riotvan
Basic
Vilken pangkväll!Inte för att flexa, men hade en sjuhelvetes uppställning i helgen. Fanns en hel del bra utanför bild också…
Hur var statusen på Charlemagnen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken pangkväll!Inte för att flexa, men hade en sjuhelvetes uppställning i helgen. Fanns en hel del bra utanför bild också…
Den var ju ordentligt mogen såklart, men fortfarande fräsch tycker jag. Njutbar.Vilken pangkväll!
Hur var statusen på Charlemagnen?
Fantastiskt! Vem vann amerikanska inbördeskriget? Eller ja, Napa-fighten!Inte för att flexa, men hade en sjuhelvetes uppställning i helgen. Fanns en hel del bra utanför bild också…
Ingen jättefan av Napa tyvärr, men Mondavin vann den rundan.Fantastiskt! Vem vann amerikanska inbördeskriget? Eller ja, Napa-fighten!
Vilket bolis pratar vi om?Söker tips! Ska bjuda några vänner på gåsamiddag imorgon och tar gärna emot tips på vin i 200-400 kr klassen. Ej beställningssortimentet eftersom det är så kort varsel.
Nåt av de som finns i HelsingborgVilket bolis pratar vi om?
Madeira till svartsoppan och röd Bourgogne till gåsen (#2594 i standardsortimentet är helt ok)Söker tips! Ska bjuda några vänner på gåsamiddag imorgon och tar gärna emot tips på vin i 200-400 kr klassen. Ej beställningssortimentet eftersom det är så kort varsel.
Tack för tipset, det lät gott!Madeira till svartsoppan och röd Bourgogne till gåsen (#2594 i standardsortimentet är helt ok)
Håller med @riotvan, jag hade nog faktiskt kört denna, i inlägget precis ovanför (den här väl fått en ny, fulare etikett nu dock):Nåt av de som finns i Helsingborg
Ta Berga för enkelhetens skull
Kvällens vin, ett trevlig franskt vin från ordinarie sortiment .
Håller med @riotvan, jag hade nog faktiskt kört denna, i inlägget precis ovanför (den här väl fått en ny, fulare etikett nu dock):
Drack exakt samma förra sommaren och tyckte verkligen om det!Kvällens pava, rätt snällt trots sin ringa ålder på 7år. Tror inte att det är något som ska lagras långsiktigt helt klart i sitt drickfönster. Smak av rötter, björnbär, vinbär. Inte jättemycket tanniner men bra lång eftersmak.
Ja det är ett riktigt trevligt vin, 5 kvar i kylen. Blir att prova altesino-15 ikväll den ska vara minst lika braDrack exakt samma förra sommaren och tyckte verkligen om det!
Köpte på mig två flaskor till när jag sprang på det på bordershopen.
Hur var denna?Detta ska bli spännande, återkommer med rapport
Klassisk Barolo med många år kvar, smak av mörka körsbär, lakrits, läder. En hel del tanniner kvar och lång eftersmak.
Den var ganska alkoholstin ihop med de salta charken vi åt, nästan bättre för sig själv. Tyvärr glömde frugan köpa ost.. Nästa flaska blir nog till någon viltgryta. Tycker nog inte den är värd sina pengar men hoppas kunna omvärdera efter nästa flaska.Hur var denna?
Hajar, har ett gäng flaskor men är några år kvar innan det är dags.Den var ganska alkoholstin ihop med de salta charken vi åt, nästan bättre för sig själv. Tyvärr glömde frugan köpa ost.. Nästa flaska blir nog till någon viltgryta. Tycker nog inte den är värd sina pengar men hoppas kunna omvärdera efter nästa flaska.
Samma årgång?Hajar, har ett gäng flaskor men är några år kvar innan det är dags.
Fick detta från Legras et HaasNågon som snappat upp vilka viner det var på nobelmiddagen?