Viner som druckits senaste tiden.
Musar är ju något av en vattendelare. Jag diggar dock. Inte särskillt mycket funk i denna, ganska rent och snyggt. Nebbiolovibbar (!). Ungt såklart, men väldigt gott.
Köpte sex stycken billigt (185kr/flaskan) på Black Friday. Levererar riktigt bra, särskillt dag tre. Kommer köpa igen om priset är rätt. Perfekt till vardags eller i ointresserade vänners sällskap.
Godis på flaska. Inte riktigt min grej men bra till fruktig, inte för söt dessert.
Habil pinot från Nya Zeeland. Saknar lite syra tycker jag. Rewan här under är bättre.
Enkel Tokaj som fortfarande ger mycket njutning per krona.
Köpte en låda en primeur på vivino. Riktigt bra. Kommer vinna mycket på lagring men är klart drickbar nu. Ganska mycket fat, dock rätt väl integrerat redan.
Har inte druckit särskillt mycket Chablis, så har inte så mycket referenser, men den här ger mersmak. Koncentrerad och lite fet. Mer Chablis ska inhandlas.
Descombes är en favorit hos mig men denna saknar lite nerv. Syran är lite för låg. Klart njutbart men hade högre förväntningar. Drick upp.
Enkel Grüner som legat ett år för länge.
Dricker ganska sällan Napa cab. Det hade druckits en del vin innan dessa öppnades så kan inte rikigt göra en rättvis bedömning. Schafern vann i min bok, sannolikt pga mer alkohol och kraft. Hade säkert kunnat gå annorlunda om promillenivån varit lite lägre.
Namnam. Bör lagras såklart. Men namnam.
Lite snipigt och ogeneröst. Inget fel på kvalitén men inte min stil.
Mycket gott. Bra kandidat för huspinot.
Random vin min far plockade fram. Tänk torr, mogen sauternes. Mer kul än gott.
Rikigt trevlig Langhe neb. Kommer köpa fler.
Gjorde inget större avtryck. Gott såklart men lite slätstruken.
Mycket gott. Perfekt till skaldjur.
Ungt och lite intetsägande från sämre årgång. Hoppas denna tar sig då jag har fyra till. Absolut inte dåligt dock.