Någon som snappat upp vilka viner det var på nobelmiddagen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som snappat upp vilka viner det var på nobelmiddagen?
Säljs via franska vinlistan om någon är intresseradFick detta från Legras et Haas
Tack för svar från posterna ovan, ser ut att stämma. Hittade oxå detta till slut:Någon som snappat upp vilka viner det var på nobelmiddagen?
Hur lite behöver du peta i dig/flaska för att få valuta av den sista?Gårdagens middag. Genomgående toppen.
Hur lite behöver du peta i dig/flaska för att få valuta av den sista?
Ser ut att ha varit en trevlig middag.
Vad blir omdömet?Fick möjlighet att stryka ett vin från bucket list ikväll.
Helt otroligt bra vet inte ens hur man ska försöka beskriva upplevelsen då man blir färgad av hela känslan med flaskan etc. Men var en otrolig koncentration, längd och balans i vinet som jag inte har upplevt innan.Triss till kylen.
Och sedan en Prüm som ska drickas över helgen. Hittills inte jätteimponerad. Jävligt god och givetvis ett välgjort vin men saknar lite koncentration tycker jag. Får se hur den utvecklar sig över helgen.
Vad blir omdömet?
Bor du söderöver är mitt tips en tur till valfri Aldi i Tyskland som säljer champagne till bra pris. Köper alltid på mig så jag har en låda eller så hemma.Det landade på mig att fixa bubbel till tolvslaget på nyår, vi är ganska många så champagne blir för dyrt. Vad finns det för något kul som är hyffsat billigt men ändå inte skräp? Funderar på en Crémant, typ den här:
Crémant d'Alsace Chardonnay
Fruktig, mycket frisk, nyanserad smak med inslag av päron, gula äpplen, rostat bröd, honungsmelon och grapefrukt.www.systembolaget.se
Väldigt bra för pengen:Det landade på mig att fixa bubbel till tolvslaget på nyår, vi är ganska många så champagne blir för dyrt. Vad finns det för något kul som är hyffsat billigt men ändå inte skräp? Funderar på en Crémant, typ den här:
Fruktig, mycket frisk, nyanserad smak med inslag av päron, gula äpplen, rostat bröd, honungsmelon och grapefrukt.www.systembolaget.se
Antingen kör du en champagne, typ Beaumont de Crayères för 259:- (bara för att det är just champagne) eller så tipsar jag om denna rosécava som är löjligt mycket pang för pengen (man får bortse från flaskdesignen). Jag tycker den står sig mycket väl mot långt dyrare bubbel och den scorar alltid högt i tester på diverse vinsidor:Det landade på mig att fixa bubbel till tolvslaget på nyår, vi är ganska många så champagne blir för dyrt. Vad finns det för något kul som är hyffsat billigt men ändå inte skräp? Funderar på en Crémant, typ den här:
Det landade på mig att fixa bubbel till tolvslaget på nyår, vi är ganska många så champagne blir för dyrt. Vad finns det för något kul som är hyffsat billigt men ändå inte skräp? Funderar på en Crémant, typ den här:
Clotilde är svårslagen under 200 möjligtvis langlois som kan konkurrera.Denna har jag för mig är riktigt bra.
Clotilde Davenne Brut Extra Crémant de Bourgogne
Fruktig, mycket frisk smak med inslag av gula äpplen, kex, fransk nougat och grapefrukt.www.systembolaget.se
Håller helt med... Båda dom är otroliga...Clotilde är svårslagen under 200 möjligtvis langlois som kan konkurrera.
Langlois är kung i det segmentet.Väldigt bra för pengen:
Langlois Crémant de Loire Brut Réserve
Fruktig, mycket frisk, ungdomlig smak med inslag av gröna äpplen, krusbär, honung och grapefrukt.www.systembolaget.se
OK för pengen:
Pongrácz Brut
Fruktig smak med inslag av gula äpplen, kex, honung och grapefrukt.www.systembolaget.se
Langlois!!Det landade på mig att fixa bubbel till tolvslaget på nyår, vi är ganska många så champagne blir för dyrt. Vad finns det för något kul som är hyffsat billigt men ändå inte skräp? Funderar på en Crémant, typ den här:
Clotilde finns på magnum och större, som är ännu trevligare.Tack för alla svar! Blev för svårt att välja så nu blir det både Clotilde och Langlois.
Var? Verkar inte finnas på bolaget.Clotilde finns på magnum och större, som är ännu trevligare.
Du har ju hittat rätt direkt. Den där är supertrevlig. Har druckit igenom några flaskor av den. Stor tumme upp och enligt mig bättre än all champagne under 300 spänn.Det landade på mig att fixa bubbel till tolvslaget på nyår, vi är ganska många så champagne blir för dyrt. Vad finns det för något kul som är hyffsat billigt men ändå inte skräp? Funderar på en Crémant, typ den här:
Kracher tyckte jag oxå om, funkade riktigt fint till äpplepaj.Två godingar i dagarna.
Cordier leverar som vanligt väldigt hög kvalitet, till ett trevligt pris. Kracher är en ny bekantskap. Mycket trevlig med tillräcklig syra för att väga upp sötman. En kvarting är lagom för en Någon som provat deras övriga sortiment?