• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kronometer Stockholm från gårdagens auktion på Bukkan, riktigt mumsig var den. Ska bli kul att se var den dyker upp nånstans. Kommer säkert ångra att jag inte hängde med hela vägen.

ks1.jpg

ks2.jpg
Japan nu, och på REA! Bara 110' plus skatt.
http://watchnet.co.jp/en/all-items/28148/
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Någon av firmorna ändrade ju detta i katalogen för klubbat pris, förmodligen så det ska se ut att de fått bättre betalt än de fick. Kommer faktiskt inte ihåg vad denna kostade när den klubbades, kommer bara ihåg att den budades upp en bit.
Aha, då har jag dålig koll. Tittar jag på Kaplans och Auktionsverket så är det plus provision på de objekt jag minns.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Bukowskis redovisar vad folk faktiskt fått betala när de kör sina kvalitetsauktioner.
Som sagt... Siffrorna blir högre och det ser lite bättre ut mot de som funderar på att lämna in klockor.

32 000 kr till 110 000 kr får väl dock anses vara en ganska bra marginal, alldeles oavsett med eller utan avgifter.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bukowskis redovisar vad folk faktiskt fått betala när de kör sina kvalitetsauktioner.
Som sagt... Siffrorna blir högre och det ser lite bättre ut mot de som funderar på att lämna in klockor.

32 000 kr till 110 000 kr får väl dock anses vara en ganska bra marginal, alldeles oavsett med eller utan avgifter.
Kollade faktiskt upp denna, det var 32' plus avgifter. Hittade inte heller den katalogen med slutpriser ink provision när jag kollade snabbt. Den aktuella handlaren i Japan har alltid höga priser, men mycket fint.
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Inte riktigt vintage tror jag, men kanske ändå att den hör lite hemma här? Ni får ursäkta och radera om inte.
Hur som helst, en urmakarklocka med ETA-märkt tavla. Automatiskt verk med kronografen som påbyggnadsmodul. Longines-märkt rotor, intressant nog. Lite ovanlig boettform, kul och udda fågel!
IMG_20190726_084701.jpg
 

Sebastard

Vacheron
Inte bara kul... bara den svarta tavlan är värd en mässa.. sen har vi ju resten.. dom fick till det eller hur. Synd att den är svår att fota med alla suptila detaljer.
Tavlan är läckert minimalistisk och den silver/vita indexbezelen måste upplevas live i solljus med sitt djup och skiftningar. Skulle vara gött om man kunde posta rörlig media på ett smidigt sätt här.
 

rogart-63

Patek
Nej, och det finns ingen bevarad information från första ägaren så man får väl förutsätta att den inte var issued tror jag. Coolt lådfynd ändå. :)
Blev jag lite sugen på att plocka fram min Kronometer Stockholm imorgon. Sällan jag använder den. Kul när det inte bara ligger utan verkligen används .Som din kompis uppenbarligen gör. Syns här imorgon.
 
Topp