Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Gick inte så bra här. Hade inte 100% fokus. Knappen blev inte ens grön. Misstänker att mina sida hängde sig.Någon som högg på Springbank Local Barley idag? Jag kunde inte hålla mig och hade tur att få en.
Någon som högg på Springbank Local Barley idag? Jag kunde inte hålla mig och hade tur att få en.
Ja jävlar! Välförtjänt och kul med en som inte enbart plockar hem och säljer
Yes, lyckades klicka hem idag, så lägger en till till samlingen.
Har hittills lyckats få tag i dubbletter av alla så en flaska öppnas direkt för att smaka och en ställs till samlingen. Får se hur länge jag lyckas hålla sviten obruten.Ja jävlar! Välförtjänt och kul med en som inte enbart plockar hem och säljer
Hemkommen från Irland. Besökte distelleriet Kilbeggan och fick med mig detta hem. Tyrconnell och Kilbeggan malt provade jag. Riktigt bra. Tyrconnell finns som beställningsvara på SB och till bra pris. Den var nog min favorit.
Den är värd att prova. Mycket fruktig, helt i min smak. Även deras blend var bra. De hade även cherry cask men den testade jag inteAlltid nyfiken på nytt men också alltid skeptisk till Whisk(e)y utan årdersangivelse. Nu brukar ju irländarna ju vara ganska mjuka och runda i smaken, bl a tack vare deras normala trippeldestillering men den här är "bara" dubbeldestillerad. Ingen råhet kvar? Värd att prova för dom 400:- den kostar?
Den är värd att prova. Mycket fruktig, helt i min smak. Även deras blend var bra. De hade även cherry cask men den testade jag inte
Smakar den bra?
Där kom den hem...
Ja, den är faktiskt bland de bästa i serien, håller nog fortfarande den första i serien (16yo) som bäst men denna eller 100% sherry casken som kom för 3 år sedan är goda tvåor skulle jag säga.Smakar den bra?
Min beräknas landa på fredag.
Fasen vad spännande! Ser fram emot att få hem flaskan.Ja, den är faktiskt bland de bästa i serien, håller nog fortfarande den första i serien (16yo) som bäst men denna eller 100% sherry casken som kom för 3 år sedan är goda tvåor skulle jag säga.
(edit: om jag ska försöka mig på noter så får jag en viss söthet med mogna tropiska frukter, salt, wine gum och en liten fin rökighet på slutet oxå.)
Hur är första intrycket?Folieryck på en Gotlands whisky som släpptes i måndags
Första intrycket är väldigt lättdrucken och mild.... är den verkligen på 46%? Lite sherry toner, smakar lite blomma ? God absolut. Får återkomma med mer intryckHur är första intrycket?