• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

Falcone

Cartier
2-Faktor
Denna landade idag, dyrköpt men rätt cool.
0A015ACF-F185-489F-B788-CBD771C7505D.jpeg
Stupendo! Var nära att hugga en i Milano för några år sen men slog aldrig till - dumt nog.

Var hittade du din?
Finns det någon gravyr på locket?
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Tack!
"Issued" till Italiens hydrografiska-institut, ”Istituto idrografico regia marina”som bytte namn till ”Istituto idrografico della marina” 1946.

Som jag har förstått det en var/är(?) dom en del av marinen. Det är inte superlätt att hitta info direkt.
Drivs av ett Lemania 15CHT, 38mm stålboett.
Jättefin, är det Lemania som tillverkade hela klockan?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Japp det är en Lemania.
Utan att vara allt för framfusig tror jag många hade uppskattat ett lite längre utlägg om denna klocka. Jag tycker den är fantastisk och kände inte till den innan jag såg din första bild. Förtjänar minst en egen tråd när/om du känner att du vill ta dig tiden. Denna klocka är precis vad som driver klockintresset framåt för många i en tid av likriktad instagramhypetypur. Relativt okänd modell som uppfyller många kriterier för ett eftertraktat ur. Ett av de mer intressanta inköpen jag sett på Klocksnack.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Kul att höra! Jag håller med. Tanken har slagit mig. Samlar på mig info när tid finnes, den mesta infon man hittar är på italienska och det är inte helt lättråddat:) Men jag tar det till mig och ska ta mig i kragen och skriva ihop något!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Kul att höra! Jag håller med. Tanken har slagit mig. Samlar på mig info när tid finnes, den mesta infon man hittar är på italienska och det är inte helt lättråddat:) Men jag tar det till mig och ska ta mig i kragen och skriva ihop något!
Farsan är italienare och skulle säkerligen kunna översätta om det är något speciellt du vill få tolkat. :)
 
Topp