Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket trevlig i all sin enkelhet. Har börjat intressera mig mer och mer om vin. Någon som har tips på bra vinprovning /utbildning i Stockholm för att lära sig mer? Hur är bolagets?
Vad är det för vin?Blev många viner igår, denna var en av favoriterna
Komplex, lite kryddig och full av smak. Ska köpa hem några flaskor och se vad som händer om några år.
Ja den är svårläst, det är Domaine de L’a och görs av legenden Stephan Derenoncourt. Han är konsult åt mängder av stora vinhus men det här är hans första egna gård som han och hans fru har.Vad är det för vin?
Riktigt dålig etikett.
Kolla med tyska näthandlare, Grubis Weine är bra.Drack denna i veckan och försökt se vart på nätet man kan handla
Någon som har tips vart man kan hitta den?
https://www.tryffelsvinetsvinklubb....eich-riesling-kabinett-nr-79756-joh-jos-prum/
Drack deras 2010a som du ser ovan i tråden. Den finns att beställa på systemetDrack denna i veckan och försökt se vart på nätet man kan handla
Någon som har tips vart man kan hitta den?
https://www.tryffelsvinetsvinklubb....eich-riesling-kabinett-nr-79756-joh-jos-prum/
Lirac. Balanserar på rätt sida om 120-kronors gränsen och fungerar bra tycker jag.Vad kör ni för vardags-rödvin? Något som kostar mindre än 120-130 och passar till höstmörkrets grytor och stekar på nöt och vilt?
Förslag?
Tackar
Kraftigt, smakfullt men lättdrucket och riktigt prisvärt:Vad kör ni för vardags-rödvin? Något som kostar mindre än 120-130 och passar till höstmörkrets grytor och stekar på nöt och vilt?
Förslag?
Tackar
Stopp och belägg här va, du kan inte på riktigt rekommendera Giacosa Fratelli... De allra flesta Langhe Nebbiolo är bättre än den...Lirac. Balanserar på rätt sida om 120-kronors gränsen och fungerar bra tycker jag.
https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/lirac-221401
Även Langhe Nebbiolo är ok.
https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/langhe-nebbiolo-7748801
Förvisso men de flesta är också dyrare... Kanske var sällskapet och miljön som spillde över på smakupplevelsen...Stopp och belägg här va, du kan inte på riktigt rekommendera Giacosa Fratelli... De allra flesta Langhe Nebbiolo är bättre än den...
Den du länkar här tycker jag är betydligt bättre, perfekt när man vill dricka något billigt.Förvisso men de flesta är också dyrare... Kanske var sällskapet och miljön som spillde över på smakupplevelsen...
Denna då?
https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/fontanafredda-ebbio-2230001
Eller har du något annat tips på lut som kvalar in på begränsningarna?
GIllar du Pinot noir? Testa the butcher 70521.Tänkte göra ett inköp på lite blandat vin för att ha hemma. Egentligen bara billiga grejer. Och först röda viner, tänkte jag.
Är inte så insatt, intresserad eller något i den stilen. Har inte direkt några preferenser heller, men har gått igenom tråden samt hittat lite på annat håll.
Vore kul att ta folks input. Har avgränsat mig till mitt lokala bolag, men droppa gärna fler grejer i samma prisklass som ni tycker är bättre eller såga mina val totalt om ni vill!
Jag är inget höjdare på vin. Men jag hade unvikt den sista, Aminconen. Den har jag druckit och den är inte bra någonstans.Tänkte göra ett inköp på lite blandat vin för att ha hemma. Egentligen bara billiga grejer. Och först röda viner, tänkte jag.
Är inte så insatt, intresserad eller något i den stilen. Har inte direkt några preferenser heller, men har gått igenom tråden samt hittat lite på annat håll.
Vore kul att ta folks input. Har avgränsat mig till mitt lokala bolag, men droppa gärna fler grejer i samma prisklass som ni tycker är bättre eller såga mina val totalt om ni vill!
Tycker ”Black stallion” är ett bra vin.Tänkte göra ett inköp på lite blandat vin för att ha hemma. Egentligen bara billiga grejer. Och först röda viner, tänkte jag.
Hade skippat Amicone och köpt en flaska Borgogno Langhe rosso istället, tycker den är bättre i den prisklassen.Tänkte göra ett inköp på lite blandat vin för att ha hemma. Egentligen bara billiga grejer. Och först röda viner, tänkte jag.