• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

5FF99CA7-84E6-44E1-A98F-4CF06A759952.jpeg

Framplockad för annonsfoto, men den är ju riktigt schyst ändå! Har tydligen börjat bli gubb-sentimental när det gäller vintagechronos:nailbiting:

Hej alla kronograf nördar!
Har börjat bli sugen på att ha en kronograf i samlingen som inte kostar skjortan. Så min fråga är vad ska man satsa på? Ska man satsa på en quartz kronograf eller är det att föredrar en automastisk, finns det något man bör tänka på?

Har börjat bli sugen på att ha en kronograf i samlingen som inte kostar skjortan. Så min fråga är vad ska man satsa på? Ska man satsa på en quartz kronograf eller är det att föredrar en automastisk, finns det något man bör tänka på?
Det är väl helt upp till dig själv vad som är att föredra. Finns gott om mekaniska kronografer som inte är speciellt dyra.

Finns massvis med ”billiga” mekaniska kronografer som är vettiga.
Vill du ha kvalite så försök hitta en som är helt i stål och med ett känt verk :)
Ju tidigare desto bättre skulle jag säga!

Tillbaka
Topp