• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

Ny klocka i samlingen :)
06B7EB35-71FA-4DF8-956B-BAC6DA31B5CE.jpeg

Solig lördag med en Gruen på armen, försöker blåsa liv i ”förhållandet” med nytt band och handledstid men det går trögt. Den har check på mycket av det jag gillar med en kronograf men ändå kommer jag på mig själv att tänka på andra kronografer.;)

83388600-E9C6-4181-BD40-3C7EABBA3B1D.jpeg

Körde ett test i ett försök att bevisa något för mitt klentrogna umgänge, men när jag nu har bilderna kanske de kan vara av intresse för fler.
5100 med 7T62 som jämförelse. En dryg timma med kronograf plus 24 utan. Båda bilderna under kronograftimman är tagna under gång.
Under de 25 timmarna har Bulovan suttit på armen hela tiden utom de sju timmar då jag sov - alltså även under kronograftimman - vilket ju är rimligt under ett test där vardagsduglighet ska visas.
Seikons subsekund hoppar ju fram så helt exakta blir bilderna inte.

(Bulovan köptes nog mest som billiga reservdelar, men jag har faktiskt börjat gilla den.)

En dryg timma med kronografen igång:
Kronografrace.jpg

Efter ytterligare 24 timmar:
Kronografrace 2.jpg

Tillbaka
Topp