Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ni får säga till om ni tycker jag är tjatig; har redan lagt ut den här i Heuer-tråden, men tänkte att den kan passa här också! Jag har tidigare varit lite Zenith-monoman, men har nu ett projekt som går ut på att bredda mig lite och se till att ha representanter för viktiga kronografverk från 1930-1980. Har haft någon Valjoux 72 tidigare, men behövde en ny representant. När den här dök upp på auktion med lite halvdåliga bilder (ingen på urverket) vågade jag mig på en chansning! Referens 2447 som jag daterar ungefär till 1948. Fin ”gilt”-tavla som är svår att fota (kolla gärna länken till en liten filmsnutt). Tror den är helt original, men vet inte om den saknat radium från början! Mäktig handledsnärvaro med sina för tiden modiga 38mm.
iCloud Photos - Apple iCloud
View, organize, and share photos and videos with iCloud Photos on the web. Changes will sync across your devices with iCloud.share.icloud.com
Grymt fin även om jag vet att den säkert är ännu finare i verkligheten. Det där härliga gilt-blänket i sub-tavlorna går inte riktigt att fånga på bild. Kul att din har lysmassan kvar också. Mycket bättre exemplar än det det är svårt att hitta!Här är min Heuer orörd ”gilt” tavla , trevliga klockor
Håller med att tavlan är svår att få rättvis på bild
Her är min Heuer duo.Med 2447Grymt fin även om jag vet att den säkert är ännu finare i verkligheten. Det där härliga gilt-blänket i sub-tavlorna går inte riktigt att fånga på bild. Kul att din har lysmassan kvar också. Mycket bättre exemplar än det det är svårt att hitta!
Mycket fin!Här är min Heuer orörd ”gilt” tavla , trevliga klockor
Håller med att tavlan är svår att få rättvis på bild
Wow, vilket par Är den andra 2406?Her är min Heuer duo.Med 2447
En av favorit par!Wow, vilket par Är den andra 2406?
Superfin! Läcker länk också!Denna borde passa in bra här. Grymt hur fint gilt-skalorna poppar på den blanka ytan. Mumsigt radium också.
Den där fungerar ju alla dagar i veckanDen här har tydligen ”bäring” på tisdagar, men gör gärna ett undantag…
SuperfinKul gammal Nilax.
Blev den här!Undrar vilken jag ska ta på utflykten idag? Heuer eller Breitling? Valjoux 72 eller Venus 178? Ljus eller mörk? Gummi eller läder?
Bra tid den stannat på ;-) Fantastiskt fin! Är det en 2406 (eller 406) med Landeron 13? Skulle man kunna få önska en bild på baksidan ocksåMåste serva denna så den inte står stilla.. Men går ju att använda en sådan här skönhet även om den står stilla…
Vet ej verk, men vill gärna veta. Öppnade nu för första gången. Sjukt mysigt verk och ser clean ut. Känns som det bara är ngt som hängt sig (kan ej vrida upp)Bra tid den stannat på ;-) Fantastiskt fin! Är det en 2406 (eller 406) med Landeron 13? Skulle man kunna få önska en bild på baksidan också