Kul, det gjordes ju en del med annan märkning, bl.a. för Tourneau! Den där kan det inte finnas många exemplar av!Det är en 765, har ingen bild på baksidan tillgänglig. Stämmer med 178
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul, det gjordes ju en del med annan märkning, bl.a. för Tourneau! Den där kan det inte finnas många exemplar av!Det är en 765, har ingen bild på baksidan tillgänglig. Stämmer med 178
Har inte sett någon Lemac-märkt 765, men lillebror har jag för mig finns på forumet.Kul, det gjordes ju en del med annan märkning, bl.a. för Tourneau! Den där kan det inte finnas många exemplar av!
Wow vilket kap! Grattis.Dagens nyköp!
Omega Seamaster ”Soccer time” 145.020 med cal 861.
Köpt av enda tidigare ägare som inhandlat den ny på en genomresa i Schweiz kring 69. Endast använd kort tag då den ansågs för stor, och har därefter legat i en låda i över 50 år. Aldrig öppnad, helt orörd. Nu skall den få sig en rejäl rengöring då den är dyngskitig sedan får man se hur man trivs med den?…..
Spontant känns det som ett potatistryck med Breitling-texten, både hur B:et är med sina seriffer och trycket i allmänhet. Men jag kan ha fel och har gärna detGodmorgon vintage-kronograf-entusiaster! Jag håller alltid ögonen öppna för en gammal baby-kronograf med Valjoux 69. Extra kul tycker jag Breitlings ovanliga kantiga referenser 755, 756 och 757 är. Nu finns det en på Invaluable som ser ut att vara en 755. Jag är dock lite skeptisk till tavlan, där Breitling ser lite slarvigt målat ut. Kanske också senare tillkommen pulsskala? Vad tror ni? Äkta Breitling, original eller ommålad? Eller kanske ett ur som börjat sitt liv som omärkt eller kanske Pontiac? Boetten och Valjoux 69 användes ju av några andra tillverkare också som Eterna och Gallet.
Tacksam för input!
Lägger med en bild på dagens Breitling som jämförelseobjekt!
https://www.invaluable.com/auction-lot/_15246B29A0
Jag är inne på samma linje, men ville gärna ha någon annans skarpa ögon också! Det finns många fula 40-tals Breitling på marknaden. Lätt att förfalska särskilt som urverk och boetter oftast var omärkta och användes av andra tillverkare!Spontant känns det som ett potatistryck med Breitling-texten, både hur B:et är med sina seriffer och trycket i allmänhet. Men jag kan ha fel och har gärna det
Alltid snygg på BoR men har du nån vajsing med kronograf-suben?
Skulle behöva justeras ja. Men ytterst sällan den får nån användning.Alltid snygg på BoR men har du nån vajsing med kronograf-suben?
Bra på BundGuinand (Chronosport) 351.65 by Helmut Sinn. Manuellt Valjoux 7760, 37,2mm och akrylglas. Gränsfall till vintage men kring 30år gammal och vintagestil.