• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintråden

STORT PROBLEM!!!

Hjälp sökes!

Mitt favorit bubblande har slutats säljas på Systembolaget.

Någon som vet hur jag får tag i det?
IMG_3178.PNG

Kvällens vin Dundee Hills Pinot Noir 2012 Domaine Drouhin Oregon, underbar Pinot Noir, inslag av jordgubbar, smultron, liten lätt rökighet, fin fatton och en lång härlig eftersmak.
IMG_0433.JPG

Det dröjer väl ett tag innan jag kan visa och än mer dricka senaste inköpen och de har (eller kommer göra) en redig buckla i klockbudgeten men jag föll för frestelsen att teckna mig på lite Bordeaux 2016 en primeur.. närmare bestämt 2x 12-lådor + 2x 3 magnum.. väntar fortfarande med spänning på priset :)

Det dröjer väl ett tag innan jag kan visa och än mer dricka senaste inköpen och de har (eller kommer göra) en redig buckla i klockbudgeten men jag föll för frestelsen att teckna mig på lite Bordeaux 2016 en primeur.. närmare bestämt 2x 12-lådor + 2x 3 magnum.. väntar fortfarande med spänning på priset :)
2016 är en fantastisk årgång, vilka har du köpt?

Jag slog till på Ch Talbot och Ch Gruaud Larose. Med tanke på att jag provade en fantastisk Gruaud Larose -85 ifjol blir dessa nog fina att dricka framåt pensionen ;)
Utmärkt val, dessa har jag druckit flera årgångar av och de är riktigt bra. 85 Gruaud är kanon. Bara att se fram mot en härlig njutning:)

Någon här som har erfarenhet av boken: Bli vinkännare på 10 veckor av Håkan Larsson ?
Skulle vilja bli bättre på viner och tycker upplägget verkar intressant med provningar på viner som är lätta och få tag på via SB.

Ikväll blir det södra rhône och grenache/syrah.
Kraftfullt vin med mörka frukter. Väldigt prisvärd
Ser fram emot att pröva deras Amadeus som är gjord på 60 åriga grenachestockar och just nu myser i min källare.
IMG_4605.JPG
Köpte samma låda, ska bli kul att testa Amadeus om några år :)

• Like
Reactions: Oew
Kvällens vin Pascual Toso CS Barrancas Vineyard 2013 Argentina. Mycket vin för pengarna. Fylligt vin med inslag av mörka bär, "svarta vinbär" aningen mint och en lång balanserad eftersmak.
IMG_0505.JPG

Kvällens vin till grillat kött och sallad. Fyllig cab med inslag av mörka bär (björnbär, svarta vinbär, körsbär). Bör ligga på rygg ett tag till. Nästa flaska korkar jag om 4-5 år.
IMG_8250.JPG

Kvällens vin, helt fantastisk Brunello. Hade egentligen bara tänkt öppna en flaska av denna och tänkte ta något enklare sedan men kunde inte hålla mig från en andra! Note Balsamiche!! Klassisk sangiovese
IMG_4697.JPG

Tillbaka
Topp