Förstår! Mycket coolare manuell kronograf är ju svårt att hitta;-) Men jag är fortfarande nyfiken på Tissot!Jag syfta på min ST68
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår! Mycket coolare manuell kronograf är ju svårt att hitta;-) Men jag är fortfarande nyfiken på Tissot!Jag syfta på min ST68
Kanske det bästa automatiska och manuella kronografverket i en och samma bild! Och i väldigt fina boetter; tack för delning!A386 med Elprimero verk o ST68 som vill se ut som en Speedy med 321 verk.
Ja den är mycket mysig även om skicket inte är i paritet med mina övriga klockor. Men helt ok för o va drygt 80 år gammalFörstår! Mycket coolare manuell kronograf är ju svårt att hitta;-) Men jag är fortfarande nyfiken på Tissot!
Sitter inte ett 321 i ST68’n. Men ST68’n mer rare. Skicket dock som gör dom så speciella för mejKanske det bästa automatiska och manuella kronografverket i en och samma bild! Och i väldigt fina boetter; tack för delning!
Aha, då lärde jag mig något nytt! Är det 861?Sitter inte ett 321 i ST68’n. Men ST68’n mer rare. Skicket dock som gör dom så speciella för mej
Asså bara en intressefråga men är/var el Primero verken så bra? Har för mig att jag läst att de hade hög vibration (Hz?) och därför var lite ömtåliga?Kanske det bästa automatiska och manuella kronografverket i en och samma bild! Och i väldigt fina boetter; tack för delning!
Det kan förstås diskuteras, men av de tre automatiska kronografverken som kom 1969-70 är det bara El Primero som överlevt. Det konstruerades från början som ett kronometerkapabelt verk med datum och har ju använts av minst ett 10-tal andra tillverkare (inklusive Rolex under 1988-2000 som 4030; de var ju lite mesiga och skruvade ner frekvensen och tog bort datum dock ). Det används ju forfarande av Zenith förstås, men också Tag Heuer. Om de hade varit så ömtåliga hade de fasats ut för längesedan. Ingen av de >10 El Primeros från från 80-90-talen som jag har / har haft har behövt nya delar vid service. Det är dock viktigt att serva dem och använda rätt oljor!Asså bara en intressefråga men är/var el Primero verken så bra? Har för mig att jag läst att de hade hög vibration (Hz?) och därför var lite ömtåliga?
Asså bara en intressefråga men är/var el Primero verken så bra? Har för mig att jag läst att de hade hög vibration (Hz?) och därför var lite ömtåliga?
Asså bara en intressefråga men är/var el Primero verken så bra? Har för mig att jag läst att de hade hög vibration (Hz?) och därför var lite ömtål
Du blandar ihop Rolex feghet med Zeniths storhet.Asså bara en intressefråga men är/var el Primero verken så bra? Har för mig att jag läst att de hade hög vibration (Hz?) och därför var lite ömtåliga?
Yes!Aha, då lärde jag mig något nytt! Är det 861?
Fin! Är det Pers gamla?Tissot från -43 på kalv märkt Rob E
Tack! Tycker oxå den är finFin! Är det Pers gamla?
Haha förklara gärna!Du blandar ihop Rolex feghet med Zeniths storhet.
Flightmastern levererar
Tack för länken! Skrivs inte så mycket om denna så kul läsningGrymt tuff! Satt och läste här häromdagen, en informativ roundup av modellen:
IN DEPTH: The Omega Flightmaster - The Special One - Monochrome Watches
The recent announcement of the revamped Speedmaster MkII from Omega seems to highlight a return to the company’s glorious past- and rightly so, in my honest opinion, since Omega has a large number of design gems in its vaults. However, it was the introduction of the Z-33 spacemaster that made me...monochrome-watches.com
Kronmärkt?Excelsior Park. En av mina favoritklockor i samlingen.
Snygg! Vad är det för länk?
Valjoux 72, bra storlek och kron-märkt
Det är en omärkt nyare länk, vet du vilket band dessa kom på ursprungligen när de gavs ut i flottan?Snygg! Vad är det för länk?
Ja den är kronmärkt.Kronmärkt?
Nä, det var därför jag undrade.. men i tråden om militära klockor visar en kille ett gammalt kardborreband.. skulle kunna vara det.Det är en omärkt nyare länk, vet du vilket band dessa kom på ursprungligen när de gavs ut i flottan?
Det är en omärkt nyare länk, vet du vilket band dessa kom på ursprungligen när de gavs ut i flottan?
Det låter rimligt, om de var i flottan så var det antagligen något som klarade vatten tänker jag. Har aldrig sett någon länk och gummi känns fel, så antagligen något tåligt band i textil.Nä, det var därför jag undrade.. men i tråden om militära klockor visar en kille ett gammalt kardborreband.. skulle kunna vara det.
Vet du när den annonsen är ifrån?Vet inte om den här bilden kan hjälpa. Ser hursomhelst ut som ett ganska typiskt läderband för tiden i annonsen.
Det låter rimligt, om de var i flottan så var det antagligen något som klarade vatten tänker jag. Har aldrig sett någon länk och gummi känns fel, så antagligen något tåligt band i textil.
Vet du när den annonsen är ifrån?
Tror den Minervan är en tidigare variant än den som gavs till Svenska flottan och hade kanske heller inte samma band.
Har vi inte sett dessa på bund?Nä, det var därför jag undrade.. men i tråden om militära klockor visar en kille ett gammalt kardborreband.. skulle kunna vara det.
Så jäkla bra. Mest underskattade kronografen som finns? Mest prisvärda tillsammans med Speedmaster Mk III?Flightmastern levererar