• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

JDQ

Panerai
2-Faktor
Kvällens vin
86B67002-4750-461E-AC53-E3E3B4587905.jpeg
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Oj va trevlig! Höghöjdsodlad Nebbiolo, upptrappad 08a. Kan gissa på en pigg och frisk men samtidigt len smak? Mycket nyfiken! Vad blev det för mat till?


Leverans idag blir spännande om ett gäng år :)

DA450375-6D3C-4FC4-A85F-45A5E479D946.jpeg
Leverans i all ära - Du blev väl sjukt sugen på PN nu, så öppnades en? 😬


90A0E98F-3D1A-4636-8EBD-CC383B77CD0B.jpeg
Om man gillar sött men inte för sött är detta dunder
Kul att få inspo. Här har jag noll koll. Men blev sugen på en bit Panettone till så här innan jul 🎄
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Oj va trevlig! Höghöjdsodlad Nebbiolo, upptrappad 08a. Kan gissa på en pigg och frisk men samtidigt len smak? Mycket nyfiken! Vad blev det för mat till?



Leverans i all ära - Du blev väl sjukt sugen på PN nu, så öppnades en? 😬



Kul att få inspo. Här har jag noll koll. Men blev sugen på en bit Panettone till så här innan jul 🎄
Absolut hade bra syra och tanninerna hade börjat bli silkiga. Doften gick mot mogna rödabär, rosor och nypon. I munnen var det främst mogna körsbär, viol, läder och en pepprighet. Blev en Tryffelpasta till:)
 

Vesper

Rolex
Oj va trevlig! Höghöjdsodlad Nebbiolo, upptrappad 08a. Kan gissa på en pigg och frisk men samtidigt len smak? Mycket nyfiken! Vad blev det för mat till?



Leverans i all ära - Du blev väl sjukt sugen på PN nu, så öppnades en? 😬



Kul att få inspo. Här har jag noll koll. Men blev sugen på en bit Panettone till så här innan jul 🎄
Haha nej då den hamnade i källaren, men det finns mer pn 😋
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Köpte en flaska Valbuena 5º Vega Sicilia, 2016 från tillfälligt släpp på SB.
Undrar om det är någon i tråden som smakat detta eller tidigare årgångar?
Brukar normalt inte köpa vin i denna prisklass, tänkte låta den ligga ett tag innan det är dags att dricka.

IMG_20211218_133749.jpg
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte en flaska Valbuena 5º Vega Sicilia, 2016 från tillfälligt släpp på SB.
Undrar om det är någon i tråden som smakat detta eller tidigare årgångar?
Brukar normalt inte köpa vin i denna prisklass, tänkte låta den ligga ett tag innan det är dags att dricka.

IMG_20211218_133749.jpg
Inte druckit den men låt den ligga åtminstone så länge som möjligt. Klarar garanterat två siffrig antal år.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
SmartSelect_20211222-172603_Photos.jpg

Gårdagens rödtjut! Riktigt bra men har fortfarande inte bestämt mig om det är prisvärt.
(har ngt glas kvar tills ikväll)
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Dagens fynd, fick inga flaskor online när Keller släpptes. Är hos svärföräldrarna och firar jul och blev skickade till systemet för att handla lite och då ser jag vad som ser ut att vara Keller på hyllan. Efter en check online visade det sig vara det enda bolaget i Sverige med flaskor kvar.
92D16B19-FCBF-49EF-B7D2-C933FBA912BB.jpeg
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Dagens fynd, fick inga flaskor online när Keller släpptes. Är hos svärföräldrarna och firar jul och blev skickade till systemet för att handla lite och då ser jag vad som ser ut att vara Keller på hyllan. Efter en check online visade det sig vara det enda bolaget i Sverige med flaskor kvar.
92D16B19-FCBF-49EF-B7D2-C933FBA912BB.jpeg
Hoppade den. Lär ångra mig...
 
  • Like
Reactions: JDQ
Topp