Har inte druckit specifikt de två du köpte men 2017 är ett ganska trist år av det jag druckit(även om det är ungt..)Idag blev det helgens andra Cabernet från USA, tyckte att den var lite vassare än CS som jag drack igår .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inte druckit specifikt de två du köpte men 2017 är ett ganska trist år av det jag druckit(även om det är ungt..)Idag blev det helgens andra Cabernet från USA, tyckte att den var lite vassare än CS som jag drack igår .
Ja den är bra, men prova deras rose "de Nit" om du inte gjort det, den tyckte jag var fantastiskt bra för pengen o spöade många "riktiga" champagner.Drack denna igår, god för pengen.
Tack för tips, det ska jag göra.Ja den är bra, men prova deras rose "de Nit" om du inte gjort det, den tyckte jag var fantastiskt bra för pengen o spöade många "riktiga" champagner.
Kul! Fick också tag på en flaska från bolagets webblansering. Vet inte riktigt vad man kan förvänta sig med tanke på priset, men känns mest kul att ha provat!Nyfiken i en strut men är väl några år kvar än..
2019 släpptes för någon vecka sedan på Systembolaget och verkar finnas en del flaskor kvar på diverse butiker om du är sugen. Passade själv på att fylla kylen lite.Årets bästa under 1000 på krogen
Det är redan köpt, men vin dricks bäst på krogen. Endå helt okej på lokala vattenhålet för 7502019 släpptes för någon vecka sedan på Systembolaget och verkar finnas en del flaskor kvar på diverse butiker om du är sugen. Passade själv på att fylla kylen lite.
Den där är mycket bra om man gillar den rätt speciella stilen av rose. Själv gillar jag egentligen provence rose bäst, men som sagt Tondonian är riktigt kul att byta med ibland.Dagens fångst, en ny bekantskap.
2013 är nog en av de bättre årgångarna från huset. Förjävla gott!Kvällens vin, tycker det levererar i vanlig ordning. Blev dock en halvflaska då sambo inte var sugen
Har inte druckit så många årgångar av musar men kan bara hålla med, riktigt gott! Har luftats nån timme till nu och byte glas då lyfte den ännu mer2013 är nog en av de bättre årgångarna från huset. Förjävla gott!
Kanske lite tråkigt svar men black stallion nämns ofta i diskussioner om amerikansk PN runt 200kr tycker den är bra för pengen men den kanske du redan hade koll på.Amerikansk pinot noir runt 200kr. Tänkte köpa den nedan. Några andra tips i prisklassen?
Edit: hittade en drös lite längre bak i tråden. Har ni tips på något som ej florerat så tas det tacksamt emot.
Såg den tidigare i tråden. Tack iaf. Ska prövas!Kanske lite tråkigt svar men black stallion nämns ofta i diskussioner om amerikansk PN runt 200kr tycker den är bra för pengen men den kanske du redan hade koll på.
edit: såg nu att du hade gått tillbaka i tråden denna har säkert florerat tidigare.
Himmelreichen definitivt! Nästan allt du vill ha i en moselriesling - syra, fräschör, blommor, lekfullhet. Den här är lite sötare än kabinett (som imho ligger på en bättre ratio syra/socker) men det hindrar den inte från att vara supergod!Alright, har handlat två pavor. Har i allmänhet inte superkoll på stilla viner och i synnerhet inte på tyska och amerikanska. Tänkte försöka bredda kunskaperna genom att prova olika stilar. Min fråga är således om dessa två är hyffsat representativa för respektive stil?
Låter ju utmärkt. Nästa flaska får bli en kabinett!Himmelreichen definitivt! Nästan allt du vill ha i en moselriesling - syra, fräschör, blommor, lekfullhet. Den här är lite sötare än kabinett (som imho ligger på en bättre ratio syra/socker) men det hindrar den inte från att vara supergod!
Enjoy!Låter ju utmärkt. Nästa flaska får bli en kabinett!
Vina Bosconia 2008 kanske. 259 pix.Vintips till påsklammet? Runt 200kr?
93390 Montirius Le Clos, 269kr. Riktigt bra Rhonevin. Lite likt ett Chateauneuf, om du uppskattar viner därifrån.Vintips till påsklammet? Runt 200kr?