Notorious Niklas
Silver
Sassicaia och Shafer blir nog klockrent!Ikväll smäller det på våran lilla herrmiddag.
uppdaterar under kvällen men nån som har någon åsikt om vinpaketet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sassicaia och Shafer blir nog klockrent!Ikväll smäller det på våran lilla herrmiddag.
uppdaterar under kvällen men nån som har någon åsikt om vinpaketet?
Inte för o va sån men jag hoppas du har slagit av halsarna i efterhand så att du inte har sabrerat gammal fin dompa, cristal o bollinger!!?Spårade som vanligt!
Blev ett utökat paket efter lite feeling med
1990 Dompa rose
1995 Cristal rose
1973 Bollinger
Förstår inte hur 4 personer fick ner såhär mycket men men..
Inte för o va sån men jag hoppas du har slagit av halsarna i efterhand så att du inte har sabrerat gammal fin dompa, cristal o bollinger!!?
Protip: Det behövs ingen korkskruv till champagneJojjomän, vi tyckte det var en alldeles utmärkt idé att plocka fram sabeln klockan 01 när vi inte längre kunde hitta korkskruven..
Protip: Det behövs ingen korkskruv till champagne
Haha nej du ser hur med i matchen jag är
Klart det behövs!Protip: Det behövs ingen korkskruv till champagne
Älskar svenska folket så innerligt ibland! APK!Tycker den här statistiken var fantastiskt ögonbrynshöjande....
Det är alltså top 60 försäljning på systembolaget under 2020. Och av top 60 viner så upptas 57 platser av bag-in-box!!
Även begåvade människor tycker att det är rätt orimligt att pröjsa över 100:- för en flaska vin på bolaget. Det är lite sjukt.Älskar svenska folket så innerligt ibland! APK!
Älskar svenska folket så innerligt ibland! APK!
Ja verkligen, har många bekanta som absolut inte saknar pengar men de kan inte tänka sig o lägga >120kr på en flaska vin. De verkar inte fatta att man faktiskt får en markant bättre upplevelse med lite dyrare viner, som med mycket annat får man ofta vad man betalar för. (Hos vissa väljer jag nästan alltid öl när de frågar vad man vill ha att dricka för jag vet att vinet de dricker är piss)Även begåvade människor tycker att det är rätt orimligt att pröjsa över 100:- för en flaska vin på bolaget. Det är lite sjukt.
Du har faktiskt en poäng där, folk har flyttat upp sina budgetar till typ 119kr!Ja verkligen, har många bekanta som absolut inte saknar pengar men de kan inte tänka sig o lägga >120kr på en flaska vin. De verkar inte fatta att man faktiskt får en markant bättre upplevelse med lite dyrare viner, som med mycket annat får man ofta vad man betalar för. (Hos vissa väljer jag nästan alltid öl när de frågar vad man vill ha att dricka för jag vet att vinet de dricker är piss)
Det är ju tragisktTycker den här statistiken var fantastiskt ögonbrynshöjande....
Det är alltså top 60 försäljning på systembolaget under 2020. Och av top 60 viner så upptas 57 platser av bag-in-box!!
Som sagt, det handlar inte om intresse eller något i den stilen. Handlar om att vara medveten om vad man handlar, men folk låter snålhet/girighet gå i första hand.Jag tänker att folk prioriterar olika ting och intressen. Jag tänker på folket som har gott om pengar men aldrig skulle köpa en kostym annanstans än på Dressman, eller lägga mer pengar på en klocka än vad en Calvin Klein kostar. Men de kan lägga hundratusentals eller miljoner kronor på båtar, bilar, motorcyklar, konst, sparande eller annat.
Samma sak gäller väl här. Jag gillar vin, och lägger gärna en slant på ett lite finare vin men samtidigt förstår jag att andra kanske inte tycker att prisskillnaden motsvarar skillnaden i upplevelse för just dem och att de hellre lägger pengar på annat, som de är mer intresserade av eller prioriterar före, trots att de har gott om pengar.
Var hittar du sådan statistik?Tycker den här statistiken var fantastiskt ögonbrynshöjande....
Hmm nja snarare så att många helt enkelt inte kan smaka skillnaden.Som sagt, det handlar inte om intresse eller något i den stilen. Handlar om att vara medveten om vad man handlar, men folk låter snålhet/girighet gå i första hand.
Är det något man kan eller inte kan, verkligen?Hmm nja snarare så att många helt enkelt inte kan smaka skillnaden.
Vill du ha en filosofisk diskussion så är det ju helt subjektivt. Och ur det perspektivet, ja.Är det något man kan eller inte kan, verkligen?
På det trevliga forumet finewines.se och deras artiklar. Kan varmt rekommendera det forumet till de som hänger i den här tråden.Var hittar du sådan statistik?
Ooops ja det blir lätt dyrare än att hänga härPå det trevliga forumet finewines.se och deras artiklar. Kan varmt rekommendera det forumet till de som hänger i den här tråden.
Systembolagets försäljningsstatistik (del 42) - Köper vi bättre viner? 2020
"Det handlar om pandemieffekter, att resandeinförseln i stort sett är noll,restaurang och krogbesöken minskat, men också om ett fortsatt fokus från kunderna att köpa lite dyrare varor av bättre kvalitet" Magdalena Gerger, Systembolagets VD Vi...www.finewines.se
(Har blivit en dyr upplevelse att hägna där då man alltid hittar roliga nyheter via deras systembolags-lanseringstrådar, so be warned... )
Tycker den här statistiken var fantastiskt ögonbrynshöjande....
Chateau Musar är riktigt riktigt bra.
Väldigt gott! Satt som en smäck till en bit bättre entrecote som snuddade grillenChateau Musar är riktigt riktigt bra.
Klart underskattad.
Gillar du Amerikansk Cabernet så prova CS, väldigt gott, väldigt ful etikett.