• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

Haha seriös? 15kr/st?
Oja! + 149kr frakt för fyra lådors hemleverans från italien.

IMG_2528.jpeg
 
Ett litet reportage om besök på Cricova i Moldavien:

Ett ord: stort!

Så stort att Jurig Gagarin sa att komma ut var ett svårt uppdrag, han ska tydligen ha blivit utburen efter två dagars drickande. Finns en bild på honom i tunnlarna i Sovjetisk anda.

Trevligt och kul besök, under jord. Finns bl.a en biosalong och kyrka (för kyrka se nedan bild). Fantastiska rum för vinprovningar, det på bilden ska Putin ha firat sin 50-årsdag i.

Fick med mig två flaskor från just Cricova hem, en Cabernet från 2000 och en bubbel.



IMG_2111.jpeg
IMG_2115.jpeg

IMG_2108.jpeg

Ursäktar att jag säkerligen tagit upp en hel sida här..

Utöver Cricova fick jag med mig detta hem; sjukt gott! Ska kolla om jag kan få tag på det på något smidigt sätt.
IMG_2202.jpeg
 
En Pommery som jag haft ett par år, en std. Men väldigt bra! Var längre sedan jag drack en så måste köpa och se om det var åren i kylen som gjorde den väl.

Barolon var inte riktig där, den behöver utvecklas ett tag till anser jag.
IMG_9220.jpeg
IMG_9281.jpeg


En bild från kylen kan kanske liva upp en regnig fredag?
IMG_9219.jpeg
 
Ett litet reportage om besök på Cricova i Moldavien:

Ett ord: stort!

Så stort att Jurig Gagarin sa att komma ut var ett svårt uppdrag, han ska tydligen ha blivit utburen efter två dagars drickande. Finns en bild på honom i tunnlarna i Sovjetisk anda.

Trevligt och kul besök, under jord. Finns bl.a en biosalong och kyrka (för kyrka se nedan bild). Fantastiska rum för vinprovningar, det på bilden ska Putin ha firat sin 50-årsdag i.

Fick med mig två flaskor från just Cricova hem, en Cabernet från 2000 och en bubbel.



IMG_2111.jpeg
IMG_2115.jpeg

IMG_2108.jpeg

Ursäktar att jag säkerligen tagit upp en hel sida här..

Utöver Cricova fick jag med mig detta hem; sjukt gott! Ska kolla om jag kan få tag på det på något smidigt sätt.
IMG_2202.jpeg
Otroligt häftigt! Var tvungen att läsa på. Världens näst största källare. 12mil tunnlar, 1,25 miljoner flaskor!
 
Otroligt häftigt! Var tvungen att läsa på. Världens näst största källare. 12mil tunnlar, 1,25 miljoner flaskor!

Fun fact att det finns gatunamn på de olika tunnlarna efter olika druvor och regioner :) Vinprovningen var även väldigt generös. Hann tyvärr bara med Cricova, men det finns en del vingårdar runt Chisinau som ska vara värda ett besök. Jag valde att lägga en dag på att besöka Transnistrien istället.

På bilden nedan är flaskor som inväntar remuage. Kul att se de frysa sedimentet och panga ut det.

Kul tråd förresten, lär dyka upp här då och då 🥳
IMG_2101.jpeg
 
1000009432.jpg

Väldigt trevlig Bordeaux. Inga detaljerade observationer pga middag men såklart primär med fin frukt. Två timmars luftning gjorde susen och det är redan nu en rätt komplex skapelse med bra längd och klart hanterbara tanniner. Köptes primör från Philipsson så ännu bättre bang for the buck än det rätt rimliga priser på bolis.

1000009434.jpg

Drog hem en sån här på chans då den är sänkt till 99kr (förvisso från 130...) för att ha som bjudvin/nödraket. Blev två till efter igår. Väldigt koncentrerad med fin frukt. Inget för den som kräver syra dock.
 
Tillbaka
Topp