• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintråden

Drack ett vin i kväll som kändes utspädd. Märkligt tunn. Bara att gå tillbaka till systemet utan kvitto?

Har druckit den förut utan den känslan. Aldrig hört någon som haft det problemet med ett rött vin.
Dom lär vilja ha ett kvitto, men värt att testa utan om du inte har kvar det. Kanske kan funka med att ta med kontoutdrag för att styrka köpet.

Tack för svar, tråkigt eller ej så låter det ju vettigt och det känns snarare dumt som ni säger att börja med dyrare viner för att inse att man inte "lärt" sig tycka om dem och därmed avfärdar dem för all framtid (positivt ekonomiskt dock).

Har ni några tips på bra "första" viner i dessa prisklasser dvs 2-400 kr som är ett steg upp och som är relativt lättdruckna?

Mina tips i prisklassen är Barolo Albe GD Vajra och Brunello di Montalcino Col D’orcia.

Super tuscan för att ta mig igenom måndagen! Väldigt stängd till en början men börjar långsamt öppna upp sig. Kommer nog bli väldigt bra med några år i källaren.
Edit: 3h senare och den är fortfarande väldigt stängd. Får pröva imorgon men annars behöver den här nog tid.
1BD50B82-16DD-49C1-A54F-716FAEE34997.jpeg

Senast ändrad:
Någon som kan tipsa om 1: en riktigt bra ekad smörig amerikansk chardonay.
2: en annan rolig vitvinare som går åt just samma håll som punkt 1, men kan va från helt annat håll eller druva.

Trevlig kväll!

Köpte också tre flaskor Laurel, dock aldrig provat men jag gillar Priorat.
Inget annat från Spottswoode ?
Laurel tycker jag är riktigt bra, brukar köpa det ofta och gillar du dessutom Priorat så lär du tycka om det. Jag har inte provat ngt annat från Spottswoode nej, men skulle gärna göra det då denna Sauvignon Blanc är helt j-vla fantastisk! Kanske lite i övre prissegmentet för vad jag vill lägga på ett vitt vin som jag dricker mängder av :) men den är så bra!

Skulle rekommendera: Albariño de Fefiñanes, Nr 96082 på systemet.
Prisvärt, fräscht och förståss gott vitt vin.
Beror nog på - har du hetta i fisktacosarna (som man generellt sett har) så behövs det något som balanserar upp med lite sötma. Go to är tysk riesling annars, finns massor av förslag beroende på budget, tillgänglighet och andra tillbehör

Tillbaka
Topp