Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trodde ett litet tag att jag hade fått tag i en men icke sa nicke :-/ Hann trycka på knappen när den var grön.
Någon som fick en Springbank 12 CS häromdagen? Ingen här tyvärr.
Kul flaskor är alltid ett plus!Prisvärd och enkel.
Ser att den försvinner på fler och fler bolag, det är synd. Bra singel whiskey under 400 kr.
Tar dock mycket yta i hyllan, men det får jag kanske leva medKul flaskor är alltid ett plus!
Inte flaskans fel. Skaffa en större hylla!Tar dock mycket yta i hyllan, men det får jag kanske leva med
Hustrun önskade en liten wirre... Så det fick bli ett folieryck på den här blandningen från Speyside.
Det tåget har också gått, för den är slut och borttagen ur sortimentet på hemsidan nu.Nja, för ung för mig. Hade den varit 70 år som jag så hade jag nog slagit till ...
Absolut, finns en flaska av 60 åringen till salu i UK nu för 330.000£ så köparen kan säkert göra någon mille på den flaskan internationellt.Med Systembolagets prismodell kan jag tänka att dess försvinner rätt snabbt till Asien och andra marknader med relativt hög vinst.
Fan vad glad jag blev av detta inlägg! Heja dig! GrattisIdag firar vi med en riktigt bra whisky!
Varit inne på en ett års kontroll på sahlgrenska idag, inte ett jävla spår av cancer nånstans!
Först och främst gratulerar till glädjande besked!Idag firar vi med en riktigt bra whisky!
Varit inne på en ett års kontroll på sahlgrenska idag, inte ett jävla spår av cancer nånstans!
Skönt att höra! Go virre ocksåIdag firar vi med en riktigt bra whisky!
Nån som har druckit både High Coast Berg och Juras 12 sherry cask? Kan Jura vara ett snarlikt alternativ till Berg?
Jag har, dock inte vid samma tillfälle. High Cost Berg provade jag hemma hos en mycket Whiskyintresserad tidigare chef för lite över ett år sedan. Inte så kul rakt ur flaskan pga kraftig spritsmak men med en skvätt vatten i blev den förbluffande bra:
När jag för några månader sedan satt och rotade efter något nytt att prova för rimliga pengar hittade jag Jura 12 Sherry Cask:
Fattar inte hur jag kan ha missat den under så många år men jag är glad att jag hittad den. Det har väl framgått med all tydlighet att jag (och fler med mig) är löjligt förtjust i den. Helt OK rakt av men blir ännu bättre med en mycket liten skvätt vatten i. Med ett pris på 449:- är den enligt mig den bästa sherryvarianten under 500 spänn.
Utan att ha provat båda vid samma tillfälle vet jag inte villken jag skulle gilla bäst. Definitivt samma typ av Whisky och absolut något du måste prova för att bilda dig en egen uppfattning. Dessutom en 80-lapp billigare än Berg ...
Ser fram emot kvällen då det är dags för ett glas Jura.
Har också druckit båda men inte samtidigt. Håller med @laketwig Det är ju skillnad på % på dom. Tror inte du blir besviken på någon av dom.
Måste prova den där...Kunde inte hålla mig
Blir till att smaka ikväll