Oja! + 149kr frakt för fyra lådors hemleverans från italien.Haha seriös? 15kr/st?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oja! + 149kr frakt för fyra lådors hemleverans från italien.Haha seriös? 15kr/st?
Otroligt häftigt! Var tvungen att läsa på. Världens näst största källare. 12mil tunnlar, 1,25 miljoner flaskor!Ett litet reportage om besök på Cricova i Moldavien:
Ett ord: stort!
Så stort att Jurig Gagarin sa att komma ut var ett svårt uppdrag, han ska tydligen ha blivit utburen efter två dagars drickande. Finns en bild på honom i tunnlarna i Sovjetisk anda.
Trevligt och kul besök, under jord. Finns bl.a en biosalong och kyrka (för kyrka se nedan bild). Fantastiska rum för vinprovningar, det på bilden ska Putin ha firat sin 50-årsdag i.
Fick med mig två flaskor från just Cricova hem, en Cabernet från 2000 och en bubbel.
Ursäktar att jag säkerligen tagit upp en hel sida här..
Utöver Cricova fick jag med mig detta hem; sjukt gott! Ska kolla om jag kan få tag på det på något smidigt sätt.
Otroligt häftigt! Var tvungen att läsa på. Världens näst största källare. 12mil tunnlar, 1,25 miljoner flaskor!
Inget fancy men en trevlig till vardags, Chianti Classico från Systembolagets TS. Rök och läderkeps
Positivt överraskad av denna faktiskt. Angenäm!
Inget fancy men en trevlig till vardags, Chianti Classico från Systembolagets TS. Rök och läderkeps
Hur var De Saint Gall?
Helgens vin,
Barolon var som väntat väldigt bra!
Kan varmt rekommendera den. Åt viltlasagne till.
Den var väldigt trevlig och frisk.Hur var De Saint Gall?
Col d orcia gör inte bort sig. Legat ganska stilla prismässigt senaste åren så känns som rätt bra värde idag. Går att finna på dem flesta bolag.Någon som har ett snabbt tips inför kvällen på en bra Brunello i 300ish klassen som man hittar på systemet?
Tack! Den har jag provat o gillat tidigare när jag tänker efter men den kanske det kan bli!Col d orcia gör inte bort sig. Legat ganska stilla prismässigt senaste åren så känns som rätt bra värde idag. Går att finna på dem flesta bolag.
Vilket bolag?Någon som har ett snabbt tips inför kvällen på en bra Brunello i 300ish klassen som man hittar på systemet?
Blir ju ett standard svar men filtrerar man Brunello på bolaget mellan typ 270-350 kommer det bara 5-6 träffar typ och någon ligger i beställningssortimentet så inte så mycket att välja på. val di suga brukar finnas på många bolag men då föredrar jag col d orcia.Tack! Den har jag provat o gillat tidigare när jag tänker efter men den kanske det kan bli!
Ahh jag menade generellt vanlig så att tipset går att realisera snabbt. Det blev en Col d'orcia som funkade fint!Vilket bolag?
Utbudet brukar kunna variera en hel del ändå beroende på vilket bolag man besöker så vill man ha tips från ordinarie sortiment så underlättar det enormt om man uppger vilket!Ahh jag menade generellt vanlig så att tipset går att realisera snabbt. Det blev en Col d'orcia som funkade fint!
Spanade lite, och det ser svårt ut. Du får nog landa på Champagne om det skall finnas på hyllan med kort varsel.Jag ska ha en vinmiddag med några vänner på hög vinnivå och har fått ansvar för att ordna ett vitt vin till förrätt/snacks. Någon som har något tips på något riktigt kanonvin? Tänker mig prisklassen runt 1000 kr och på grund av dålig framförhållning bör det finnas tillgängligt på ett systembolag i Stockholm. Är det möjligt eller går det helt enkelt inte att hitta något exklusivt på hyllan?