• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
1250_001_front.jpeg


Tjugofem bananer för denna på uretvintage. Låter inte det jävligt billigt?
Nja, jag har sett urverket och det är inte signerat vilket det borde vara på modellen. Timmarna på kronografen fungerar inte heller trots (!) service, vilket kan tyda på att delar saknas. Jag avstod eftersom urverk och resten av uret nog inte helt hör ihop! Ändå ett trevligt ur kosmetiskt, men inte för det priset för mig iallafall! Pruta ner det till 20 så kanske…..
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
Klåpig sida. Timvisaren på ”klockografen” fungerar inte, automatiskt urverk, skruvkrona mm. Oavsett pris känns det ju lite som grisen i säcken.
Nja, jag har sett urverket och det är inte signerat vilket det borde vara på modellen. Timmarna på kronografen fungerar inte heller trots (!) service, vilket kan tyda på att delar saknas. Jag avstod eftersom urverk och resten av uret nog inte helt hör ihop! Ändå ett trevligt ur kosmetiskt, men inte för det priset för mig iallafall! Pruta ner det till 20 så kanske…..
Jag kan inte ett jota om varken Heuer eller gamla kronografer- men jag VET att uretvintage brukar vara ofördelaktigt som satan.

Tur att man har er!
 

deddas

Rolex
Nja, jag har sett urverket och det är inte signerat vilket det borde vara på modellen. Timmarna på kronografen fungerar inte heller trots (!) service, vilket kan tyda på att delar saknas. Jag avstod eftersom urverk och resten av uret nog inte helt hör ihop! Ändå ett trevligt ur kosmetiskt, men inte för det priset för mig iallafall! Pruta ner det till 20 så kanske…..
Och ommålad tavla? Loggan ser konstig ut?
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Nu är jag visserligen väldigt sen på bollen men du hade egentligen inte behövt öppna klockan för att avgöra vilket verk som sitter i klockan - eftersom knapparna sitter asymmetriskt (den undre knappen sitter längre från kronan än den övre) och klockan har två register, så kan det bara vara ett Valjoux 23. Tre register + asymmetriska knappar = syskonverket Valjoux 72.
Valjoux 72 som jämförelse
D0AB91C7-17D5-434C-9F22-A098A7E2C1DE.jpeg
 
Topp