• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintråden

1000016901.jpg

Det som landat under veckan, några flaskor av varje för att prova nu (när de troligtvis är för unga och resten för lagring). Tänkte att det ska bli kul att prova från JS och WS top100 listor för 2024.
Platser 5, 15, 4 och 3 med 3st 100p och 1st 97p.
Kanon!

Jag tog rygg på dig och gick in från ett annat perspektiv. Eftersom det går att hitta viner som bedöms hålla fram till 2048 så är planen att börja ta fram födelsedagskalasdricka till mig själv. Om jag mot förmodan inte lever med min evigt uppdaterade dryckesplan så kan barnen ta över och fira mig fortsatt. Kul att ibland ändå plocka fram lite premiumvin några gånger under livets gång.

Jag har sedan tidigare en fin champagne liggande till min 50årsdag men varför stanna där? Livet ska firas varje år.

Sen behöver inte mina smaklökar hålla med men kul ändå! Jag sätter tape med färg grön i vinkällaren för de drycker frun rakt av kan ta. Nu blir det tape med dryckesdatum på några. Ordning o reda.

1000016901.jpg

Det som landat under veckan, några flaskor av varje för att prova nu (när de troligtvis är för unga och resten för lagring). Tänkte att det ska bli kul att prova från JS och WS top100 listor för 2024.
Platser 5, 15, 4 och 3 med 3st 100p och 1st 97p.
Drack Tignanello ’18 på nyår, den var ohyggligt jäkla bra redan nu. Blir kul att höra hur ’21 är så pass ung.
IMG_3819.jpeg

Önskar tips.

Blev väldigt sugen på räkor och söker ett vitt vin till det, ej blommigt eller för fruktigt.
Ca 200-300kr

Vad har ni för tips :)

Tillbaka
Topp