• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

JDQ

Panerai
2-Faktor
Inleder påsken med denna
4FE794D8-C156-4B53-9475-A426C7C5E3C2.jpeg
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Vinkyl igen. Har gett upp min andra Climadiff nu. Den väsnas något enormt och nedre zonen diffar med 5 grader. Så dags att hitta nytt. Har ganska begränsade mått då den inte kan vara bredare än 50cm eller högre än 90cm.

Jag har hittat en från Cavecool. Men kan inte hitta speciellt mycket info om märket. Någon som har erfarenhet?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vinkyl igen. Har gett upp min andra Climadiff nu. Den väsnas något enormt och nedre zonen diffar med 5 grader. Så dags att hitta nytt. Har ganska begränsade mått då den inte kan vara bredare än 50cm eller högre än 90cm.

Jag har hittat en från Cavecool. Men kan inte hitta speciellt mycket info om märket. Någon som har erfarenhet?
Vilken Climadiff har du?

och: vad för väsen gör den?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Samma som dig tror jag. Kompressorn låter som fan när den går igång. Och sen kommer de en del smällar/knäppar då och då.
Just det, detta har vi redan diskuterat. :D

Min sambo vill döda mig pga det köpet. Mitt förslag till lösning var nytt boende utan öppen planlösning... men får nog också ta bort fanskapet. Har för övrigt haft en ganska lång mailkonversation med vinkylen.se, och kan konstatera att dom är helt dumma i huvudet och allmänt värdelösa. Trodde faktiskt jag skulle bli erbjuden någon slags lösning efter att ha pratat med dem i telefon, men när jag följde upp enligt överenskommelse med ljudfil på smällarna från kylen så fick jag ett svar 40 dagar senare som typ sa "sorry, kylar låter"
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Just det, detta har vi redan diskuterat. :D

Min sambo vill döda mig pga det köpet. Mitt förslag till lösning var nytt boende utan öppen planlösning... men får nog också ta bort fanskapet. Har för övrigt haft en ganska lång mailkonversation med vinkylen.se, och kan konstatera att dom är helt dumma i huvudet och allmänt värdelösa. Trodde faktiskt jag skulle bli erbjuden någon slags lösning efter att ha pratat med dem i telefon, men när jag följde upp enligt överenskommelse med ljudfil på smällarna från kylen så fick jag ett svar 40 dagar senare som typ sa "sorry, kylar låter"
Hmm vilka kylar är det ni har? Man vill ju inte köpa grisen i säcken. Har iof precis köpt en så lär ju dröja innan ytterligare en införskaffas. Vill man ha en tyst kan jag dock rekommendera den jag köpt, finns nog även i lite mindre modell. 37db. Står i öppen planlösning och störa aldrig.
Screenshot_20210408_195258_com.android.chrome.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hmm vilka kylar är det ni har? Man vill ju inte köpa grisen i säcken. Har iof precis köpt en så lär ju dröja innan ytterligare en införskaffas. Vill man ha en tyst kan jag dock rekommendera den jag köpt, finns nog även i lite mindre modell. 37db. Står i öppen planlösning och störa aldrig.
Screenshot_20210408_195258_com.android.chrome.jpg
CLS41MT från Climadiff.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Just det, detta har vi redan diskuterat. :D

Min sambo vill döda mig pga det köpet. Mitt förslag till lösning var nytt boende utan öppen planlösning... men får nog också ta bort fanskapet. Har för övrigt haft en ganska lång mailkonversation med vinkylen.se, och kan konstatera att dom är helt dumma i huvudet och allmänt värdelösa. Trodde faktiskt jag skulle bli erbjuden någon slags lösning efter att ha pratat med dem i telefon, men när jag följde upp enligt överenskommelse med ljudfil på smällarna från kylen så fick jag ett svar 40 dagar senare som typ sa "sorry, kylar låter"

Jag köpte min på tretti. Redan bytt ut en som lät konstant.

Nuvarande fick jag svaret efter en dag att jag kunde kassera och få en ny vara eller pengarna tillbaka.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Vinkyl igen. Har gett upp min andra Climadiff nu. Den väsnas något enormt och nedre zonen diffar med 5 grader. Så dags att hitta nytt. Har ganska begränsade mått då den inte kan vara bredare än 50cm eller högre än 90cm.

Jag har hittat en från Cavecool. Men kan inte hitta speciellt mycket info om märket. Någon som har erfarenhet?
Har en Mcquvee 40 bred och 87 hög.låter absolut ibland men inte så det stör. Det är denna. https://vinkylen.se/produkt.php?pid=4473
 
R

Red Scream

Guest
Vi har en Liebherr, inköpt via Tecedo i Tyskland. Helt knäpptyst. Har inte dubbelkollat temperaturen men det känns som att flaskorna håller utlovade 12 grader.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Alright, har handlat två pavor. Har i allmänhet inte superkoll på stilla viner och i synnerhet inte på tyska och amerikanska. Tänkte försöka bredda kunskaperna genom att prova olika stilar. Min fråga är således om dessa två är hyffsat representativa för respektive stil?
IMG_20210329_103334.jpg
Efter att ha dragit i mig rislingen ovan i påskas fick jag mersmak. Så var tvungen att handla lite mer i olika prisklasser. Se nedan. Har ytterligare lite beställt som inte kommit ännu. Bla två auslese. Var har halvtorr och söt Riesling varit hela mitt liv? Sjukt gott. Har kollat lite i tråden och fått lite inspiration, men har ni kul förslag på framförallt kabinett, spätlese, auslese och GG så är det bara att bomba på med dessa.
IMG_20210409_121515.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Efter att ha dragit i mig rislingen ovan i påskas fick jag mersmak. Så var tvungen att handla lite mer i olika prisklasser. Se nedan. Har ytterligare lite beställt som inte kommit ännu. Bla två auslese. Var har halvtorr och söt Riesling varit hela mitt liv? Sjukt gott. Har kollat lite i tråden och fått lite inspiration, men har ni kul förslag på framförallt kabinett, spätlese, auslese och GG så är det bara att bomba på med dessa.
IMG_20210409_121515.jpg
Kul! Håller med dig! Fick tag i några Jos Prum 2010 för något år sen. Väldigt trevliga
 
Topp