• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Kom igen nu @Lundgren. Klockan är efter 6 och vi väntar på ditt utlåtande ... :nailbiting:
Longines 2024-08-31 (Whisky 2).jpg
Fan... Inte hemma än 😬

Sådär ordningen återställd! Ett folieryck på Jura ikväll då😊. Ett första intryck, javisst smakar det sherry det går inte att ta miste på. Smakar mycket trevligt och var tvungen att jämföra med High Coast Berg omgående, Berg är ett snäpp upp enligt mig... mer smak ja mer av allt typ. Nä nu ska jag njuta av Jura och verkligen känna in den 🤗🥃
IMG20240831204936.jpg

Sådär ordningen återställd! Ett folieryck på Jura ikväll då😊. Ett första intryck, javisst smakar det sherry det går inte att ta miste på. Smakar mycket trevligt och var tvungen att jämföra med High Coast Berg omgående, Berg är ett snäpp upp enligt mig... mer smak ja mer av allt typ. Nä nu ska jag njuta av Jura och verkligen känna in den 🤗🥃
IMG20240831204936.jpg
Kan inte annat än att hålla med.
JURAN är OK, men lite för vek både gällande sherrytonerna och allmänna smaken jämfört med Berg. Men då tycker jag ju om starkare whisky då jag uppskattar smaken. 😊

Med det sagt så är Juran prisvärd.

Kan inte annat än att hålla med.
JURAN är OK, men lite för vek både gällande sherrytonerna och allmänna smaken jämfört med Berg. Men då tycker jag ju om starkare whisky då jag uppskattar smaken. 😊

Med det sagt så är Juran prisvärd.
Då har vi lite samma smak, gillar också starkare whisky. Det är precis som du säger, Juran är vekare... ett helt annat tryck i Bergen som jag uppskattar.
Hade Berg varit en sjuttis så hade den kostat 740kr, Jura kostar 449kr så nästan 300kr i skillnad! Jura är definitivt prisvärd!

Har inte hängt här på länge. Men det har inte hänt så mycket i whiskylivet på ett tag. Förrän nu. Har velat testa Glenfarclas ett tag och såg att de släpper en flaska i det tillfälliga sortimentet så jag beställde en. Ska bli kul att se vad det är för något. 15-åring lagrad i sherryfat. Har även haft blickarna åt Juras sherrylagrade vilken har fått bra betyg och den ska testas någon gång. Ha en fin fredag folket!
Skärmbild 2024-09-06 113411.png

Har inte hängt här på länge. Men det har inte hänt så mycket i whiskylivet på ett tag. Förrän nu. Har velat testa Glenfarclas ett tag och såg att de släpper en flaska i det tillfälliga sortimentet så jag beställde en. Ska bli kul att se vad det är för något. 15-åring lagrad i sherryfat. Har även haft blickarna åt Juras sherrylagrade vilken har fått bra betyg och den ska testas någon gång. Ha en fin fredag folket!
Skärmbild 2024-09-06 113411.png
Tror inte du kommer bli besviken, Glenfarclas gör gedigen whisky. Personligen är deras 25 åriga en utav mina absoluta favoriter. Hade den varit billigare hade den druckits oftare men nu är det lite av en whisky för att fira viktiga milstolpar i livet. 😃
IMG_2696.jpeg

Jag sa ju i torsdags att jag trodde att dom tre skvättar jag hade skulle räcka över helgen. Det gjorde dom och det här är vad som blev kvar:
IWC M 2024-09-08 (Whisky 1).jpg

Inget att spara på så trots söndag tömmer jag den tredje flaskan också. Helt tomt på hyllan nu så det blir att storhandla på tisdag ... ;)
IWC M 2024-09-08 (Whisky 2).jpg

I helgen besöktes Campbeltown och Isle of Arran för besök hos Springbank, Glen Scotia, Lochranza (Arran) och Lagg.

Bilder nedan från Lagg, beläget på sydsidan av Isle of Arran. Oerhört trevliga lokaler med trevlig omgivning, trevlig och generös personal som lät oss prova allt de hade. Eftersom destilleriet slog upp portarna 2019 har man precis fått ut de första batcherna, och whiskyns ringa ålder framgår definitivt, men det finns mycket att hämta ändå och det ska bli oerhört spännande att prova Lagg lite längre fram.

Skottland bjöd dessutom på helt otroligt väder.

IMG_6545.jpeg

IMG_6550.jpeg

IMG_6549.jpeg

Bunkrat lite idag som utlovat:

- Deveron för att dom, hör och häpna, hade sänkt priset med 40 spänn till 329:-. Lätt den bästa 12-åringen för dom pengarna, om det ens finns någon billigare.

- The Sexton för att @Curler2 🥌 nämnde den i ett inlägg. Aldrig provat så det ska bli kul.

- Glenmorangie 12 för att dom bara hade en flaska kvar som stod där och såg övergiven ut. Har dessutom bara provat deras 10-åring samt 12-åriga Lasanta (sherry), så det ska också bli kul.

Ser fram emot torsdag ... :hungry:
IWC M 2024-09-10 (Whisky x 3).jpg

Bunkrat lite idag som utlovat:

- Deveron för att dom, hör och häpna, hade sänkt priset med 40 spänn till 329:-. Lätt den bästa 12-åringen för dom pengarna, om det ens finns någon billigare.

- The Sexton för att @Curler2 🥌 nämnde den i ett inlägg. Aldrig provat så det ska bli kul.

- Glenmorangie 12 för att dom bara hade en flaska kvar som stod där och såg övergiven ut. Har dessutom bara provat deras 10-åring samt 12-åriga Lasanta (sherry), så det ska också bli kul.

Ser fram emot torsdag ... :hungry:
IWC M 2024-09-10 (Whisky x 3).jpg
Väl bekomme!
Sextonflaskan är lite dum att hälla ur, åtminstone i början. Så var rädd om dropparna. ☺️
Glenmorangie besökte jag senast 2019, väldigt stor shop kan nämnas.
1000011347.jpg

Tillbaka
Topp