• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintråden

Idag blev det helgens andra Cabernet från USA, tyckte att den var lite vassare än CS som jag drack igår 🙂.

20210227_184224.jpg
Har inte druckit specifikt de två du köpte men 2017 är ett ganska trist år av det jag druckit(även om det är ungt..)

För alla som gillar orange viner, prova gärna Egesta. Egentligen bäst dag tre, så korka upp, häll över i karaff och ställ i kylskåpet.

442E925C-D54A-4455-9D7B-ECFE28B1FBF9.jpeg

4E13BE98-343B-4FD8-ADAD-2673A386EAE0.jpeg

Amerikansk pinot noir runt 200kr. Tänkte köpa den nedan. Några andra tips i prisklassen?
Edit: hittade en drös lite längre bak i tråden. Har ni tips på något som ej florerat så tas det tacksamt emot.
Screenshot_20210328_115826_com.android.chrome.jpg

Senast ändrad:
Amerikansk pinot noir runt 200kr. Tänkte köpa den nedan. Några andra tips i prisklassen?
Edit: hittade en drös lite längre bak i tråden. Har ni tips på något som ej florerat så tas det tacksamt emot.
Screenshot_20210328_115826_com.android.chrome.jpg
Kanske lite tråkigt svar men black stallion nämns ofta i diskussioner om amerikansk PN runt 200kr tycker den är bra för pengen men den kanske du redan hade koll på. :)
edit: såg nu att du hade gått tillbaka i tråden denna har säkert florerat tidigare.
AEFAAD30-F24D-444B-B214-6D628A04A123.png

Kanske lite tråkigt svar men black stallion nämns ofta i diskussioner om amerikansk PN runt 200kr tycker den är bra för pengen men den kanske du redan hade koll på. :)
edit: såg nu att du hade gått tillbaka i tråden denna har säkert florerat tidigare.
AEFAAD30-F24D-444B-B214-6D628A04A123.png
Såg den tidigare i tråden. Tack iaf. Ska prövas!

• Like
Reactions: JDQ
Alright, har handlat två pavor. Har i allmänhet inte superkoll på stilla viner och i synnerhet inte på tyska och amerikanska. Tänkte försöka bredda kunskaperna genom att prova olika stilar. Min fråga är således om dessa två är hyffsat representativa för respektive stil?
IMG_20210329_103334.jpg

Alright, har handlat två pavor. Har i allmänhet inte superkoll på stilla viner och i synnerhet inte på tyska och amerikanska. Tänkte försöka bredda kunskaperna genom att prova olika stilar. Min fråga är således om dessa två är hyffsat representativa för respektive stil?
IMG_20210329_103334.jpg
Himmelreichen definitivt! Nästan allt du vill ha i en moselriesling - syra, fräschör, blommor, lekfullhet. Den här är lite sötare än kabinett (som imho ligger på en bättre ratio syra/socker) men det hindrar den inte från att vara supergod!

Tillbaka
Topp