En trevlig Brunello följer mig genom helgen .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inte blivit besviken på denna de senaste gångerna det grillats.Har ni några tips på schyssta viner till grillat i sommar? Tänker i det billiga spannet, typ 100-150kr. På bolis, sortiment spelar mindre roll.
Förväntar mig såklart ingen vidunderlig upplevelse för den slanten, men korrekt, välgjort vin.
Den har jag provat, tycker den är för söt. Men tack iafHar inte blivit besviken på denna de senaste gångerna det grillats.
Governo Rosso Toscano la Bestia, 2023
Fruktig smak med fatkaraktär och liten sötma, inslag av mörka körsbär, choklad, svarta vinbär, örter och peppar.www.systembolaget.se
Jag tycker det är ett svårt spann, finns mycket skräp.Har ni några tips på schyssta viner till grillat i sommar? Tänker i det billiga spannet, typ 100-150kr. På bolis, sortiment spelar mindre roll.
Förväntar mig såklart ingen vidunderlig upplevelse för den slanten, men korrekt, välgjort vin.
Har ni några tips på schyssta viner till grillat i sommar? Tänker i det billiga spannet, typ 100-150kr. På bolis, sortiment spelar mindre roll.
Håller med om att det är mycket trist i det spannet, därav frågan. Man vill ju hitta guldkornen och slippa dricka sig igen massor av skit. Har testat ungefär hälften av de du listar, ska testa resten. Tack!Jag tycker det är ett svårt spann, finns mycket skräp.
Några I spannet och några i spannet-ish, som jag kommer på nu. Har druckit alla, goda men kanske inga superviner.
Bread and butter Pinot noir.
Punt road pinot noir.
Argyle Pinot noir.
Catena Malbec.
Château Beauchêne, cote du Rhone.
Kleine Zalze Vineyard Selection cabernet sauvignon barrel matured.
Substance Cabernet sauvignon.
Chateau Ste Michelle cabernet sauvignon.
Fonterutoli chianti classico
Baronen har jag druckit. Three Finger luktar Enzo Bartoli eller motsvarande... Tack för tipsen!Är ganska svag för cabernet sauvignon och tempranillo. Och ett par viner på bolaget i det spannet jag brukar köpa är:
Three Finger Jack Cabernet
Baron de Ley Reserva
På vilket sätt luktar det Enzo Bartolio? För att det är liknande flaska?Håller med om att det är mycket trist i det spannet, därav frågan. Man vill ju hitta guldkornen och slippa dricka sig igen massor av skit. Har testat ungefär hälften av de du listar, ska testa resten. Tack!
Baronen har jag druckit. Three Finger luktar Enzo Bartoli eller motsvarande... Tack för tipsen!
Inte så mycket flaskan utan snarare att det är väldigt mycket marknadföringssvammel och väldigt lite om vinet. Verkar vara ett varumärke skapat av en familj Indelicato. https://www.delicato.com/På vilket sätt luktar det Enzo Bartolio? För att det är liknande flaska?
Inte gjort någon research själv. Fick det som tips på systemet när jag skulle köpa Black Stallion och det var slut.