• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

Oew

Rolex
Kvällens vin, mycket läder, mörka bär och krävde sina timmar i karaffen
C84CC2EA-ABF5-4363-9BFB-1B9710AAC1F3.jpeg
 

phyx

Omega
Tjena. Någon av er vinare som kan tipsa om lite goda flaskor? Jag gillar söta vita viner, sådär sliskigt söta. Som Kloster Eberach, Ekologica berlina. Någon som har tips på andra söta sliskviner?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kvällens. Mogen frukt, hög syra och bra avslut med en liiiten hint av alkohol. Bra vin för pengen.
IMG_20191102_194212__01.jpg
 

Oew

Rolex
Blev många viner igår, denna var en av favoriterna
Komplex, lite kryddig och full av smak. Ska köpa hem några flaskor och se vad som händer om några år.

41E7EE0B-B8A8-44F6-92FA-850D2AB0D278.jpeg
 
  • Like
Reactions: par

RobinW

Cartier
2-Faktor
Vad kör ni för vardags-rödvin? Något som kostar mindre än 120-130 och passar till höstmörkrets grytor och stekar på nöt och vilt?
Förslag?

Tackar
 

Arvis

Cartier
2-Faktor

johpe

Panerai
2-Faktor
Denna bar en både intressant och positivt överraskning:
29328.jpg

Kan inte vara helt lätt att vara vinproducent i ett land där det typ inte är ok att alkohol serveras på restaurang.
 

Oew

Rolex
Gåsamiddag ikväll, börjar med en Hatt et Söner le Grand Pére från 2009 som redan börjar få en fin utveckling med rostade toner och citrus, sedan en trevlig ung sherry till svartsoppan, följt av knaperstekt gås med lite nya världen pinot som var väldigt rökig, komplicerad, men väldigt trevlig! Ska bli spännande att se vad som händer med den om några år. Avslutningsvis blev det en tokaji till den skånska äppelkakan, fint avslut med aprikos och solmogna frukter.
B61C05B8-9E39-43BA-A35E-853FB7BE981E.jpeg

0DCA4D7E-E6E2-417D-93D5-39B698BF7216.jpeg

9378D62C-04FA-4B7B-8D13-760FB3EE362B.jpeg

7D2E8106-DAB6-44A0-B1C3-E984DC59AEE0.jpeg
 

Arvis

Cartier
2-Faktor

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tänkte göra ett inköp på lite blandat vin för att ha hemma. Egentligen bara billiga grejer. Och först röda viner, tänkte jag.

Är inte så insatt, intresserad eller något i den stilen. Har inte direkt några preferenser heller, men har gått igenom tråden samt hittat lite på annat håll.

Vore kul att ta folks input. Har avgränsat mig till mitt lokala bolag, men droppa gärna fler grejer i samma prisklass som ni tycker är bättre eller såga mina val totalt om ni vill!

Skärmavbild 2019-11-18 kl. 18.21.47.png
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte göra ett inköp på lite blandat vin för att ha hemma. Egentligen bara billiga grejer. Och först röda viner, tänkte jag.

Är inte så insatt, intresserad eller något i den stilen. Har inte direkt några preferenser heller, men har gått igenom tråden samt hittat lite på annat håll.

Vore kul att ta folks input. Har avgränsat mig till mitt lokala bolag, men droppa gärna fler grejer i samma prisklass som ni tycker är bättre eller såga mina val totalt om ni vill!

Skärmavbild 2019-11-18 kl. 18.21.47.png
GIllar du Pinot noir? Testa the butcher 70521.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte göra ett inköp på lite blandat vin för att ha hemma. Egentligen bara billiga grejer. Och först röda viner, tänkte jag.

Är inte så insatt, intresserad eller något i den stilen. Har inte direkt några preferenser heller, men har gått igenom tråden samt hittat lite på annat håll.

Vore kul att ta folks input. Har avgränsat mig till mitt lokala bolag, men droppa gärna fler grejer i samma prisklass som ni tycker är bättre eller såga mina val totalt om ni vill!

Skärmavbild 2019-11-18 kl. 18.21.47.png
Jag är inget höjdare på vin. Men jag hade unvikt den sista, Aminconen. Den har jag druckit och den är inte bra någonstans.
 

Bonumm

Panerai
Tänkte göra ett inköp på lite blandat vin för att ha hemma. Egentligen bara billiga grejer. Och först röda viner, tänkte jag.

Är inte så insatt, intresserad eller något i den stilen. Har inte direkt några preferenser heller, men har gått igenom tråden samt hittat lite på annat håll.

Vore kul att ta folks input. Har avgränsat mig till mitt lokala bolag, men droppa gärna fler grejer i samma prisklass som ni tycker är bättre eller såga mina val totalt om ni vill!

Skärmavbild 2019-11-18 kl. 18.21.47.png
Tycker ”Black stallion” är ett bra vin.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Tänkte göra ett inköp på lite blandat vin för att ha hemma. Egentligen bara billiga grejer. Och först röda viner, tänkte jag.

Är inte så insatt, intresserad eller något i den stilen. Har inte direkt några preferenser heller, men har gått igenom tråden samt hittat lite på annat håll.

Vore kul att ta folks input. Har avgränsat mig till mitt lokala bolag, men droppa gärna fler grejer i samma prisklass som ni tycker är bättre eller såga mina val totalt om ni vill!

Skärmavbild 2019-11-18 kl. 18.21.47.png
Hade skippat Amicone och köpt en flaska Borgogno Langhe rosso istället, tycker den är bättre i den prisklassen.
 

mglaum

Panerai
Kul med likasinnade, bra tråd! Kan rekommendera Vivino-appen för dom som inte har den. Själv dricker jag för det mesta mer komplexa vita viner. Ska följa tråden med spänning.
 
Topp