• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Efter att ha ställt om lite klockor (fyra armbandsur, fyra väggklockor, micro och båda bilarna) till sommartid tar jag mig en välförtjänt Benriach ... :happyhappy:
IWC M 2023-03-25 (Whisky).jpg

Hejsan tänkte be om lite goda råd. Är släpp idag av en whisky från mitt födelseår som för en gångs skull verkar vara riktigt prisvärd men jag har aldrig druckit något från Invergordon och kände inte till dem innan heller. Är det någon som har input så tas det tacksamt emot. 😊

Tanken med att ha från mitt födelseår är att beställa minst 2-3st flaskor för att spara till framtida jubileum. Så det kanske är värt att prova med en först.

32500F8E-8266-4288-930C-0D5E771BFB9E.jpeg

59953E9B-F34B-46EB-9D2A-CB9AC7572745.jpeg

Hejsan tänkte be om lite goda råd. Är släpp idag av en whisky från mitt födelseår som för en gångs skull verkar vara riktigt prisvärd men jag har aldrig druckit något från Invergordon och kände inte till dem innan heller. Är det någon som har input så tas det tacksamt emot. 😊

Tanken med att ha från mitt födelseår är att beställa minst 2-3st flaskor för att spara till framtida jubileum. Så det kanske är värt att prova med en först.
Har druckit ett par Invergordon av motsvarande ålder, 1972 36yo cask 95390 och 1972 36yo cask 108254, båda helt okej. Men det är ju grainwhisky vi talar om så därav det förhållandevis låga priset. Rekommenderar att du testar någon äldre grain innan om du inte gjort det. Alltid kul med födelseårswhisky!

Ni som dricker Bourbon ofta, vad är det som gör att ni gillar det mer än typ vanlig malt whiskey?
Förstår att ni gillar malt whiskey också så kanske en konstig formulering på fråga😀
Jag är ny på bourbon och endast testat Jim Beam som jag inte gillade alls.
Finns det någon bättre Bourbon man kan testa som nybörjare som inte är allt för dyr.
Den är lite sötare och framförallt gillar jag Maker’s, favoriten är att dricka min bourbon som OF.

Tillbaka
Topp