• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Axplock från julhelgen
7A5E3763-824D-457D-84C2-A4B936315AAF.jpeg
641B124C-C2B0-438F-8357-68389B882FB1.jpeg
B4291CFE-A25B-4186-95BD-782C7EE90F70.jpeg
71DE7690-83C3-4C46-B315-1D44A077FFBE.jpeg
C841066A-C8A3-4933-A9AD-510A5E63D10C.jpeg
1D319992-841F-4748-A30C-E0B255F0B690.jpeg
Var Arbois bra?
 

Vesper

Rolex
Vi håller på att bygga nytt hus jag och frun och ska nu köpa vinkylen, har kollat lite på Temptech https://www.elon.se/temptech-sthlm-stq38drb-svart
Någon som vet om det är vettiga kylar? Kraven är 40cm bred och max 90cm hög och med 2 zoner.
Tar tacksamt emot tips😊
Enligt en säljare på temptech så använder dom den bästa kompressorn på marknaden samma som liebherr obs enligt säljare.
Jag har climadiff och liebherr, håll dig borta från climadiff, avintage. Liebherr har jag bara bra erfarenhet av.
 

Startpistolen

Cartier
2-Faktor
Enligt en säljare på temptech så använder dom den bästa kompressorn på marknaden samma som liebherr obs enligt säljare.
Jag har climadiff och liebherr, håll dig borta från climadiff, avintage. Liebherr har jag bara bra erfarenhet av.
Tack för svar! Tycker det känns rätt seriöst och bra grejer när de även erbjuder 5 års garanti.
Som jag fattar det så är ”STHLM, sommelier och prestige” samma kyl som deras premium bara det är de är tillverkade för Elon och Elgiganten?
 

Vesper

Rolex
Tack för svar! Tycker det känns rätt seriöst och bra grejer när de även erbjuder 5 års garanti.
Som jag fattar det så är ”STHLM, sommelier och prestige” samma kyl som deras premium bara det är de är tillverkade för Elon och Elgiganten?
Ja, det kan nog stämma, han nämnde något om vissa serier till butiker. Det känns som man får valuta för pengarna jämfört med många andra märken.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Vi håller på att bygga nytt hus jag och frun och ska nu köpa vinkylen, har kollat lite på Temptech https://www.elon.se/temptech-sthlm-stq38drb-svart
Någon som vet om det är vettiga kylar? Kraven är 40cm bred och max 90cm hög och med 2 zoner.
Tar tacksamt emot tips😊
Jag har Mquvee 40D hemma och är mycket nöjd. Tickar dina boxar vad det låter som.

 

Startpistolen

Cartier
2-Faktor

Startpistolen

Cartier
2-Faktor
Sant! Vet inte om ni tänkt bygga in den? Det gjorde vi och då var Mquvee bra för man kan justera höjden på benen och sockeln efter övriga köket.

Såhär blev vår:
015E1A23-F127-4F94-969A-ED11F99D2D78.jpeg
Ja vi tänkte också bygga in den mellan två bänkskåp i en köksö. Misstänker att det är ett Ikea kök ni har? Det har vi också tänkt sätta in och fördelen med Temptech är då att dörren är 800 hög som matchar höjden på Ikeas luckor.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Ja vi tänkte också bygga in den mellan två bänkskåp i en köksö. Misstänker att det är ett Ikea kök ni har? Det har vi också tänkt sätta in och fördelen med Temptech är då att dörren är 800 hög som matchar höjden på Ikeas luckor.
Japp, ikea. Ja det är ju snyggt om det linjerar, kommer inte riktigt ihåg om vi kollade på Temptech. Kan du lossa främre ventilationsgallret så du kan sätta en sockel som matchar köksön?
 

mikjon

Omega
Kvällens vin: njutbar bärig doft, lite ekfat. Härlig smak med ljusa fylliga bär toner, fin strävhet med mjuka tanniner och bra syra, mycket väl balanserat, underbar spätburgunder.
5F13983D-3C8D-42F0-9EBD-22FCD9908CD5.jpeg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Det här var mysko. Hade köpt, vad jag trodde var ett rött vin. Barnen i säng, senaste På Spåret igång - dags att korka upp. Det var vitt? Även Systembolagets sida säger att det är rött.
4CA87CEB-E9EF-4ECE-8E05-58047F114503.jpeg

19A19E85-A9DC-4E08-87A4-579E3C641822.jpeg
 
  • Like
Reactions: mtd

Startpistolen

Cartier
2-Faktor
Börjat intressera mig för vin och tycker den här är riktigt trevlig. Någon som har tips på liknande?
PXL_20230203_190443177.jpg
Langhe Nebbiolo är bra viner från samma del i Italien (Piemonte). Jag tycker att de vinerna oftas är bra för pengen. Vill du sedan gå upp lite i prisklass så är det Barolo och barbaresco. De vinerna behöver dock ha lite mer lagring för att bli bra.

Kul med en ny hobby 😃
 
Topp