• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintråden

Kul! Tack för gedigen och utförlig info, verkligen!

Haha, vad fan! Det hade jag ingen aning om. Kan ju verkligen vara bra att ha koll på! :) Haha, en låda Petrus är inget som är aktuellt för mig och kommer mest största sannolikhet aldrig någonsin vara, så jag uppskattar såna här tips! :)

Hehe, nej det är nog både en och annan som suttit på någon restaurang i Kalifornien och först blivit förstummad över att WOW de har Stag's Leap och sedan VA det här var ju inget speciellt! ;)

Men som sagt - kolla gärna Munich Wine Company. Det brukar finnas en hel del roligt där. En del för gammalt såklart, men samtidigt väldigt lärande. Och, om man hittar något som man verkligen vill ha - exempelvis fyra flarror bättre bordeaux eller bourgogne eller vad som helst, varför inte slänga in en eller två flaskor av något udda? Som t ex lot nr 101. Eller 390. Eller 407. Eller 855? :)

Ja, typ fem olika årgångar tror jag, både med ålder och yngre. Bra viner, mer Bdx än muskelNapa. Man betalar såklart redigt premium för namnet.

Ah okej tack :)
Har du något Napa vin du kan rekommendera?
Har lust att prova något då det enda jag kan minnas jag provat var en dimmig kväll på Del Friscos

Ah okej tack :)
Har du något Napa vin du kan rekommendera?
Har lust att prova något då det enda jag kan minnas jag provat var en dimmig kväll på Del Friscos
Inte jätteinne på Napa tyvärr, tycker det är rätt dåligt bang for the buck. Jenkarna dricker gärna sitt eget vin och det är hyfsat liten produktion av de bra grejerna och väldigt mycket förmögna amerikaner som gärna betalar för flaskorna.

Mycket trevligt :)
20200529_220108.jpg

Äntligen installerat vinkylen.

Två zoner & ska husera vitt, rött och bubbel. Vad kör man för temperatur på zonerna?

Tips om ni gillar tysk pinot noir/Spätburgunder:
Bernhard Huber (Baden)
Benedikt Baltes/Steintal (Franken)
Finns på tyska webbshopparna.

DA8199B6-F154-4ED0-B1BA-C6628F98484B.jpeg

Slovenska viner är otroligt bra över lag. Var där sommaren -19 och drack/köpte mycket fint. Just den här flaskan är en enklare Rebula/Ribolla Gialla(italienska namnet) från Goriška Brda, ligger på gränsen till Italien. Kan nog vara halvlurigt att få tag på i Sverige, men det finns ju internet. Mycket bra orangea viner, men även vitt, rött och funky Pet-nat.

DA8199B6-F154-4ED0-B1BA-C6628F98484B.jpeg

Slovenska viner är otroligt bra över lag. Var där sommaren -19 och drack/köpte mycket fint. Just den här flaskan är en enklare Rebula/Ribolla Gialla(italienska namnet) från Goriška Brda, ligger på gränsen till Italien. Kan nog vara halvlurigt att få tag på i Sverige, men det finns ju internet. Mycket bra orangea viner, men även vitt, rött och funky Pet-nat.
Drack en Pinot Noir från Slovenien på Unity Jazz. Kanonbra.

Japp. Håller tempen lite halvdant hittills dock.

Klart du kan ha bärs i den, men frågan är om du får plats med det och vin?

HRm okay, låter inget vidare.

Såg att det bara var 12-20 grader i nedre delen, känns som det är enklast att ha öl där. Är väl egentligen öl jag primärt vill ha en kyl för. Men ölkylar är så fula. Så tänkte jag kan köra en kombo.

Tillbaka
Topp