• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Öppnade denna I dag. Riktigt trevlig. Med på bild Tusenårig torv.
20240628_205815.jpg

Jag vet inget om pris. Jag fick den som sample. Jag köper den gärna om jag får tillfälle
Etiketterna inte helt lika, ser jag nu. Men ska nog vara samma sorts whisky.
Bild och beställningsvara från Systemet, nummer 55631 och till det facila priset av 389:-
Har varit nära att lägga en order på den, men nu kanske då. Men flaskan ser lite ut som den kommer från ett gammaldags hårvatten.
1000009340.jpg

Etiketterna inte helt lika, ser jag nu. Men ska nog vara samma sorts whisky.
Bild och beställningsvara från Systemet, nummer 55631 och till det facila priset av 389:-
Har varit nära att lägga en order på den, men nu kanske då. Men flaskan ser lite ut som den kommer från ett gammaldags hårvatten.
1000009340.jpg
Det är nog samma whisky. Jag tycker flaskan är riktigt cool. Lite mer påkostad. Innehållet är riktigt bra. Lika prisvärd som Loch Lomond.

Den har jag också varit nyfiken på. Den finns inte att köpa just nu men den borde väl dyka upp igen? Hur var den?
Den var mycket bra! Tycker Sauternes lagringar generellt brukar hålla hög klass i smaken med hyggligt lång finish. Väl värd pengen, tycker oftast Arran håller bra klass på sin sprit.

Tror dessvärre inte den dyker upp igen i år. Dom brukar släppa ~600flaskor till Sverige, tror dom brukar komma 1gång / år.
Jag kan ha fel, men jag har för mig att jag läste det.

Behövde som sagt fylla på förrådet när jag veckohandlade idag. Varit sugen på nån sherryvariant ett tag och funderade först på en Aberlour men råkade sen hitta den här för 449:-. Aldrig provat tidigare men jag gillar den vanliga Jura, som tyvärr bara säljs på halvflaskor. Ska bli spännande att prova och utlåtande kommer som vanligt på torsdag. ;)
IWC I 2024-07-09 (Whisky).jpg

Behövde som sagt fylla på förrådet när jag veckohandlade idag. Varit sugen på nån sherryvariant ett tag och funderade först på en Aberlour men råkade sen hitta den här för 449:-. Aldrig provat tidigare men jag gillar den vanliga Jura, som tyvärr bara säljs på halvflaskor. Ska bli spännande att prova och utlåtande kommer som vanligt på torsdag. ;)
IWC I 2024-07-09 (Whisky).jpg
Spännande, sett reklam för den. Blir intressant att höra omdömet!

Sådär, nu är den provad. Om du gillar sherryton på din Whisky nån gång ibland är det ett måste att prova denna. Med sin fylliga smak håller jag den högre än Aberlour, som jag ibland upplever som lite blaskig och som dessutom är dyrare. En liten skvätt vatten gjorde att smakerna blev ännu mera påtagliga. Ett fynd för 449:- ...? :happyhappy:
IWC I 2024-07-11 (Whisky).jpg

Tillbaka
Topp