt gäng med godingar, Grattis.
Dina?Vet inte om jag postat dessa här tidigare men shit va fina dessa är!!!!
Movado M95 Sub Sea
Galet fina former på den boetten!
Fyndet från förra veckan fick ställa upp på en liten fotostund.
Galet fina former på den boetten!
Man kan undra vad det kan ha diffat mellan stål och base metal per boett under 50-talet.Ja, verkligen.
Synd att någon ekonominisse fått bestämma materialet.
Den svarta är riktigt vass!Man kan undra vad det kan ha diffat mellan stål och base metal per boett under 50-talet.
Testar dessa två stålisar i dag, väldigt olika till utseendet och i vanlig ordning inte med optimala band på.
Håller med, luggarna ser vassa ut och tavlan är passande till boetten.Den svarta är riktigt vass!
Är den i stål?Håller med, luggarna ser vassa ut och tavlan är passande till boetten.
Yes, den är helt i stål och tyvärr redan tingad av en kollega. Noterar dig som intressent!Är den i stål?
Hör av dig om du skulle få för dig att sälja den någon gång!
Den var på reparation hos Farfars Klocka i Stockholm.Riktigt fin! Vart servade du den om man får fråga?
Var det inte någon som slängde upp en annons på en 30-40-talsheuer där modellen fanns i både stål och krom? Vill minnas att skillnaden var typ 20 kr på den tiden.Man kan undra vad det kan ha diffat mellan stål och base metal per boett under 50-talet.
Testar dessa två stålisar i dag, väldigt olika till utseendet och i vanlig ordning inte med optimala band på.
Det är en ref349?!
Tack! Jag är benägen att tro att dagens skillnad i värdering vida överstiger 10 francs.Var det inte någon som slängde upp en annons på en 30-40-talsheuer där modellen fanns i både stål och krom? Vill minnas att skillnaden var typ 20 kr på den tiden.
Edit; Det var @RobRoy - 10 Francs!
Säg inte det - med dagens kassa kronkurs!Tack! Jag är benägen att tro att dagens skillnad i värdering vida överstiger 10 francs.