• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintråden

Tänkte göra ett inköp på lite blandat vin för att ha hemma. Egentligen bara billiga grejer. Och först röda viner, tänkte jag.

Är inte så insatt, intresserad eller något i den stilen. Har inte direkt några preferenser heller, men har gått igenom tråden samt hittat lite på annat håll.

Vore kul att ta folks input. Har avgränsat mig till mitt lokala bolag, men droppa gärna fler grejer i samma prisklass som ni tycker är bättre eller såga mina val totalt om ni vill!

Skärmavbild 2019-11-18 kl. 18.21.47.png
Gillar du Black Stallion så testa några flaskor
https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/chateau-ste-michelle-620301
Också kraftigt, fruktigt med fina vaniljsmaker.

Hade skippat Amicone och köpt en flaska Borgogno Langhe rosso istället, tycker den är bättre i den prisklassen.
Håller med! Drack både den Borgogno samt ett syskon Borgogno Barbera d Alba superiore som var ännu bättre. Dyrare också iofs.
Slank även mer en Brancaia Tre som låg mittemellan i pris. Den gillade jag också!!

• Like
Reactions: JDQ
Håller med! Drack både den Borgogno samt ett syskon Borgogno Barbera d Alba superiore som var ännu bättre. Dyrare också iofs.
Slank även mer en Brancaia Tre som låg mittemellan i pris. Den gillade jag också!!
Borgogno barbera d Alba är riktigt trevlig:) Brancaia tre har jag kikat på flera gånger men aldrig kommit till skott, blir nog att testa i helgen.

Hittade det här vinet i min ”vinkällare” (nåja...) , utan att veta/komma ihåg var jag fått det ifrån:

7AF70BDB-D16D-489B-A71D-8611C23ED8E1.jpeg

Tips på liknande som finns att få tag på via Bolaget?

Har inte druckit så mycket Pinot Noir tidigare, men tyckt att de flesta varit rätt ”tunna”. Denna var betydligt ”kraftigare” vilket jag verkligen uppskattade.

Det där med vardagsviner är ett gissel. Vi har bunkrat upp med en del 2013-2017 av Napa cab, Stellenbosch, Chateauneuf och vitt från Tyskland, men de är ju inte klara än på ett par år. Och det håller väl inte heller i längden att sänka 300- och 500-kronorsviner regniga torsdagskvällar i november... Så ja - problemet är reellt och konstant. Nu har vi beställt följande viner för utprovning!

Brancaia Tre, 142 kr
Gérard Bertrand Réserve Speciale Syrah, 125 kr
Mezzacorona Pinot Grigio Riserva, 99 kr
Cartlidge & Browne Pinot Noir, 149 kr
Ravenswood Vintners Blend Zinfandel, 129 kr
Groot Constantia Shiraz, 149 kr

Det där med vardagsviner är ett gissel. Vi har bunkrat upp med en del 2013-2017 av Napa cab, Stellenbosch, Chateauneuf och vitt från Tyskland, men de är ju inte klara än på ett par år. Och det håller väl inte heller i längden att sänka 300- och 500-kronorsviner regniga torsdagskvällar i november... Så ja - problemet är reellt och konstant. Nu har vi beställt följande viner för utprovning!

Brancaia Tre, 142 kr
Gérard Bertrand Réserve Speciale Syrah, 125 kr
Mezzacorona Pinot Grigio Riserva, 99 kr
Cartlidge & Browne Pinot Noir, 149 kr
Ravenswood Vintners Blend Zinfandel, 129 kr
Groot Constantia Shiraz, 149 kr
Köpte också Brancaia tre. Ska bli kul att testa!

Skulle åkt och ställt mig i kö för CH08 men annat kom i mellan. Köpte senare lite annat, däribland denna:
20191122_192603.jpg

Underbar pinot-frukt, tänk skumpa. Mogna jordgubbar, mineral och nougat. Frisk i munnen med lång eftersmak. Härligt vin med bra men rätt uppumpad balans.

Är på jakt efter en vinkyl till min lägenhet, fristående helst med två zoner och så litet djup som möjligt alternativt kan det vara standarddjup men då inte så bred, och självklart väldigt tyst. Några tips på bra märken?

Är på jakt efter en vinkyl till min lägenhet, fristående helst med två zoner och så litet djup som möjligt alternativt kan det vara standarddjup men då inte så bred, och självklart väldigt tyst. Några tips på bra märken?
Kolla tyska internetpushers, typ Tecedo. Oftast är det billigare att köpa från Tyskland, trots frakten. Själv köpte jag en Liebherr, knäpptyst, men inget av det andra du önskar - en zon och jättetjock! ;) Men jag får in 250 flarror.

• Like
Reactions: Oew
Tillbaka
Topp