• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

JDQ

Panerai
2-Faktor
Testade denna igår, tyckte den var väldigt trevlig
F75083EA-E010-4ED4-9F9D-0D601DEF9444.jpeg

Edit: tyvärr riktigt suddig bild
 

Oew

Rolex
Kvällens viner, båda fantastiska men väldigt annorlunda! Gajan hade mognat ordentligt med tobak, svamp och fortfarande en del frukter men med något kort avslut. Pomerolen var betydligt stramare, med blåbär och en fin struktur, den kommer vara bli bättre de kommande åren!
86315175-A127-4711-BD6F-CA92675CE5EF.jpeg
9AC18C4D-CC59-449C-B2C7-63D88D28DC4A.jpeg
 

RosaCasio

Cartier
Letar 60-års present till svärfar som är rätt så intresserad av viner.
Om man missar ett släpp på systemet, finns det andra sidor där folk som har köpt för mycket säljer av sina viner?
Är själv en ölkille så har noll koll på denna värld.

Edit : Om det kommer något kul släpp ( Rött ) inom de närmsta 2 veckorna tar jag tacksamt emot tips.
 
Senast ändrad:
R

Red Scream

Guest
Letar 60-års present till svärfar som är rätt så intresserad av viner.
Om man missar ett släpp på systemet, finns det andra sidor där folk som har köpt för mycket säljer av sina viner?
Är själv en ölkille så har noll koll på denna värld.

Edit : Om det kommer något kul släpp ( Rött ) inom de närmsta 2 veckorna tar jag tacksamt emot tips.
Inte så säker på att 1960 (?) är så värst bra vinår, men det finns en flarra hos Stefan Töpler: http://www.barolobrunello.de/epages/15494374.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/15494374/Products/CT1960BL. 80 euro + frakt.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Letar 60-års present till svärfar som är rätt så intresserad av viner.
Om man missar ett släpp på systemet, finns det andra sidor där folk som har köpt för mycket säljer av sina viner?
Är själv en ölkille så har noll koll på denna värld.

Edit : Om det kommer något kul släpp ( Rött ) inom de närmsta 2 veckorna tar jag tacksamt emot tips.
Kolla här. Släpp 16e.
https://beta.systembolaget.se/sok/?upcomingLaunches=Lansering 2020-01-16
 

Palmtree

Omega
2-Faktor
Hej vinisar på KS,
Tänkte höra om lite tips på lite röda viner, ska väl främst passa till kött och / eller sällskap.
Listat 3 röda jag tycker om som kostar lite olika & kommer från olika ställen men tycker om diverse Amarone m.m också
Vanitá Nero d’Avola 2016
Pago de los capallanes 2014
Chateau chantalouette 2016
Vill gärna ha tips på både vin som är bra att dricka nu men även vin som mår bra av att ligga lite. Kan väl kosta från 0- någon hundralapp.
Tack på förhand! :pompus:
 

Palmtree

Omega
2-Faktor
Hej vinisar på KS,
Tänkte höra om lite tips på lite röda viner, ska väl främst passa till kött och / eller sällskap.
Listat 3 röda jag tycker om som kostar lite olika & kommer från olika ställen men tycker om diverse Amarone m.m också
Vanitá Nero d’Avola 2016
Pago de los capallanes 2014
Chateau chantalouette 2016
Vill gärna ha tips på både vin som är bra att dricka nu men även vin som mår bra av att ligga lite. Kan väl kosta från 0- någon hundralapp.
Tack på förhand! :pompus:

Ingen? :)
 

Palmtree

Omega
2-Faktor
Gör som jag, gå igenom hela tråden och skriv ner intressanta alternativ som folk nämner. Researcha sedan varje vin och sålla bort de du inte lockas av. Kvar har du förmodligen 5-10 alternativ som bör vara bra :)
Ska bli söndagsnöjet, sen in & beställa på bolaget. Hur gör ni här i tråden med de viner som inte bolaget erbjuder? Hittade ett i Danmark, skickade inte till Sverige men syster bor där så beställde till henne, men tänker generellt?
 
Topp