Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Favorit, javisst. Kommer aldrig att köpa något annat.Sparade favoriten till sist den här helgen.
Kul! Bergslagen / Grythyttan / Lihnells gör himla trevlig sprit!Lite mer nytt
Cheers
Den är god men jag var ute efter Arran. Var lite sen på bollen bara så det blev denna istället.Kul! Bergslagen / Grythyttan / Lihnells gör himla trevlig sprit!
Whisky Weekly gav bra lovord för denna! En av det bättre rökiga recepten tydligen om man bortser Smögen!
Här blir det en dram på en privatbuteljering ifrån mitt favorit destilleri från Sverige sett fram emot denna!
Man kan tro det! Men inte. Välbalanserad, ung- absolut, men väl avvägd. Bra sherry toner med lätt rök och lagomt mycket sprit.6-årig, med caskstyrka! Låter lite väl spritigt.
Man kan tro det! Men inte. Välbalanserad, ung- absolut, men väl avvägd. Bra sherry toner med lätt rök och lagomt mycket sprit.
Första glaset på varje ny flaska dricker jag oftast halva rent, o halva med en droppe vatten. Tycker processen är rätt häftig hur vissa sorter förändras.Nyfiken! Dricker du den rakt av, eller med en skvätt vatten i?
Japp! Benägen att hålla med. HP har ett par schysta buteljeringar i ryggen, men har blivit lite väl mycket turist/flygplanssprit med tanke på alla Viking flirtar på tex deras standard 12a med höjt pris.Ja, jag prövade caskstyrka på ett urval av Highland Park. Inte helt fel. Blandaren där sade att han personlig föredrar caskstyrka. Vilket ju är lite intressant.
Highland Park tycker jag för övrigt har blivit turistwhisky, med alla fåniga editeringar.
6-årig, med caskstyrka! Låter lite väl spritigt.
Man kan tro det! Men inte. Välbalanserad, ung- absolut, men väl avvägd. Bra sherry toner med lätt rök och lagomt mycket sprit.
Absolut är det så!Storleken på fatet har väldigt stor betydelse för hur whiskyn mognar så en 6årig som legat på 30/50L fat kan vara betydligt mognare
än en 12 årig som legat på ett t ex ett butt fat (500L).
Har själv en 4-åring från Nordmarken som legat på litet fat och den är riktigt bra och står sig mycket bra
mot betydligt ädre.
Är väl inte första gången de ansöker om det?Tråkiga nyheter.
Som synts i annan tråd…
Enda sorten som inte var på petflaska på lokala bolaget så dessa fick följa med hem idag.